Mazda започва прегрупиране на силите си на пазара в САЩ. Представител на компанията обяви, че моделът CX-7 ще се предлага до края на месец май, след което ще отстъпи мястото си на новия CX-5.
В момента японците успяват да пласират едва 2600 бройки на месец от CX-7 (на първата снимка), като в складовете им има 6100 единици от него. Те трябва да стигнат за още 2 месеца, след което кросовърът няма да се предлага повече. Затова и не е предвидена негова сертификация към новите екологични изисквания, които вече се налагат зад океана.
С тези си действия Mazda иска да облекчи пътя към пазара на по-малкия CX-5 (на втората снимка). Японците са наясно, че с предлагането на два кросовъра могат да объркат клиентите си и стремят да избегнат именно подобно нещо. Освен това, CX-5 разполага с по-богат интериор от своя „батко”, а и се предлага с най-новата технология на Mazda – SkyActive в областа на задвижването, шасито и двигателите.
Задачата пред CX-5 е да конкурира големите играчи в този сегмент Honda CR-V, Ford Escape и Toyota RAV4. Новият модел трябва да заличи неуспеха на CX-7, от който японците се надяваха да продават по 40 000 бройки годишно. През 2008 г. Mazda успя да пласира 35 641 единици от кросовъра, но заради кризата продажбите рязко намаляха.
Освен финансови причините за намаленето търсене към CX-7 това бяха още две. Първата е, че с размерите си машината излиза от сегмента на компактните кросовъри. А втората – двигателят на автомобила (2.3 литра с турбо) изисква употребата на най-качествен бензин, докато американците предпочитат да наливат в автомобилите си обикновено гориво.