Щандът на BMW в Женева е изпълнен с премиери, но една от тях определено привлича най-силно вниманието на журналистите. Става дума за оцветената в оранжево, върхова версия на BMW 6 Series - изработеният от M GmbH BMW M6 Coupe.
Моделът разполага с познатия 4.4-литров, V8 двигател с двойно турбо, мощност от 560 к.с. и въртящ момент от 680 Нм. Благодарение на него автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч. за 4.2 сек., а максималната скорост достига 250 км/ч. Ако клиентът се снабди с допълнителния пакет M Driver's package тя нараства до 305 км/ч.
Във всички варианти новото M6 разполага стандартно със 7-степенна M-Double Clutch Transmission (M-DCT), както и с технологията на BMW за променливо блокиране на задния диференциал - Active M Differential. Има вариант и за 6-степенна, ръчна трансмисия, която се предлага единствено на пазара в САЩ.
Що се касае до консумацията на гориво, тя е намалена с около 30%, спрямо познатия модел. Това е постигнато с редица системи, като автоматичната функция Старт/Стоп, предлагана като стандартно оборудване, и други елементи от технологията Efficient Dynamics, като регенерация на спирачната енергия и маслена помпа с управляем обем.
Новото BMW M6 Coupe постига среден разход на гориво от 9,9 л/100 км. в ЕС тестови цикъл и емисии на CO2 от 232 г/км.
Другите новости при автомобила са широкото използване на карбон при направата на каросерията, както и на други леки материали като алуминий и фибро-стъкло. Благодарение на всичко това масата на M6 Coupe е редуцирана до 1850 кг.
Има промени и в окачването в сравнение със стандартната 6 Series, което позволява на М-версията да бъде с около 30 мм по-ниска, както и в спирачната система. За първи път BMW предлага специални карбоново-керамични спирачки, които са по-леки от стандартните. Те обаче са единствено за версията с 20-инчови джанти и се предлагат като допълнителна опция.


13