IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Седем е щастливото число на Audi

Немската марка залага на седем бъдещи технологии в автомобилите си.

Седем е щастливото число на Audi


Audi публикува брошура, представяща седем бъдещи технологии на марката. Някои от тях са в ранен етап на развитие, но други вече се появяват в новите им модели. Инженерите на немската компания си сътрудничат и с други стратегически партньори за разработката на иновациите.

Новите технологии на Audi касаят следните области:

1. Пилот при паркиране в гараж или паркинги с много места. Това не е просто асистент, подпомагащ водача, когато насочва автомобила, а своеобразен скенер на мястото за паркиране. Асистентът предпазва возилото от докосване на други коли или предмети. Системата работи на принципа на обмен на данни при подхода към паркинга, където компютърът комуникира, посредством WLAN (мрежа) с множеството датчици в колата и след това насочва автоматично автомобила към свободното място.

2. Audi се концентрира над усъвършенстването на бъдещите си серийни електромобили. Инженерите работят над e-tron технологиите и в частност върху безкабелно зареждане на акумулаторите. Изобретението ще позволи възстановяване на батериите, без да се налага включване на контакти към ел. мрежата. Зареждането ще става посредством конструкция, намираща се под земята, генерираща променливо магнитно поле, управлявано от инсталирана в автомобила индукционна бобина. Иновацията няма да се влияе от атмосферните условия и може да се използва в мокро време и при дъжд. Новата разработка ще се появи до няколко години.

3. Друга новост от Audi са осветителните тела (фарове, стопове и др.) базирани на технологията OLED. Става дума за приложението на по-ефективни светодиодни фарове и светлини. Audi вече демонстрира първия в света автомобил с подобна светодиодна оптика. OLED при Audi R8 Concept представлява нещо като дисплей със стотици триъгълни малки светлинки, които очертават контурите на автомобила. OLED екраните се подреждат и синхронизират, така че могат да превърнат задната част в анимирана повърхност. Технологията е по-съвършена от познатите LED (светодиодни светлини). Тя може да се ползва и за интериора на автомобила. Според конструкторите прехода от LED към OLED ще стане през следващите две години.

4. Моделите на Audi ще станат по-леки и безопасни, благодарение използването на „хибридни материали за корпуса“, което означава комбиниране на алуминий с нови материали (предимно въглеродни влакна), които се наричат CFRP (сarbon fiber reinforced plastic) структура. Предстои Audi да започне производството на Multimaterial Space Frame (шаси от различни сплави), което комбинира алуминий, стомана и подсилени пластични компоненти.

5. Подсилени FRP спирални пружини. Това са пружините на окачването, които ще се изработват не от стомана, а от стъкломат и смола по специална технология. Новите пружини са по-леки с 40% в сравнение с конвенционалните. Те вече са намерили приложение в състезателния прототип Audi R8 E-TRON, който бе представен вчера.

6. Сензорен панел за управление Multitouch. В оборудването на следващите генерации от марката ще има иновативна мултимедийна система. Контрола на различните функции ще става с леко докосване. Системата ще осъществява обратна връзка, посредством тактилни усещания. Предвиждат се и разнообразни гласови функции.

7. Предусещащо, интелигентно окачване. Системата използва камера със сензори и лазерни скенери, които идентифицират авансово неравностите по настилката. На база подадената информация, компютърът активира окачването на автомобила, което се адаптира мигновено към пътя. Системата е в състояние да компенсира дупки и неравности от 20-ина метра, така че да осигури максимален комфорт и сигурна возия. Подобна система би имала безкрайно много работа по пътищата на България ... Дали няма да се преумори?!

0 от 500
  • #79
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Теодор ( преди 6 месеца )
    Браво
  • #78
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    Няма да са крушки брато ще се сменят цели диодни панели...
  • #77
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Прав е бъчваря, че все по-трудно се сменят крушки. Чух че ЕС имал директива с която да задължи автопроизводителите крушките да могат да се сменят лесно от всеки. Наистина има случаи в които трябва в сервиз да ти сменят крушка на мигач или стоп, което вече е прекалено!
  • #76
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    ...единствената крушка с нажежаема жичка. Ако те дразни да имаш дупка в лентата от св. диоди ще сменяш както казваш, но всеки дяволък се заплаща. Не можеш да се отрече че животът на св. диодите е несравнимо по-дълъг от този на крушките. За едно си прав, и според мен тези екрани ще са ненужна изгъзица и шарения. Иначе всички тези технологии не са изобретени от Ауди и предполагам и другите ги правят, просто те са издали брошура. :) Прав е бъчваря, че все по-трудно се сменят крушки. Чух че ЕС и
  • #75
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Slavo, ако токът през диодите е номиналния и по-малък /затова се слагат последователно резистори/ ще светят колкото казват че е животът им. Дори да изгорят 10 от тези 1000 /което ме съмнява и би станало само поради превишен ток/ това е 1%. Не е кой знае колко. Какво щяло да стане ако ти изгори свтодиод от стопа например. Ами ако изгори единият от 12-те св. диода ще продължат да светят останалите 11 /или 9 ако са свързани по тройки/. Но все нещо ще свети за разлика ако ти изгори единствената кр
  • #74
    2 rate up comment 0 rate down comment
    OPC ( преди 13 години )
    Колкото и парк сензора да сложите пак няма да помогнат на една жена да паркира нормално в едно паркомясто.
  • #73
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Престанете да "таковате" бъчито,как не ви е срам,;маскирал се е като Маската на ЗОРО.
  • #72
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Прав си- губене на време е!
  • #71
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Anonymous mask ( преди 13 години )
    Що се отнася до крушките, от 3 години вече съм на икономични почти навсякъде. Държах една 40 ватова в коридора, защото не ми е необходимо повече, но тя се уби да изгаря. Сега има някаква 75 ватова, която ме дразни първо с голямата си консумация и второ с ненужната осветеност. Да, ама ние говорим за LED, което няма нищо общо с домашните, дето ползваме сега. Диодът премахва недостатъците на тия крушки, а именно бавното загряване. Наистина са доста скъпи, но не е болка за умиране, ако човек купува на месец по една. След това години наред не се занимава с глупости. Аз за 3 години имам една изгоряла китайска крушка за лев и петдесет ( миньонка) и то не защото крушката е виновна, а защото фасунгата, дето я бях сложил бе на 40 години и не даваше хубав контакт. Просто гръмна. Изобщо не съжалявам за крушките с нажежаема жичка. Това, че някой си е наумил, че мозъкът му се облъчва, а очите му не понасят малко по-различната светлина, не е повод да се противопоставяме на еволюцията. А и тия LED няма да влязат в сегашния си вид масово в автомобилите. Разработват се какви ли не технологии, включително осветление с лазаер ( BMW) Все пак не разбрах, каква е причината да си против LED. Изгарят и не ти ги сменят безплатно? А за злобеенето...не злобея. Други злобеят седмици наред. Просто искам да водя нормален диалог тук ама гледам, че с анонимни *** няма как да стане. Самото име анонимен говори много неща страх, злоба, несериозно отношение или просто разпускане в свободното време. Ако е последното, *** дойди. Да си забелязал аз да тръгвам и обиждам първия срещнат? Не си. Вместо това търпя 5-6 злобни и обидни коментара към мен. Твърде често изобщо не им отговарям, защото първо, че е губене на време и второ, да отговоря на някой, ама на НЯКОЙ, не на НИКОЙ анонимен. Ако това е лошо отношение, приемам. Жалко, че по тоя начин *** тоя сайт, а и не само тоя. Гледам ви, разперили сте ръце на много места из автомобилните сайтове. То не бяха Дошевци, не бяха Дошки.
  • #70
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    бъчварче, няма какво да се сърдиш и да злобееш, бе човек. Аз съм ти написал- До 3 години ще разбереш, ама не по желание,ами ПРИНУДИТЕЛНО!!! Чакай малко бе момче- ти още нямаш лаптоп с LED дисплей, телевизор с LED панел кола с LED светлини и осветително тяло за бита с LED. Ще дойде време да ги имаш- защото НЯМА ДА МОЖЕШ ДА СИ КУПИШ други освен изброените по-горе! Тогава сам-самичък друга песен ще запееш... И приятели ще си намериш извън ЕС, дето ще ти носят КРУШКИ, като се върнат от отпуска...