IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ЗИЛ е на път да оцелее

Руска банка ще даде кредит на компанията, но се търси и чужд партньор

ЗИЛ е на път да оцелее

Руското правителство и банката Сбербанк са на път да спасят един от символите на автомобилостроенето в страната – ЗИЛ (Завод имени Лихачова). Близо 2 десетилетия компанията АМО (Автомобилно московско общество), която е собственик на ЗИЛ, върви към естествена смърт, тъй като почти не произвежда продукция, но това е на път да се промени.

Сбербанк ще отпусне кредит от 15 млрд. рубли (381 019 450 евро) на ЗИЛ, които ще бъдат инвестирани в развитието и производството на съвременни антомобили. Самите руснаци обаче признават, че за да бъдат конкуретноспособни, тези продукти трябва да бъдат произведени с помощта на мощна чужда компанията. Засега сериозните кандидати за партньор на ЗИЛ са италианският концерн Fiat, корейският Motor Company и китайскиь Foton Motors. Сo LTD.


Според експертите най-вероятно за партньор ще бъдат привлечени италианците, тъй като те самите проявяват огромен ентусиазъм към подобен съюз. Освен това ЗИЛ има огромен опит с направата на лекотоварни автомобили и камиони. В гамата на Fiat също влизат много подобни машини, а концернът притежава и компанията Iveco, която произвежда камиони. Именно те вероятно ще станат първият продукт, който ще започне да се сглобява в Москва.

Ако се стигне до договор между двете страни, производството на руските машини, които сега прави ЗИЛ, ще бъдат преместено в завода в Петровск.

0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    Хаха, оригиналното му наименование е било "Завод имени Ленина", след това е било "Завод имени Сталина", как не е станало на ЗУП, хаха, дано и да не стане!
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    do баареца ( преди 13 години )
    Колега да не си карал ГАЗ 53 за да бъркаш двойниня съединител?
  • #20
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ухаа, колко Зилаги!!!Вечни машини!
  • #19
    4 rate up comment 6 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    Dano koreicite im stanat partnyori,ina4e sa zagubeni!Slunceto izgryava ot iztok.
  • #18
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    срашен спортен звук имат с тва ги помня
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    баареца ( преди 13 години )
    и аз ги помня от казармата - само на манивела палеха. не разбирам от трансмисии на камиони ама немаха никви синхронизатори и все се караха на двойно амбриране. може защото копират хамериканците - те там още правят камиони без синхронизатори.
  • #16
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Здрава дебела ламарина имат, за друго не знам!
  • #15
    6 rate up comment 11 rate down comment
    s2 ( преди 13 години )
    не бих казал че са здрави, спомням си в казармата, като тръгват шофьорите на обучение със зиловете и половината закъсваха още на десетия километър, а преди 1 година на Тракия засякох един военен конвой, преди тунела видях как пърпореха зиловете а един беше изпушил, аз карах със 130 и чак 10км преди София засякох и военните камиони мерцедеси които си переха без проблем
  • #14
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Nai-golemia proizvoditel e KamaZ.
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    mugen, пишеш коментари на изуст, хем нямаш никаква представа от камиони, хем пишеш. Камионите на рено са на Волво, а камионите на волво нямат нищо общо с форд и автомобилите волво. Скания продаде делът си в компанията на МАН, който е на ФВ.