IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #21
    28 rate up comment 5 rate down comment
    IT ( преди 12 години )
    Ами...бъчвар...ако заплатите са обидно ниски като смяташ(в което няма нищо чудно)...тоо тогава работата пак ще стане- "ти не ми плащаш аз пък толкова ще ти работя" типично за БГ...таа...нищо чудно това прословито качество да си остане само на думиа като всичко в нашата родина :))) Дай боже наистина да се получи едно истиснко производство което да даде някакъв тласък и пример на други предприемачи да се престрашат да инвестират в производството вместо в тези умрели хотели :)
  • #20
    31 rate up comment 6 rate down comment
    дам ( преди 12 години )
    Бъчваря ти трябва да направиш собствен бизнес, ти си голям разбирач, не ти трябва да работиш за мижава заплата за някой.
  • #19
    35 rate up comment 7 rate down comment
    м ( преди 12 години )
    аз днес видях с очите си нещо добре направено и нещо, което ще е успешно - не само за капитала и бизнеса, а и за хората в този регион, които за разлика от вас, които по цял ден "плюете" от без работа по форумите, се чудят какво да работят и как да развият децата си в тази отчаяна страна. Така, че аз съм Евала за проекта и идеята. Колите са страхотни, хората са мотивирани и като видях колко професионално беше откриването ми стана ясно, че ако си развият потенциала успехите ще са наистина големи.
  • #18
    24 rate up comment 6 rate down comment
    GRE6KA ( преди 12 години )
    Pardom na Bavareca A BA4VARIA pros.
  • #17
    30 rate up comment 7 rate down comment
    m ( преди 12 години )
    за всички хейтъри, които се изказаха по-горе казвам - Умрете си в ***, със злобата, с убитите самоубеждения за несполуки, неспособност и некадърност и отчаяност, но на никой няма да му пука за вас и това, че плюете всичко, което ви се предоставя на тепсия. Колко големи марки избраха и успешно развиха проекти в България в сферата на автомобилостроенето??? Нула. Колко фирми успяха да докарат успешно и развито в този сектор ноу-хау и да го развият в България досега? Нула. Така, че си плюйте.
  • #16
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Eto za tova vi govoria-Kak da ne mu sma4ka6 mutrata na dartia pendel Bavarec. Toi bil napuskal,koi ta ibava tebe be.....
  • #15
    37 rate up comment 6 rate down comment
    СС ( преди 12 години )
    Успех и попътен вятър на този завод! Що се отнася до отделни злоради коментари за качествата на тези коли,намирам че са безсмислени. Никой от нас не е карал такива и няма засега какво да каже.
  • #14
    26 rate up comment 14 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Пфу! Ще следя отзивите за този завод и ще ги плюя, колкото мога. Писна ми от капиталисти, искащи да забогатеят на гърба на обикновения българин! ***! Начело с най-големия - Боримечката.
  • #13
    33 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Ужасна излагация за ръководството е да каже пред служителите си, че сме избрани заради евтина работна ръка. Ужас. Кажат ли ми това в някоя фирма, която се предполага, че има голямо бъдеще, без да се замислям напускам! Ще им вземат здравето на младежите срещу някаква мижава заплата, дето само името и е заплата.
  • #12
    32 rate up comment 11 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Аз линчо много се радвам, макар, че имам резерви. Всъщност, не съм се радвал така отдавна. Това е голяма работа - да произвеждаме отново автомобили. Ще има какво да плюем отново, а защо не и да възхваляваме? Ама с тия инженери на 25, нещо бъдещето ми изглежда много мъгляво. да не говорим за 19 годишните пикльвци, дето мислят главно с оня си работа в гащите и първо правят нещо, после мислят. Не става така. Избрали ни, заради евтината работна ръка. Много кофти ми стана, като го прочетох.