IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #41
    25 rate up comment 7 rate down comment
    асас ( преди 12 години )
    Браво! Пожелавам им много успехи за напред и дай боже един ден всеки от нас да може да си позволи една чисто нова кола и то произведена в България.
  • #40
    25 rate up comment 6 rate down comment
    anjinsan ( преди 12 години )
    Dano tezi avtomobili izlyazat zdravi,mnogo se zaradvah kato pro4etoh 4e v bg stese proizvezdat koli ,nay setne idano sa po joba na obiknovenniya balgarin,govorya za pikapite zastoto naistina snasite patista i osobenno klimat v zimno vreme enaistina hubavo da ima edna takava kola 4ovek pod raka osobenno v selskite rayoni,a sto se otnasya do kavalite deto pluyat balgarskoto tova sa hora ot tipa :az moze dane obi4am yabalki no site 4e gi nahapem:aman ot takiva psevdo represirani pradliovci
  • #39
    29 rate up comment 13 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Ами такива като мен изкарват парите на голяма част от вас. Могат да го потвърдят доста хора, включително и някои от тоя сайт. Според теб, какви хора трябва да виреят тук? Овчици, дето да ти работят без пари като тия 19 годишни младежи? Нали се сещаш, защо са на 19 години и то без месец стаж най-веротно. Аз бих казал същото за хора, дето експлоатират други хора. Не знам дали си такъв. Аз ще се махна, но много хора ще останат без хляб. Гарантирам ти, че доста повече от тия, дето работят в новия завод. Мислиш, че е голяма работа да осигуриш 120 работни места с по 400-500 лева заплата. Не, това е по-скоро достойно за съжаление. Ако нямаше ограничения във възрастта, щях да се съглася с Гришата, но така не мога. Съжалявам. Грешно ви е мисленето. Затова и ние, българите , сме последни в Европа и дълго време ще бъдем на последно. Имахме шанс за 5 години да направим нещо в ЕС, но не го направихме. Вместо това разни играчори използват думичката криза, за да ни експлоатират и печелят милиони. Ако не съм прав, ще си замина. Обаче ти какво ще спечелиш с това?
  • #38
    27 rate up comment 5 rate down comment
    Д.П. ( преди 12 години )
    Не мога да разбера едно: мранкаме като нищо не се прави у нас,а като се направи нещо голямо, скъпо и най-важното ново, пак сме недоволни.Кво ти пречи завода за нови коли бе ***?П.С. за бъчваря.такива като теб, не трябва да виреят тук.
  • #37
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Az sa6o se u4udih,no ot izraza 19g.ili 25g. (sredna)vazrast,kato znam formulata za usredniavane,si mislia,4e nai-malkoto sa negramotni.A napisah intrigi za deto se opita da se izkaje6,4e(zaostril ni vnimanieto)ne e gre6no da si priznae6, ako si zbarkal.
  • #36
    26 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    И между другото, понеже съм малко хазартна личност, ако сега бях в положението да купувам първия си нов автомобил ( или стар), щях да предпочета C10. Не се бъзикам. Вече минах по подобен път с Фиеста. Без да се замисля щях да взема новия, а с ремонтите ще се примиря, ако има такива. Така, че стига сте лаели, а бегом в шоурума на GWM!
  • #35
    23 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Е що да правя интриги? Просто съм изненадан от няколко факта. Изказването на шефовете и възрастта на персонала. За самите автомобили мога да кажа малко неща. Имам някакви впечатления от изложение, но само толкова. както казва колегата под мен, дано някой скоро напише тест драйв. Цените са перфектни, лизинга също. Ако някой се интересува, има ги на сайта им. Така ще помогне не само черно на бяло, но и в действителност. Едно е да се бием в гърдите, че правим нещо, друго е да ползваме това нещо.
  • #34
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ba4varia polu4ava otnovo minus ot MEN,zaradi intrigite koito pravi.
  • #33
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Аudi.. ( преди 12 години )
    айде щом дошо"момчето просто" пак се изака и усмърди и този форум работата е ясна,успех на всички работещи в завода..дано някои скоро качи test driveуспех
  • #32
    35 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Ами...щом сте казали, успех :) И аз така казах отначало. Просто ви заострих вниманието върху няколко неоспорими факта. Ще се радвам да греша. А що се отнася до капиталистите, дето ни експлоатират и имаме най-ниската минимална заплата в Европа ( 138 евро), няма да си променя мнението. Това е положението.