IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колите от Ловеч тръгнаха

Днес се състоя официалното откриване на автомобилния завод на Литекс Моторс, където се произвеждат автомобилите с марка Great Wall.

Колите от Ловеч тръгнаха


Новопостроеният завод за автомобили в ловешкото село Баховица заработи. От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили. Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас така и в чужбина. Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6 (виж галерията със снимки).

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.




До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Завършен е първият етап на завода - цехът в който се сглобяват колите. През 2014 година, трябва да бъде завършен и етап две, който включва заваръчен и бояджийски цех.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

Обмисля се и възможността за дилърство в Румъния, но както знаете там се произвеждат автомобилите на най-големият конкурент на китайската марка - Dacia.

По повод бъдещото конкуриране между двете марки, маркитинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви: "Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

Стана ясно още, че предстои да бъдат проведени разговори с български доставчици и производители на части и компоненти, които да станат част от проекта.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов.


GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още по темата:

В Кухнята на колите от Ловеч

Два нови модела на Great Wall за 2012 година


Great Wall прави технологичен център в Европа


Великобритания е ключов пазар за автомобилите от Ловеч


Колите от Ловеч ще вървят и на газ

Цените на ловешките автомобили


Съвместни предприятия на Great Wall Motor Co. с немци

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #51
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Karutsar ( преди 12 години )
    Тези от Ловеч ако смятат да произвеждат тези *** с такъв голям расход.Тези Китайски *** горят гориво колкото лекотоварни камионетки.За да компенсират тези големи недостатъци (голям разход и под всякаква критика Китайско качество)трябва да свалят цените по около 35-40% иначе ги чака фалит.Поддържат ли ги тези цени след 2-3 години Литекс Моторс ще фалира и заводът ще бъде закрит.Помнете ми думите.
  • #50
    33 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ей тИрикати,много ги разбирате работите.Особено бъчваря,който е абсолютен дървен философ.И какво,като са на 19?Хората създават работни места и младите ще изкарват нещо.Малко може да е аме ще е нещо и няма да чакат на мама и тате и да се чудят каква простотия да направят или бягат в чужбина.Сега започва производството и няма как да им дадат по една торба с пари без да се е видяло ще тръгнат или не работите.Не на последно място,сериозните хора,които гледат с переспектива инвестират в младите.
  • #49
    26 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Great Wall entered the European passenger car market just two-years ago, but the Chinese automaker has already opened its first production facility on the continent. Located in the Bulgarian town of Lovech, the plant officially opened its doors earlier on Tuesday, according to Reuters, making Great Wall the first Chinese automaker to open an assembly plant in Europe.The plant will eventually produce Great Walls Hover SUV, Steed pick-up and Voleex city car models to the tune of 50,000 units per year. When the plant ramps up to full capacity in 2013, it will employ 2,000 people.Great Wall has set the ambitious plan of selling 600,000 vehicles this year, which would be a 23 percent improvement over 2011. However, European sales wont be a major contributor to that goal as the new Lovech plant is only expected to produce about 8,000 vehicles in 2012.
  • #48
    29 rate up comment 6 rate down comment
    G ( преди 12 години )
    Eto kak i v USA se zagovori za Bulgaria. Moge da sa kitaiski kolite, no vse pak e nesto. Trqbva da se gordeem, 4e pravim parvi stapki. Uspeh v badeste! http://***.leftlanenews.com/chinas-great-wall-opens-first-plant-in-europe.html
  • #47
    23 rate up comment 8 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Тоя ник по ли е добре?
  • #46
    28 rate up comment 3 rate down comment
    България ( преди 12 години )
    Когато ние усвоявахме подобно производство, ни дадоха период през който да свикнем. Позволиха ни да правим брак колкото искаме и очакванията бяха, че трябва поне една година, за да излезем на печалба. Поне така било в Европа. Едва ли тук нещата ще тръгнат по мед и масло. Аз ако бях на 19, много щях да се раздвам да почна в тоя завод. Щях да се старая, но едно е да се стараеш, друго е да си врял и кипял в подобни ситуации. Ще дам само един *** пример. На 19 човек няма дори навика да държи гаечен ключ. Сега ще ви кажа, какво правих точно на 19. Бяха ми зачислили два ЗиЛ-а и една виетнамка в казармата, та стоях след 17 часа ( като заминат ***) под камиона или с отворен на двигателя капак. Имах картбланш да усвоявам наученото, без риск да ме накажат, орежат от заплатата или каквото и да било. Е, все пак щяха да ме вкарат в ареста, задето се бе развалила резбата за свещта на единия цилиндър ( без да имам вина), ама баща ми, Бог да го прости, оправи нещата, като му направих собственоръчно чертеж на това, което искам и той го изработи на фрезата. Та такива работи правих на 19. Каквото съм опропастил, съм го опропастил в казармата, а след това взех и една стара кола да се уча на нея хем да шофирам, хем да лежа под нея всеки ден. Сега...пъните се, че не трябва да имаме нищо против тия младежи, но ако погледнем реално на нещата, тия неща се правят за изгода на работодателя Ниски заплати, ниски осигуровки, липса на допълнителни възнаграждения като тия за стаж и естествено, млад човек никога няма да тръгне срещу началника си примерно, да му вдига заплатата. Ще се раздва на стотинките, дето му дава Гришата, защото ще е самостоятелен и мама и тати ще са доволни и ще дават по-малко парички и...ще бъдем мъже, нали имаме работа :)
  • #45
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Анжин зарежи, бъчваря донякъде има право. И не те лъже, когато ти разправя, че дав храна на много хора. /пише се сиТски, нищо лично../Иначе и на мен основно ме притеснява качеството. Защото ако се окаже добро- страхотно, с изградените представителства из околните страни можем да дръпнем. Но ако още в началото има гафове- тогава става кофти работата и нещата ще се забавят с години, ако изобщо тръгнат.А проблемите, за които се изказа той малко директно,съществуват. Дано да не се окаже прав.
  • #44
    19 rate up comment 5 rate down comment
    kozela ( преди 12 години )
    abe hora vie nqmate rabota i si 4e6ite ezicite.ama tuk ne6tata sa seriozni.mnogo mi e intersno ako vie ste sred tezi 19 god. kakvo li mnenie 6te izkajete. naprimer ba4varq.......
  • #43
    26 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Не, аз съм Торанага Сама, ама се прекръстих на "бъчваря", като дойдох в България.
  • #42
    20 rate up comment 6 rate down comment
    АНДЖИНСАН ( преди 12 години )
    До бачваря-брато ти да неси сидски лорд в сянка много си светнат във всичко бе брато ?