IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mindset E-Motion е свръхлек и икономичен

Електроавтомобилът е дело на бивш инженер на Volkswagen

Mindset E-Motion е свръхлек и икономичен

Семейството на хибридни и електрически автомобили ще се попълни с още член. Това е хибридното купе Mindset E-Motion, чието серийно производство е предвидено за началото на тази година.


Създател на този необичаен, поне на външен вид, автомобил е Мурат Гунак – бивш инженер на Volkswagen, който в момента има собствен бизнес в Швейцария. Неговият първи проект бе трицикъла twike.me, който обаче така и не бе завършен. С втория му провървя доста повече.

Какво всъщност е Mindset E-Motion? Купето с дължина 4260 мм напомня донякъде знаменития модел Berlinetta от 50-те години на миналия век. Тежестта на автомобила е малко над 1000 кг, като разполага с бензинов, едноцилиндров двигател, комбиниран с електромотор. Общата мощност е 134 к.с., а максималният въртящ момент 220 Нм. Предлага се в 2 модификации – с предно задвижване или 4Х4.


От 0 до 100 км/ч хибридът ускорява за 7 секунди във версията с предно задвижване и за 4 секунди във варианта със задвижване и на четирите колела. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 150 км/ч. Изцяло на електрически режим машината може да измине около 400 км., а при специална настройка Range Extender и пълен резервоар пробегът достига до 1900 км.

Mindset E-Motion може да се похвали и с революционни литиево-йонни батерии, които все още не са официално одобрени. Те са с мощност 52 кВт и тежат само 200 кг., но производителността им е с 200 % повече от тази на обикновените акумулатори. За сравнение батерията на Tesla Model X e 56 кВт и тежи 400 кг.

Що се касае до зареждането, хибридът е всеяден. Той може да взима ток от обичайна розетка в мрежата, но освен това разполага и със слъчнева батеря. Притежава и система за рекуперация на енергията при спиране.

Тагове: mindset e-motion
0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Той знае ВСИЧКО!!! ( преди 12 години )
    Тегли я електромотор,разбирачо.Но това няма значение, по-важното е че нашия форумен ШУТ вече даде компетентна оценка и на този човек,видял в автомобилната индустрия повече отколкото всички нас взети заедно и повдигнати на N-та степен.И затова нашите български автомобили са най-добри и най-иновативни, както се е научил да казва незнаещия, но изключително досаден Дошо.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Освен това той е "бащата" на новото Сироко и Тигаун.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Едноцилиндров двигател,134 к.с. и тегло над 1т.няма как да се изтрелят за 4сек от 0 до 100.Дори и за 7 сек.е много малко вероятно.Не знам кой от къде е съчинил тази статия,но определено е една голяма глупост.
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    До Чудя се ( преди 12 години )
    Да,той е. И се радвам,че макар и рядко има хора, които знаят нещо съществено, а не само *** като Дошо, написал вече три коментара без всякаква стойност.Той живее и работи в Швейцария, и освен в VW, е работил за Peugeot и Smart.Разработката на новите батерии, доколкото е коректна и пълна информацията, е под егидата на университета в Берн.А колкото до теглото,едва ли *** може да оцени това при размер на автомобила от 4260мм,ел.двиг.от близо 100квт.,батерии ,малък ДВГ,окачване и т.н.Професор
  • #4
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Чудя се ( преди 12 години )
    Абе този Мурат Гюнак не е ли дизайнерът, направил дизйна на Пежо 206, после работил в Мерцедес, а може би и във фолксВаген?
  • #3
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    СВРЪХ ЛЕК-само малко над 1000 кг.ХАХАХАХА тези ВАГинали направо ще ме скъсат от смях.Значи за тях малко над 1000 кг. е свръх лек автомобил,а сигурно малко над 2000 кг. е лек.То по тази логика автомобилите им от по-високия клас ще трябва с книжка за С категория да се карат(над 3,5 т.)хахаха баси смешниците.И икономичен бил.Е колко е икономичен???Колкото е СВРЪХ лек ли?Или не смеят да го напишат,че и гаргите ще им се смеят.Определено тази статия ми оправи деня.:)))
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    От естетична гледна точка автомобила ми прилича на настъпана жаба.Много е грозен,но това да го оставим.Тук се гледа икономията,а не как изглежда.Та така и не разбрах този толкова СВРЪХ лек автомобил само малко над 1000 кг. колко ще му бъде разхода?Някой ако е разбрал да каже!Уж серийното производство е предвидено за началото на годината,а ни разход ни цена.Всъщност цената имам предчувствие,че ще е над 50 000 евро.А впрочен ние все още сме началото на годината,но отиваме към средата...
  • #1
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Volanadjia ( преди 12 години )
    Определено ми харесва. Леко напомня на първите аеродинамични модели за масовия пазар в САЩ от 30те :)