IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mindset E-Motion е свръхлек и икономичен

Електроавтомобилът е дело на бивш инженер на Volkswagen

Mindset E-Motion е свръхлек и икономичен

Семейството на хибридни и електрически автомобили ще се попълни с още член. Това е хибридното купе Mindset E-Motion, чието серийно производство е предвидено за началото на тази година.


Създател на този необичаен, поне на външен вид, автомобил е Мурат Гунак – бивш инженер на Volkswagen, който в момента има собствен бизнес в Швейцария. Неговият първи проект бе трицикъла twike.me, който обаче така и не бе завършен. С втория му провървя доста повече.

Какво всъщност е Mindset E-Motion? Купето с дължина 4260 мм напомня донякъде знаменития модел Berlinetta от 50-те години на миналия век. Тежестта на автомобила е малко над 1000 кг, като разполага с бензинов, едноцилиндров двигател, комбиниран с електромотор. Общата мощност е 134 к.с., а максималният въртящ момент 220 Нм. Предлага се в 2 модификации – с предно задвижване или 4Х4.


От 0 до 100 км/ч хибридът ускорява за 7 секунди във версията с предно задвижване и за 4 секунди във варианта със задвижване и на четирите колела. Максималната скорост е ограничена по електронен път до 150 км/ч. Изцяло на електрически режим машината може да измине около 400 км., а при специална настройка Range Extender и пълен резервоар пробегът достига до 1900 км.

Mindset E-Motion може да се похвали и с революционни литиево-йонни батерии, които все още не са официално одобрени. Те са с мощност 52 кВт и тежат само 200 кг., но производителността им е с 200 % повече от тази на обикновените акумулатори. За сравнение батерията на Tesla Model X e 56 кВт и тежи 400 кг.

Що се касае до зареждането, хибридът е всеяден. Той може да взима ток от обичайна розетка в мрежата, но освен това разполага и със слъчнева батеря. Притежава и система за рекуперация на енергията при спиране.

Тагове: mindset e-motion
0 от 500
  • #28
    3 rate up comment 6 rate down comment
    123 ( преди 12 години )
    Анонимен,ти в числото на тези 2-3 кретена ли си?Щото,така като ти чета глупостите се явяваш *** над *** и *** над ***.Автомобила на баща си за свой собствен ли го имаш?Ако е така значи и ти имаш кола.Честито!
  • #27
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Хайде и ти така! ( преди 12 години )
    Де да можеш и ти в нещастня си живот да "се осереш" като него..Най-големият ти успех е да спамиш тук,белтъчен акселерат объркан.
  • #26
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до: Ime ( преди 12 години )
    На мен данните от статията ми стигат,за да разбера,че не отговарят на истината.На теб обаче ти се виждат достоверни,което говори много за интелектуалното ти ниво.Значи според теб двигател (електродвигател)134 к.с. и автомобил над 1 т. могат да се ускорят за 4 сек до 100 к.ч.???Така ли? Ако го вярваш значи наистина си много,много зле,наивен и глупав.Сори,че трябваше да ти го кажа,но това е самата истина.
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Tozi sa6tia "injener" kadeto otide i se osira(nikade ne go iskat), i ti se izcepi nepodgotven, za kakvo ia polzva6 tazi glava?
  • #24
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    един прототип, една статия и 2-3 кретена, които се правят на по-големи от един специалист работил за Mercedes, Peugeot и VW.***, ако остане вие да обеснявате механиката и динамиката на автомобилите,Мурат Гунак 6те6е да 4ете за вас, а не обратното.Поне половината от вас нямате собствени автомобили,но имате самодоволството да давате "компетентни" мнения.
  • #23
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Smart Coupe.
  • #22
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    "Колкото по-ниско съпротивление, толкова по-нисък разход."Мен това ми е преелно ясно. Нищо, че анонимният след теб се прави на интересен. Изказах опасения за стабилноста, не за разхода.А колкото до данните- намери истинските и тогава се пеняви. Иначе си поредният хейтър, мислещ се за оригинален.
  • #21
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Peugeot 206,307-VW sciroco(farovete i maskata,promeneni ot V.da Silva)Eos,Passat2006
  • #20
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    Освен това той е "бащата" на новото Сироко и Тигаун.Аха ясно, и това ще е *** като тях.
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Другата лъжа в статията е разликата между ускоренията между 4х2 и 4х4.Не може да има такава голяма разлика от 3 сек.между двата привода.Просто няма как да стане при условие,че мощността е една и съща,а теглото при 4х4 със сигурност е по-високо.Всеки интересуващ се поне малко от автомобили знае,че 4х4 е по-бавно от 4х2 при при обикновенните автомобили с ниска и средна мощност.Единствено при спортните 4х4 има по-добри показатели при ускорение.