IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Skoda Rapid дебютира и в Европа

Цените на седана ще започват от 13 000 евро

Skoda Rapid дебютира и в Европа

Skoda Rapid се появи на пазара в Индия още през миналата година, а сега дойде времето и за неговата европейска премиера. Тя ще бъде на международното изложение в Женева през март. Седанът е разположен в моделната линия на компанията между Fabia и Octavia, а цените му ще стартират от 13 000 евро.

Фактически, Skoda Rapid с 4 врати представлява версия на седана Volkswagen Polo. Двата автомобила имат напълно еднакви габарити - дължина 4386 мм, широчина 1699 мм, височина 1466 мм и колесна база 2552 мм. Един и същ е и обемът на багажниците им с вдигнати задни седалки - 460 литра. Разликата между европейския Rapid и този за Индия е минимална - леко променена е решетката на радиатора, както и задните светлини.

В двигателната гама ще влязат бензинови турбомотори с обем 1.2 и 1.4 л, развиващи между 65 и 122 к.с. На по-късен етап седанът ще може да бъде поръчан в Европа и с 3-цилиндровия, еднолитров мотор, дебютирал при компактните VW up! и Skoda Citigo. Дизеловите двигатели са четирицилиндрови с обем 1.6 и 2.0 литра.

В Индия машината се продава само с 1.6 литрови бензинов и дизелов мотор. И двата са с мощност 105 к.с. При дизела въртящият момент е 250 Нм, което е с 97 Нм повече, отколкото при бензина. Седанът разполага с 5-степенна механична и 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Тагове: Skoda Rapid
0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до емил ( преди 13 години )
    напълно те подкрепям,шкодите са хубави коли,аз си харесвам моята.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Емил ( преди 13 години )
    До всички които не харесват Шкода, навярно това са хора които не са карали такива коли. Имам около 100 000км на Фабия (общо три служебни коли). Всяка една от тези три коли е на около 200 000км и не съм имал никакви проблеми с тези коли. Само на 15 000км съм влизал в сервиз за смяна на масло. Така че за мен всички които не са карали Шкода и мърморят за тях...са обикновени драскачи.
  • #18
    1 rate up comment 1 rate down comment
    БТК ( преди 13 години )
    Вместо да пуснат двуврато купе или СС вариянт ...
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 13 години )
    прав си че всичко е от фабия, но са разпънали междуосието до 2.55 метра, което е почти колкото на голф и с около 10 см повече от стандартната фабия. При 1-вото поколение фабия седан междуосието беше като при хечбека, ако не греша. Очаквам базова цена в България с най-малкия едно-литров мотор да е под 20 хиляди лева.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    X ( преди 13 години )
    Ne znam zashto go pozicionirat mejdu fabia i octavia. Tova si e fabia sedan. Vsi4ko e ot fabia. A startovata cena e malko visoka.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 13 години )
    -> колкото до цената, толкова ще струва базовата версия в европа(западна), както винаги за България цените и оборудването ще са доста надолу. Според мен все пак европейския пазар не е основен за модела, и той ще успее да добави 150-200 хиляди продажби към сметката на Шкода, което ще и позволи тази година да мине границата от 1 милион броя за година за пръв път в своята история.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    По-принцип е трудно да се направи красив седан с дължина под 4.50 метра, просто винаги изглеждат едни тумбести, високи и тесни. Специално този обаче ми харесва, без да блести с нищо особенно. Като цяло това важи за всички модели на Шкода. Ако го сравним с първото поколение на фабия седан, даже е красавец. Този модел е правен за развиващите се страни от групата БРИК, и вероятно е 1:1 с Поло седан което групата продава в Русия. Версията за европа разбира се е с включени повече мотори. ->
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    abe mnogo ste otvoreni vsihckite - golqma vi e rabotata samo da ne se razbere s koy jiveete i kakvo karate, ako izobsto karate neshto. AZ puk bih se radval da se vozq v takiva taksita... vag bili mag bili tralala...
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    jok ( преди 13 години )
    колко е явно,че друг ми пише от ник-а ,пък колко е тъпо...
  • #11
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какви шкоди какви са тези глупости бре.За тези кратуни трябва ли да се пише изобщо статии.Безлични автомобилчета посредствени до най-малкото си болче с основен донор Вагенщайн. Като видиш кой им е донора и няма смисъл да се говори повече.Напудрени *** , грозни и скъпи бракми