
Jaguar планира подготовката на специална модификация на купето XKR-S, предназначен за пистови надпревари. Англичаните описват специалният XKR-S като модел, предназначен за хората, които носят спорта в сърцето си и искат да правят бързи обиколки на пистата. Под капака на серийния двуврат XKR-S (на снимките) има осем цилиндров двигател с механично нагнетяване, произвеждащ 550 к.с., заедно с шестстепенна автоматична трансмисия. Той се ускорява до 100 км/ч за 4,4 сек и достига максимално около 300 км/ч. Дали мотора на суперкупето ще е по-наточен не се знае.
Като истинска бегачка специалната версия ще се лиши от излишните килограми. Задните седалки ще бъдат отстранени, предните ще станат напълно състезателни, стерео уредбата, климатика, сензорният екран и системите в салона ще бъдат модернизирани, съобразно предназначението. Ще бъде преработено окачването, което ще стане по-твърдо. Задължителната противопожарна система ще е налице и разбира се ще има нов, специален аеродинамичен пакет. Рол кейдж (тръбна клетка) ще е стандарт или опция, в зависимост от мястото на продажба.
Очаква се специалният XKR-S да бъде кръстен на името на легендарната писта Нюрбургринг, където стандартната версия прави обиколката за време под осем минути.
Разработката на модела ще става от Engineered To Order (ETO). Групата е собственост на Jaguar и в момента там се правят ексклузивните поръчкови модели за специални клиенти.
От компанията не уточняват дали специалното издание на XKR-S ще е част от общо 100-те бройки от модела, които се изработват годишно или ще бъде пусната отделна серия. Със сигурност е ясно, че “пистарката” няма да се появи във вид на кабриолет. Интересът към модела ще бъде проучен при първата му поява пред публика, която може да бъде след месец в Женева, но по-вероятно да е на автосалона в Париж, през септември.
Още по темата:
Най-бързото кабрио в историята на Jaguar


8