Инженери от спортното подразделение на компанията - Ford Team RS, потвърдиха информацията, че следващото поколение на Focus RS ще замени 2.5 литровия, 5-цилиндров мотор с 4-цилиндров с турбо и директно впръскване на горивото.
„Напомпаният” хечбек трябва да се появи в производство в края на 2013 или началото на 2014 г. Неговият мотор ще бъде 2.3-литров с мощност 320 к.с. и ще се слага и на следващото поколение Ford Mustang. Новият Focus RS ще продължи да използва задвижването към предните колела, за да бъде максимално лек и ще запази предното си окачване RevoKnuckle.
По-рано се появиха слухове, че най-мощният Ford Focus може да получи хибридно задвижване, при което бензинов двигател да работи заедно с електромотор, задвижващ задните колела. Шефът на отдела за компактни автомобили във Ford Гунар Херман обаче категорични отхвърли този вариант.