Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
От години насам феновете на електромобили следят студиите, които демонстрира швейцарската фирмата Protoscar Lampo. Това, което до момента ги караше да са резервирани към марката бе несъвършения външен вид на концепциите. Новият автомобил, който предстои да бъде показан премиерно на автомобилното изложение в Женева през март, може да промени това.
Той може да е бърз като светкавица! Това е кодирано и в името на автомобила - „Lampo“, което на италиански означава "мълния". Според данните 4,7-метровата „светкавица“, която тежи 1,7 тона, може да се движи с максимална скорост 220 км/ч и да се ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 сек. Всичко това става, благодарение на общо 420 Квт, което означава мощност от 550 к.с. и максимален въртящ момент 900 Нм.
Задвижването на Lampo3 е поверено на три електромотора. Двата са зацепени към задния мост и един към предната ос. Въртящият момент към задните колела се преразпределя. Захранването на моторите се осъществява от 360-килограмов пакет литиево-йонни батерии, разположени в централния тунел на пода, чиито капацитет е 32 Квч. Техният жизнен цикъл е оценен на 160 000 км. Зареждането на акумулаторите може да стане по няколко начина. Ако се ползва домашен контакт за пълно възстановяване ще са нужни 12 часа. Бързото зареждане трае само 10 мин. и е достатъчно за изминаване на пробег от 100 км.
За сега Lampo3 е само прототип. Protoscar обаче казва, че е възможно да бъде произведена ограничена серия от него.