Toyota няма да е единственият производител, участващ с хибрид в престижния клас LMP1. Японците вече обявиха детайли за техния бензиново-електрически хибрид. Също с хибрид, но с дизелов мотор ще участва Audi. Целта на немската компания е да усъвършенства технологиите, които в бъдеще възнамерява да пренесе в серийните автомобили.
През последните десетина години Audi неизменно доминира в състезанията по издържливост. Те спечелиха девет от единадесет възможни победи в „24 часа на Льо Ман“. През 2006-та Audi стана първият заводски отбор, триумфирал с дизелов двигател. Тази година целите им са не по-малко амбициозни, а именно победа с хибрид. В предстоящото състезание Audi планува да се пусне с 4 автомобила в клас LMP1. Два от тях ще са дизелови, а другите два хибриди. Подробности за дизел-електрическите хибридни системи се очаква да бъдат обявени в края на този месец.
„Разработването на хибридната технология е голямо предизвикателство“, казва шефът на Audi Motorsport, Волфганг Улрих - „Резултатите от първите тестове са обнадеждаващи и очакваме да видим как тази наша ултралека технология ще се представи на състезателното трасе".
В 80-тото издание на Льо Ман Audi ще стартира с първите 4 номера на колите си. С номера 1 и 2 ще са хибридните прототипи, а с 3 и 4 дизеловите. Според правилника, всеки един от автомобилите е записан с минимум един пилот, така че четиримата известни за сега са Андре Лотер, Алън Макниш, Тимо Бернхард и Оливие Джарвис.
Първите появи в състезания за хибридите ща са на „6 часа на СПА“ през май. За първия кръг от световния шампионат, на Себринг, Audi ще разчита на R18 TDI.