Концептът на модела, обозначен с емблемата на луксозното потделение на Honda бе показан през януари на автомобилното изложение в Детройт. Серийната версия на колата, която няма да се отличава съществено от демо-прототипа, е базирана на платформата на последното поколение Honda Civic (американската версия) и на практика е най-малката по размери Acura. Ще е налична и лекотоварна модификация на Acura ILX, която ще е с подсилено окачване и обикновени метални джанти.
При дебютира си на американския пазар моделът ще се появи с възможност за избор между 2,0- и 2,4-литров четирицилиндров бензинов двигател. Вторият ще е бъде опция за по-спортното изпълнение и ще се куплира с шестстепенна механична трансмисия. Мощността на топ версията ще е 201 к.с. и 230 Нм въртящ момент.
Интересна подробност е, че има възможност Acura ILX да бъде поръчана и с първата за марката бензиново-електрическа хибридна система. Тя е споделена със Civic Hybrid и представлява съчетание от 1,5-литров двигател със 110 к.с + електромотор с 23 к.с.
Освен ILX посетителите на салона в Чикаго ще видят и новата Acura RDX. Базираната на Honda CR-V Acura излиза със съществени промени: 2,3-литровият четири цилиндров турбо-мотор е заменен с 3,5-литров V6, който генерира 276 коня. На мястото на петстепенния автоматик вече има шест степенна автоматична трансмисия с Real Time AWD и “интелигентен контрол”. Въпреки по-големия двигател от марката твърдят, че моделът е сред най-икономичните в класа си.