IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Номнинираните за "Световен Автомобил на годината"

Определиха 10-те автомобила в категориите, които продължават към финалната фаза на World Car of The Year

Номнинираните за


Започна финалната фаза на конкурса за титлите “Най-добър автомобил в света” (World Car of The Year) и “Най-добър спортен автомобил”.

Жури от 66 журналисти, представители на медии от всички континенти определи 10-те модела, които продължават в съревнованието. За уточнение, трите модела, които ще участват на финалите ще бъдат обявени по време на Автомобилния салон в Женева, в началото на март, а победителите ще получат своите корони на автошоуто в Ню Йорк, на 5-ти април.

Конкурсът World Car of The Year, който съществува от 2004 година, е признат за един от най-престижните. В него взимат участие нови модели автомобили, които трябва да са пуснати на пазарите на минимум два континента и то през предишната година (в случая след 01 януари 2011).

В конкурса има общо четири номинации: World Car of the Year (Автомобил на годината), World Performance Car (Най-добър спортен автомобил), World Green Car (Най-екологичен автомобил) и World Car Design of the Year (Най-добър дизайн).

И така многобройното жури направи следната извадка от десет автомобила, които ще държат в напрежение производителите и феновете до началото на автосалон Женева 2012. Извадката е представена по азбучен ред.

Най-добър автомобил в света / Номинации

   1. Audi A6 Sedan / Avant
   2. Audi Q3
   3. BMW 1 Series
   4. BMW 3 Series
   5. Chevrolet Volt / Opel Ampera
   6. Citroen DS5
   7. Ford Focus
   8. Land Rover Evoque
   9. Porsche 911
  10. Volkswagen Up!

Най-добър спортен автомобил в света / Номинации

   1. Audi RS 3 Sportback
   2. BMW 1 Series M Coupe
   3. BMW M5
   4. Chevrolet Camaro ZL1
   5. Ferrari FF
   6. Lamborghini Aventador LP 700-4
   7. McLaren MP4-12C
   8. Mercedes-Benz CLS 63 AMG
   9. Mercedes-Benz C63 Coupe AMG Black Series
  10. Porsche 911

През последните години титлата World Car of The Year е печелен от Nissan LEAF (2011), Volkswagen Polo ( 2010), Volkswagen Golf (2009).

При World Performance Car победители са ставали Ferrari 458 Italia през 2011, Audi R8 V10 през 2010, Nissan GT-R през 2009.

Наградата за дизайн последно спечели Aston Martin Rapide, а за еко автомобил бе признат Chevrolet Volt.




 

0 от 500
  • #49
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Направо не ми се вярва какви глупости се пишат тук.Някой чете ли статията въобще или просто иска малко да поплюе.В конглокса участват НОВИ модели,пуснати на пазара миналата година.Японците ги няма,защото просто не изкараха нови модели през 2011.Или май забравихте кой спечели преди една година...А италиянците като печелят редовно конглокса добри или лоши коли правят?
  • #48
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Внимавайте! http://bestsellingcarsblog.com/wp-content/uploads/2012/01/Ford-Fiesta-Europe-December-2011.jpg :P
  • #47
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Един позьорен конглокс,който не показва,нито доказва нищо.Просто ей така,група журналисти определят кола на годината.Ама защо,как,поради какви причини,какви критерии никой не казва.Всъщност предварително нещата най-вероятно са известни.Известно е кой каква награда да вземе.Някой много се кефят,че ФВ много представители имали във финала.Е как да нямат,като на тях политиката им е да купуват журналисти и дори цели медии,за да им правят реклама и нагласени конглокси.Справка АБ.
  • #46
    3 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Внимавайте!http://bestsellingcarsblog.com/wp-content/uploads/2012/01/Ford-Fiesta-Europe-December-2011.jpg:P
  • #45
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    1988godina.Ok.
  • #44
    8 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Типо стана автомобил на годината през 1989 година. Писах 1990, защото тогава даваха едно филмче, как се сглобява новият Типо в Торино. Много ясно си спомням, как даваха изпитанието на платката за арматурното табло и как се тресеше. Как автомобилът бе поставен на една Платформа, а не на конвейр, както при другите автопроизводители. Убеждаваха ни, че качеството е на ниво. И сега се вижда докъде са я докарали с качеството и надеждността - едва са се отлепили от дъното. Вероятно не си спомняш вестник Авто мото свят", но аз много ясно си спомням статията на Иля Селиктар от теста му с новия Типо. Голямо впечатление ми направиха думите му как не се усещал прехода от асфалт на паваж,колко меко возел, колко безшумен бил и как щели сме да говорим повече, като се появял в България. Като се появи видяхме какво стана. Между другото, тогава Типо и в частност Темпра бяха любимите ми автомобили. Мразех Сиера, Ескорт и Фиеста :) само, че ФИАТ ме разочароваха през годините. Исках да си купя Фиат може би до 2004-2005 година. След това минах на вълна Ксантия и Лагуна, но добре, че се отказах навреме и минах на нова Фиеста. Нито веднъж не изпитах тръпка от досега с ФИАТ нито с Типо, нито с Брава, нито с Уно. И трите возят като дъска. И трите звучат някак си пресипнало, сякаш са болни от грип. И трите имат проблеми с гърнетата си, които незнайно защо се продънват и ФИАТ се различава по звука поне от 500 метра. Между другото, Иля все още пише хубави статии в един конглокентен (или може би не) сайт на тоя. И да, забравих. Като бях много малък, си мечтаех пак за ФИАТ, но 125 P :) Тая машина ме кефеше много с возията си и нестандартния си скоростомер. Бях един от малкото мои връстници, който харесваше ФИАТ. Всички останали се възхищаваха на Жигули и Лада. Мен пък ми изглеждаха доста простовати, затова си и предпочитах ФИАТ . Това са детските ми мечти и както виждаш, нямат нищо общо със сегашното положение. Така, че като поразснеш, тогава му мисли какво ще караш и какво изобщо е добре да караш.
  • #43
    4 rate up comment 4 rate down comment
    goGolemia I prazen ( преди 12 години )
    Ba4va, Tipoto e 1986god-spri s tezi dalgi bezsmisleni izliania.
  • #42
    9 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Много пъти съм го казвал. Качествата на един автомобил не могат да бъдат определени с 1000 или 5000 км зад волана или 1 месец търкаляне по пътищата. Тия журналисти са в такава ситуация. Сядаш от един автомобил в друг и все нещо не ти уйдурдисва, защото просто не си свикнал. Това е все едно да почнеш дегустация на 20 бутилки вина. Де бакалъм такъв късмет, ама къде е реалната преценка? Преценката може да е реална, ама ако по няколко м есеца пиеш една марка вино, та да разбереш как ти действа във всички ситуации от живота. Така е и с автомобилите. Сядаш в един, минаваш 50000-100 000 км за 4-5 зими и казваш става или не става. Другото е абсолютна лъжа и фенщина. Само си помислете. Вземате нов автомобил, а на него пише, че първите 2-3000 км не трябва да натискате рязко спирачки, не трябва да надвишавате 3000 об/мин, а гумите трябва да се разработят няколко стотин километра. Какво правят журналята? Лепват какъв да е автомобил и надуват до дупка. Ей, аланкоолу, един автомобил достига най-добрите си покзатели след 30 000 км пробег. Къде сте тръгнали? После не ускорявал както по каталог, харчел 2 литра отгоре и не искал да спира. Ами и на теб да ти го набия след 12 часов работен ден, изобщо няма да мръднеш даже!Това са смешни конглоксчета, незаслужаващи вниманието ни. Многократно конглоксите са доказвали, че избраният от тях модел е или провал или с достатъчно ниски продажби, че производителят да затъне в дългове. Пример Фиат Типо от 1990 година. Супер автомобил, супер МОДУЛНА платформа, супер роботи работят неспирно, часове наред изпитвани платки на арматурното табло и накрая светодиодите чезнат, гърнето се пука по никое време и пълен провал на тоя модел. Примери с други производители и модели много. Но има и други примери Фиеста 2002. На единия не му харесвал дизайна, на втория му возело твърдо, на третия му липсвал бензиномер със стрелка и накрая последно място в тестовете :) Само, че TuV казва друго - най-добрия Форд, най-добрия в класа си след едноплатфорника си Мазда 2, най-продаван във Великобритания, добри продажби на тоя модел в Европа. И сега на кого да вярваме? На журналята или на фактите? Аз повярвах на себе си и фактите, затова и карам втора Фиеста вече. Ако бях повярвал на журналистите, трябваше да си взема най-чупливото Поло за всички времена от 2006 година. Толкова много се чупи, че ако Корса не бе до него, щеше провалът да бъде толкова забележим и Фолксваген да фалира просто от срам.
  • #41
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Номнинираните за "Световен Автомобил на годината" ei niminirani mishki za jurnalisti ne se li nauchihte da si proverqvate statiite ve umnici
  • #40
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мда, журналисти били определили... Представяте ли си последователите на Джереми Кларксън дето са интелигентни почти колкото него.. ха-ха, ами затова няма Тойота или Лексус. Ако инжинерите определяха, щеше да е доста по-различно.