IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Bosch произведе 75-милионната система Common-rail

Тази разработка направи ревюлоция в света на дизелови двигатели

Bosch произведе 75-милионната система Common-rail

Един от водещите производители на авточасти в света – Bosch, обяви за произвеждането на 75-милионната система Common-rail. Случайно или не, юбилеят на компанията се оказва двоен – точно преди 75 години тя за пръв път започва да се занимава с дизелови двигатели.

За пръв път Common-rail се появява в употреба преди 14 години и бързо се превръща в символ на дизеловите мотори и тяхната все по-широка употреба. Разработването на технологията обаче започва още през 60-те години на миналия век. През 1997 г. процентът автомобили с дизелови мотори е едва 22%, а първите системи Common-rail са качени на Alfa Romeo 156 JTD (на долната снимка) и Mercedes C220 CDI.  В началото на 2009 г. общо 50 млн. автомобила вече разполагат революционната разработка. Това означава, че всеки втори официално регистриран дизелов автомобил разполага с тази система.

Как работи технологията - При Common-rail стандартната горивна помпа за ниско налягане е заменена с електрическа, а стандартната гориво-нагнетателна помпа за високо налягане, играеща роля и на разпределител, е заменена с електронно управлявана помпа, която създава налягане до 2400 бара при последните версии на автомобила. При първите налягането е едва 1300 бара.

Стандартните инжектори (дюзи), са заменени с електронно управлявани (електромагнитно или пиезоелектрически) клапани, които са свързани към обща тръба/резервоар (common rail). Всички елементи на системата се следят и управляват от електронен блок (EDC) или (ECU). Като цяло Common-rail осигурява по-равномерно впръскване на горивото, по-нисък разход и по-малко изхвърлени вредни емисии CO2. Освен това се намалява сериозно и шумът, издаван от мотора по време на работа.

В Bosch продължават да работят върху подобряване на системата. Инженерите на компанията са готови да пуснат система, която осигурява налягане от 2500 и повече бара. Съчетано със системата за пречиствена на изхвърлените газове Bosch Denoxtronic, технологията Сommon-rail ще позволи на дизеловия мотор да покрие всички екологични норми, включително Euro 6 в Европа или Tier 2 Bin 5 в САЩ.

Очаквания на Bosch са през 2015 г. компактните автомобили с дизелов мотор да харчат 3.6 л/100 км. В сравнение със стандартните дизели от 2009 г. това означава намаляване на разхода на гориво с 30%. А при използването на хибридна технология потреблението на гориво ще намалее до 40%.
 

Тагове: common-rail Bosch
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    d22, чети редовно амер. пециализирани сайтове за автомобили,английските и отчасти-немските. Също така прерови информацията за проблемите на световното автомобилостроене в резултат от спирането на японските заводи за автомобилна елекроника! Само така подготвен, се обърщай лично към мене!
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 13 години )
    Абе хора, след като Бош ви е ***, ами купувайте от други, ама кои? Като казвате че Бош е *** ами кажете кой е алтернативата, кажете кой прави по-качествени елементи и възли! Кажете кой е отправната ви точка за качество за да твърдите, че някой е некачествен.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    специалиста ( преди 13 години )
    Доd22.Последното ти постче отново показва какво ти е нивото ,продължавайки с квалификациите по адрес на хора не познаваш.Ще те разочаровам , но не си познал за нито едното от трите което съм според теб.Нормалните хора обаче могат да си направят извода какъв ти е умствения капацитет.
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Ха така.
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    6te vi Ven4aia ( преди 13 години )
    Gor4ivo,gor4ivo-d22 i ba4varia sa vzeha!!!!!!!!
  • #27
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Браво d22, кефиш ме. Малко са хората тук, с които може да разговаряш.
  • #26
    6 rate up comment 3 rate down comment
    d22. ( преди 13 години )
    Само за сведение,мисля че дизеловият двигател на Honda две години подред беше признат за най-добър дизел .И не съм фен на марката-харесвам най-много Mercedes.Така също и някои модели на Audi и като цяло европейските автомобили.
  • #25
    5 rate up comment 4 rate down comment
    d22 до специалиста ( преди 13 години )
    Прочети отново моя и твоя коментар и сам прецени кой е за пред тоалетната чиния.Не съм на щат нито при Bosch,нито при Honda.A с фразите"акъл" и "айде по културно" освен на *** или полицай, може да носиш манталитета само "бакшиш", но във всички случаи би трябвало да разбереш, че освен всичко е добре" личните впечатления" да се основават на знание и опит, а не празнословия.А да се посмеем винаги е добре.Ако съм ти смешен,няма проблеми - посмей се.
  • #24
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Не се карайте, първият комън рейл серийно производство е японски - на DENSO през 95-та в модел на камион Хино. Бош го копират от тях и го пускат в умален вариант за автомобили през 97-***. Италианците го разработват дълги години преди това но все не успяват да направят работещ прототип. http://***.jsae.or.jp/autotech/data_e/10-8e.htmlВторо поколение комън рейл на 1800 бара също е на DENSO през 2002.
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До анонимния умник ( преди 13 години )
    "Honda пък точно са най-зле с дизелите." Верно????? Ами, дай да почнем да ПЛАЧЕМ за HONDA!!! Защо не се хванем дружно за ръце и да им помогнем някак си??? Веднага можем да дадем някой друг ПОЛЕЗЕН съвет... После като им тръгнат "НЕЩАТА" с дизелите може да изплатят и някакви ДЕВИДЕНТИ от тая работа... Все пак и НИЕ да сме на кяр...