Defender е едни от автомобилите, който спокойно може да бъде наречен емблематичен за британската автомобилна индустрия. Високопроходимият модел на Land Rover датира от следвоенните години. Той е на пазара от далечната 1949 година. За тези повече от 60 години Defener е останал относително консервативен, по отношение на своята еволюция. Характерът и душата на колата са се съхранили почти непокътнати, в тон с традиционализма на британците. 
Land Rover имаше правомощията да прави някои модификации базирани на модела в страни като Турция и Бразилия, но неговото производство винаги е било концентрирано в Солихъл. Ето, че предстои традицията да остане в миналото. Явно традициите не са това, което бяха и причината е в глобализацията на света. Новият собственик на Land Rover - Tata Motors е взел решение от 2015 година Defender да се произвежда в техните заводи в Индия и от там да се изнася за страните по света.
Според представители на индийският производител, този ход ще намали производствените разходи и бъдещите Defender-и ще станат по-достъпни. Според Tata, пренасянето на производството на Defender в Азиатско-Тихоокеанския район ще помогне за укрепване на позициите на автопроизводителя. 
С двете концепции DC100 (на снимките в галерията), Land Rover направи предварителна визуализация на начина, по който ще изглеждат бъдещите Defender-и. Серийната версия по всяка вероятност ще е базирана на обновеното шаси Т5, което ползват настоящите Discovery и Range Rover Sport. Може да се предположи , че ако Land Rover поеме по този път, то следващите поколения на Defender ще споделят много технически компоненти с произвеждания от Тата SUV, носещ името Aria, който на практика се сглобява в същите заводи, кадето ще правят и британската икона. Така продукцията ще бъде по-рентабилна. Дали качеството и репутацията на Defender ще се запазят, остава да видим с времето...


0