Неотдавна, в Ню Йорк Volkswagen отпразнува рекордните си годишни продажби в САЩ от 2002 насам. Тържеството се оказа преждевременно. Два дни по-късно, по време на автомобилното изложение в Детройт Hyundai Elantra спечели приза „Автомобил на годината в Северна Америка", побеждавайки VW Passat. Така корейците затвърдиха статута си на основен конкурент на Volkswagen отвъд Атлантика.
Hyundai не се задоволява с това и иска да победи VW и в Европа, където отстъпва по продажби, приблизително с 1:3. "Много е важно Hyundai да бъде успешен в Европа", заяви главният оперативен директор за района Алан Ръшфорт. "Европа е основен приоритет, защото от това зависи репутацията на компанията и в световен мащаб."
Производителят обяви ниски цени в Европа, отчитайки че кризата ще принуди потребителите да харчат разумно. Съотношението стойност/ надеждност помогна на Hyundai да увеличи двойно обемите на доставки по света, изпреварвайки ръста от 60 % на VW.
През 2011 г. продажбите на VW в ЕС и страните от ЕАСТ са нараснали с 9% , до 1.68 милиона автомобила, което прави 12,4% пазарен дял. За сравнение, продажбите на Hyundai в региона са нараснали с 11,5% до 398 129 возила, което е 2,9% пазарен дял. За същия период сродната Kia е продала 293 960 коли, което прави увеличение от 11,8%, в сравнение с 2010 и представлява 2,2% дял от пазара.
„Hyundai е един от най-сериозните конкуренти на VW“, казва Щефан Братцел от Центъра за автомобилен мениджмънт в Глатбах, Германия. „Съотношението цена, качество и дизайн е добра база, а и те с всяка изминала година са все по иноватевни“.
Hyundai планира да увеличи европейските продажби с около 25% до 500 000 автомобила през 2013 г. За това те разчитат на седанa i40, спортното купе Veloster, както и специално разработените за региона i30 и i40 комби. Сродната марка Kia има за цел да реализира 350 000 броя през годината, разчитайки на седана Optima и Cee'd. През лятото компанията разшири производството си в Чехия и планира същото в Словакия.
Докато разглеждаше модела i30 на изложението във Франкфурт, главният изпълнителен директор на VW Мартин Винтеркорн призна, че Hyundai е най-големия им съперник. Там, той загатна, че нито VW, нито BMW могат да предложат подобно съотношение качеството/цена.
Един Hyundai i30 в Германия струва 15 500 евро, което е с 10% по-малко от VW Golf.
Корейската компания заяви, че ще поддържа темповете, като инвестира рекордните 14,1 трилиона вона (9 милиарда евро) за усъвършенстване на заводите и развитие на технологиите.
VW няма да стои и да гледа. Германците са заделили 62,4 млрд. eвро, които ще инвестират в заводи и нови модели през следващите пет години. Винтеркорн заяви пред мениджърите, че Volkswagen засилва позициите си в обстановка на нарастваща конкуренция и технологичен напредък. "Нашите конкуренти атакуват Volkswagen по целия свят.", допълва той визирайки конкурса в Северна Америка, където Elantra изпревари Passat и Focus .
Въпреки това, купувачите във Великобритания са склонни да платят значително повече за VW, в сравнение с Hyundai. „Очевидно, когато купуват по-висок клас автомобили, хората имат по-голямо доверие на VW“, казва директорът на сайт за търговия с коли.

