Колата на Ferrari за сезон 2012, носеща кодовото означение 663 не можа да мине успешно задължителните краш-тестове на FIA, след като правилата за изпитанията бяха променени от ръководството на федерацията.
Според изискванията, преди началото на предсезонните тестове, новият болид трябва да бъде изпробван за устойчивост при катастрофа. Тестовете на отборите започват в началото на февруари. Първите краш-тестове с модела 663 Ferrari са се провели преди няколко седмици. След като колата се е оказала ”негодна”, сега предстои поправителен, който ще се състои в комплекса Болате, до Милано.
Италианските медии разкриха, че колата е подсилена с допълнителни листове от карбон.
В същото време стана ясно, че радикална система за противодействие на накланянето при спиране, посредством регулиране на предното окачване в болидите на Lotus е обявена от FIA за легална. Иновацията е била изпробвана от тима по време на тестовете за млади пилоти в Абу Даби, през есента. Системата използва спирачното усилие, за да поддържа предницата повдигната и не ѝ позволява да потъва при спиране. Чрез нея колата остава по-стабилна, а от там се постига съхраняване ресурса на гумите.
Другите отбори са знаели за системата, но са изчаквали официално решение от FIA. След като е станало ясно, че не се задейства механично от пилота и не влияе на аеродинамиката системата е получила “зелена светлина”. По всяка вероятност тя функционира автоматично, при задействане педала на спирачката, но от Lotus не дават никакви детайли.
Сега остава да видим колко от отборите ще успеят да копират и внедрят в новите си болиди подобна иновация. Според слуховете, вече един от тимовете в топ 4 е готов и е подал искане за легализиране на подобна техническа хитрост.