IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Проблеми за Ferrari и успех за Lotus

Болидът на Ferrari се провали при краш-тестовете на FIA. Радикалната система на Lotus вече е легална.

Проблеми за Ferrari и успех за Lotus


Колата на Ferrari за сезон 2012, носеща кодовото означение 663 не можа да мине успешно задължителните краш-тестове на FIA, след като правилата за изпитанията бяха променени от ръководството на федерацията.

Според изискванията, преди началото на предсезонните тестове, новият болид трябва да бъде изпробван за устойчивост при катастрофа. Тестовете на отборите започват в началото на февруари. Първите краш-тестове с модела 663 Ferrari са се провели преди няколко седмици. След като колата се е оказала ”негодна”, сега предстои поправителен, който ще се състои в комплекса Болате, до Милано.

Италианските медии разкриха, че колата е подсилена с допълнителни листове от карбон.

В същото време стана ясно, че радикална система за противодействие на накланянето при спиране, посредством регулиране на предното окачване в болидите на Lotus е обявена от FIA за легална. Иновацията е била изпробвана от тима по време на тестовете за млади пилоти в Абу Даби, през есента. Системата използва спирачното усилие, за да поддържа предницата повдигната и не ѝ позволява да потъва при спиране. Чрез нея колата остава по-стабилна, а от там се постига съхраняване ресурса на гумите.

Другите отбори са знаели за системата, но са изчаквали официално решение от FIA. След като е станало ясно, че не се задейства механично от пилота и не влияе на аеродинамиката системата е получила “зелена светлина”. По всяка вероятност тя функционира автоматично, при задействане педала на спирачката, но от Lotus не дават никакви детайли.

Сега остава да видим колко от отборите ще успеят да копират и внедрят в новите си болиди подобна иновация. Според слуховете, вече един от тимовете в топ 4 е готов и е подал искане за легализиране на подобна техническа хитрост.

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Bond ( преди 12 години )
    Към уважаемите писали по-долу: Преди да коментирате Ферари, заставайте минута изправени, изпънати като войници и съберете хубаво мислите си (или каквото е там). Защо ли? Ами едва ли някога ще разберете. Марш да свършите нещо полезно:)
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    това ферари с тея гуми с канали и с номер 1 на капака... не знам кога последно го виждах.
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Я! Ферари са сложили канални гуми?!?:)))
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    111 ( преди 12 години )
    Абе шматко неземна...Браун 100 години работи във Ферари...а на Макларън и разрешиха системата F-dukt преди година две. А сега Браун работи в Мерцедес, така че какви глупости дрънкаш.. ????? Браун GP беше собственост на Рос Браун който работи във Ферари и сега в Мерцедес...Логика не виждам..Тъпо ама много тъпо изказване от Болен фен най вероятно на Ферари
  • #1
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    През годините по принцип всички спорни елементи, ако са въведени от Браун ГП,Уийлямс,Лотус са законни, но ако са от Ферари,Бмв или Мерцадес - не.*** английски правила.