IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Битката на титаните продължава

“Извънземните” Депре и Кома продължават да си разменят водачеството. Роби Гордън остана единствения съперник на Mini и Петерхансел.

Битката на титаните продължава


Французинът Сирил Депре спечели третия си етап на Дакар 2012. В митичната дистанция Антофагаста-Икике той изпревари с 3:54 мин. основния си съперник Марк Кома и се върна на върха на генералното класиране с аванс от 2:28 мин.

Един ден бе нужен на Сирил Депре, за да се отърси от калната баня, в която се изтъркаля по време на осмия етап и спечелвайки деветия да се върне начело на колоната. Французинът премина 600 километровата дистанция в невероятно темпо. Той бе най-бърз на всички контроли, като средната му скорост превишаваше 100 км/ч! Основният му конкурент Марк Кома не можа да отговори на атаката и финишира втори. Сега каталунецът е в догонваща позиция, а целта му ще е да топи пасив от две минути и половина. Двамата пилоти на КТМ смениха едновременно двигателите си, за което получиха 15 минутно наказание, но все пак продължават да водят двубоя помежду си далеч пред останалите. В едва второто си участие на Дакар изненадващо добре се представя Хуан Бареда Борт (Исп.) с Husqvarna, който влезе в тройката за етапа. Той изпревари с повече от три минути “старите кучета” Хелдер Родригес (Порт.) с Yamaha и Паоло Гонкалвеш.(Порт.) с Husqvarna. Повечето от състезателите в челото също смениха двигатели (за първа смяна от общо три позволени се получава наказание от 15 мин.) и това доведе до несъществени промени в класирането. След двамата лидери, на 44 мин. е Родригес. Португалецът зае мястото на отпадналия Давид Кастьо, чийто мотор гръмна на 550-ия километър.

При автомобилистите: след като в последните три дни завършваше все на второ място, Роби Гордън (Hummer) най-накрая успя да спечели етап от Дакар 2012. Американецът удържа на атаките и победи с 1:38 мин водачът в генералното класиране Стефан Петерханзел (Mini). Роби остана като самотен каубой, преследващ Mini-то на французина. Той вече не може да разчита на убийствено бързия си съотборник Насер Ал-Атия. Катарецът отпадна, след куп проблеми с техниката.

Гордън тръгна “ва банк” още след старта и до третата контрола увеличаваше преднината си. На петата обаче Петерхансел го застигна, което даде повод на американеца отново да завари педала на газта за ламарината. Това е петата му победа от участията му в Дакар. На финала той каза: “Не мога да повярвам, че Петер е толкова близо до мен! Ако това е истина , то значи, че той е луд...бих казал почти толкова луд, колкото и съм и аз. Карах наистина на предела на възможното”. До момента единствено съотборникът на Роби, Ал Атия можеше да кара с лекота толкова бързо, но катарецът приключи, след като във всеки етап трябваше да се бори с възникващите проблеми по хамъра. Така деветкратният победител от Дакар Стефан и амбициозният Роби продължават дуела за титлата на комфортна преднина пред останалите от армадата на Mini. Кщищоф Холовчиц е на 17 мин. от водача, след като вчера се претъркаля през таван. Победителят при мотоциклетистите Нани Рома пък е на три минути от поляка и едва ли ще се откаже от място на стълбичката.

В клас АТV, братя Патронели (Арж.) доминират за четвърти пореден етап. Двамата убиха всяка надежда у конкурентите си, след като вчера завършиха на 45 мин. пред ранния лидер Томас Мафей. Миналогодишният победител – Алехандро увеличи преднината си в генералното класиране на 1:20 часа, но вече пред по-големия си брат Маркос. Сънародникът им Мафей слезе на трета позиция. Тримата пилоти, каращи Yamaha се вече на разлика от няколко часа пред преследвачите си.

Българинът Петър Ценков продължава участието си. Той завърши вчерашния ден доста далеч след лидерите и фигурира в класирането на последното 16-то място. Все пак е останало време на неговия механик – Димитър Ортаков – Омбрето да “съвземе” четириколкакта за днешния етап.

Лоши новини има в категорията на камионите, където единствения съперник на Iveco и Жерар Де Рой бе Алес Лопрайс. Чехът, който се движеше на втора позиция катастрофира с неговата Tatra и тричленния му екипаж бе откаран с хеликоптер за медицински проверки. В логистиката на неговия тим също има българин. Де Рой се успокои и върна газта, а етапа бе спечелен от Мики Биазион (Iveco). Де Рой е начело, пред Ханс Стейси (Iveco) и камаза на казака Артур Ардавичус.

0 от 500
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Най- доброто рали в светвен мащаб, няма спор.само ми е тъпо колко малък интерес проявяват повечето българи към него, за сметка на това под статия за някой нов модел се вихрят спорове за невероятни глупости...Гледах наскоро едни серийки, един актьор решава да участва с мотор, 2005г, и отива с екип и всичко да заснемат състезанието, нещо невероятно е наистина.Сега търся, ако намеря същото с един испански водещ, който се състезава, мисля миналата година, но с джип.
  • #1
    17 rate up comment 0 rate down comment
    !!! ( преди 12 години )
    На тия им свалям шапка!!!Това не са 30-40 обиколки на писта или отсечка от рали където нещата са сравнително обезопасени.Теренът непрекъснато се сменя,техническите проблеми твърде често са фатални,опасностите са една след друга,няма издание без жертви...Абсолютни майстори и в същото време лудаци...,особено мотористите.