IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

GM продаде най-много коли в САЩ за 2011 г.

Статистиката за продажбите на нови автомобили в Северна Америка през 2011 година

GM продаде най-много коли в САЩ за 2011 г.


Концернът General Motors е продал най-много автомобили на пазара в САЩ през 2011 г., показа проучване на Automotive News. Марките Chevrolet, Buick, Cadillac и GMC са донесли общо 2 503 797 продажби на GM, което в сравнение с 2010 г. (2 211 691) е увеличение с 13%. Най-сериозен е приносът на Chevrolet – 1 775 802 срещу 1 563 881 за миналата година или ръст от 14%.

На второ място е Ford Motor Co. с 2 143 101 продадени машини, което представлява увеличение с  9% в сравнение с 2010 г., когато резултатът бе 1 964 059 продажби.

Третото място е за Chrysler Group – 1 369 114  коли, срещу 1 085 211 през миналата година. Нарастването на продажбите на компанията е доста сериозно – с 26%.

Големите „отличници” за 2011 г. на пазара в северна Америка обаче са Hyndai и Kia. Общото корейската група е продала 1 311 183 автомобила, спрямо 894 496 през 2010, което показва ръст от 27%. Той се дължи най-вече на марката Kia, която има 485 452 сделки срещу 356 268 през предните 12 месеца. Скокът на производителя е с цели 36%.

Увеличение записват и големите европейските производители. BMW Group е продал общо 305 421 коли срещу 266 269 за 2010 г. Така ръстът на баварците е 15%, като той можеше да бъде и по-сериозен, ако не бе Rolls Royce. Луксозната марка бележи отстъпление с 32%, като за миналата година е продала едва 348 коли срещу 512 за 2010 г.

Daymler AG e пласирала общо 266 811 свои машини срещу 230 994 през 2010 г. Така ръстът е с 16%, като той се дължи най-вече на продуктите на Mercedes-Benz – 261 573 през 2011 г. срещу 224 944 през предишната.

Увеличение има и VW Group с 443 480 сделки през 2011 г. срещу 359 889 през 2010 г. Германският концерн има ръст от 23%. Най-голям е приносът на Audi със 117 561 продажби срещу 101 629 или ръст от 16%.

Голямото отстъпление е на японските гиганти Honda и Toyota, които пострадаха от земетресението в страната им и наводненията в Азия, които унищожиха голяма част от заводите им. Honda има 1 147 285 продажби срещу 1 230 480 през 2010 г. Това означава спад от 7%. Със същия спад в продажбите е и Toyota -  1 644 660 коли за 2011 срещу 1 763 595 през 2010 г.

Нещата обаче се развиват далеч по-добре за Nissan Group, който продаде общо 1 042 534 коли срещу 908 570 година през предходната година. Така увеличението е е 15%.

Като цяло на пазара в САЩ са продадени общо 12 778 335 нови автомобила срещу 11 589 844 през 2010 г. Увеличението е с 10%.

Най-продаваният миниван през 2011 година в САЩ в Toyota Sienna със 111 429 продажби, следвана от Dodge Caravan със 110 862. При така наречените "Pony Car" това са Chevrolet Camaro с 88 249 продажби и Ford Mustang със 70 438. Най-продаваният "малък автомобил" (за разбиранията на американците) е Toyota Corolla (240 258), следвана от Chevrolet Cruze (231 732). При седаните със среден размер лидер е Toyota Camry (308 510), следвана от Nissan Altima (268 981), Ford Fusion (248 067) и Honda Accord (235 625).

0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 5 rate down comment
    за Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Дошо миризливи какво си се маскирал като борче бе с това име чичко Алуди? Колкото и да се маскираш веднага си разпознат. Все пак ти си единствения, който винаги нищо не знае, но много иска да го покаже на всички, Даа признавам много си *** евала нямаш стигане. А сега да те светна по въпроса за държавните администрации. ФВ не е държавна компания, за разлика от Хюндай-Киа чийто собственик е държавния пенсионен фонд на Южна Корея,чрез който държавата закупи фалиралите Хюндай и Киа преди 10г.
  • #15
    7 rate up comment 9 rate down comment
    До Чичко Алуди ( преди 13 години )
    За всеки влак си има пътници, хюндай са избрали пътя на Тойота, евтини моделчета за широко потребление от безработния до чистачката в МОЛа, докато ФВ с фирмите като Порше,Бентли,Бугати,Ауди,Ламборгининяма как да продават бройки колкото Хюндай . Нали се сещаш че един Вейрон струва сигурно колкото 1000 Хюндайчета. А годишната му поддръжка още толкова Хюндайчета. Хюндай се е прицелил в тоя дето не избира защото няма кинти. А ФВ се е прецелил в ценителите на коли.
  • #14
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Мдаа, в САЩ Киа и Хюндай смазват смешниците от ВАГ. Отличен пример колко са зле ВАГ когато нямат преференции от държавните администрации.
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 13 години )
    Ако става въпрос за сравнение точно между Корола и Елантра, сигурно си прав. Но на мен от Тойота ми харесва Ауриса, Приус, заради хибридните технологии, и новата Ярис до някъде. А от класа на Елантра и Корола, честно да си кажа нямам фаворити, но ми се струва, че B класата на Мерц ми харесва най-много, но пък тя е доста по-скъпа и като цяло с не особено оригинален дизайн.
  • #12
    9 rate up comment 9 rate down comment
    IT ( преди 13 години )
    Не земетресението а ужасно грозните им коли в последно време отблъскват дори и простите американски домакини който по-принцип са им фенове :)))Абсолюто съм съгласен че Хюндаи-Киа изземва мястото на Тойота и Хонда !! Ааа те изгубят ли доверието на американският пазар мноого бързо изпадат в немилост :)))
  • #11
    9 rate up comment 10 rate down comment
    до thegangstagentle ( преди 13 години )
    Еми сравни конКУРентни модели в САЩ между Хюндай и Тойота. Примерно масовките Корола и Елантра. Вярно Королата е по евтина, но просто в САЩ Тойотите държат най-ниските цени, за да продават. Но за няколко стотин долара повече Елантрата е 100 пъти по добро предложение, а като се присмиваш на дизайна, вземи и ги сравни. Королата е с отвратителен дизайн а интериора е най-смотания от всички марки. Елантрата е като кола от бъдещето ако я сравним с Королата. Не се излагай, Тойота е залязваща марка.
  • #10
    9 rate up comment 6 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 13 години )
    А анонимника, дето се смееее, смеее на Мерцедес, да си зададе въпроса колко ли струва нова C или E клас и колко струват американските коли в Америка и японските коли, които непрекъснато ви се повтаря, че са най-евтините там.Една от причините Мерц никога да не стигне Тойота по продажба е, че по улиците няма тълпи от хора със заплатата на Кристиано Руналдо или на средностатистически банкери, адвокати, бейсболисти, или баскетболисти.
  • #9
    10 rate up comment 9 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 13 години )
    Ако и аз живеех в Америка, имах възможността за безумни отстъпки при закупуване на хибрид, щях да си взема Тойота, защото те са най-добрите хибриди.А колкото до качествените и иновативни в дизайнерско отношение Хюндаи и Кии, не ме карайте да се смея. Още малко ще кажете, че изглеждат по-добре от Ягуар и Мазерати.
  • #8
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Спомнете си класацията за колите с най-здраво и най-калпаво окачване...:))) голяма веселба,нали!В челото само японски и корейски фирми,на дъното тежката артилерия на Германия,Мерцедес.Смяяяях,смяяяях....:))))
  • #7
    11 rate up comment 7 rate down comment
    за дошо ( преди 13 години )
    еми то е закономерно бе дошо, по-скъпите марки по-малко се купуват от ширпотребата. Защо са продадени само 348 Ролс Ройса? Защото не са масовка като Тойота. Тойота е най-евтината марка за автомобили в САЩ.