IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz пуска седан от карбон през 2015 г.

Моделът E Superlight ще се задвижва с водородна енергия

Mercedes-Benz пуска седан от карбон през 2015 г.

Компанията Mercedes-Benz започва разработка на седан от карбонова сплав, който ще се задвижва с водородна енергия и ще носи името E Superlight. Той трябва да се появи в серийно производство през 2015 г., като очакванията на германците са две години по-късно да бъдат продадени над 20 000 бройки от него.

По своите размери новият модел ще бъде близък до четиривратото купе CLS, но цената му ще достигне тази на флагмана на компанията - S-Class. На външен вид той ще използва част от следващото поколение на E-Class, както и елементи от концептуалните модели F800 (на горната снимка) и F125 (на долната), които видяхме на изложенията в Женева през 2010 и във Франкфурт през 2011 г.

Една от особеностите на дизайна на E Superlight ще бъдат задните врати, които ще се отварят като при миниван. Интересното е, че средни колонки няма да има, тъй като цялата каросерия ще бъде от въглеродни влакна и това ще обезпечи достатъчна здравина на цялата конструкция. Използването на карбон в нея пък ще позволи намаляването на тежестта с поне 50 кг. в сравнение с нормалната E-Class.

Новият модел ще получи задвижване с обща мощност от над 200 к.с. Те ще бъдат създадени от електромотор и комплект специални акамулатори. Електричеството за батериите ще се създава със специална химическа реакция между водород и кислород. А след излизането на E Superligh на пазара, вероятно ще се появят и модификации с нормални дизелови и бензинови двигатели, както и хибридна версия.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    user ( преди 13 години )
    Тенекеджиите и бояджиите ще останат без работа. Трудно се изчуква карбон.
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 13 години )
    Гласувам с две ръце за мнението на долния. И като почитател на Мерц се чудя как успяват да съсипят що годе интересните си концепции, когато тръгнат да ги превръщат в конвенционални модели?
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    hypocritical bastard ( преди 13 години )
    а не , мисля че хюндай в последно време се справят по-добре с дизайна . Това абсолютно сериозно , въпреки че С и CLS наистина добре на живо и не чак толкова впечатляващо на снимки
  • #4
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Типично по хюндайски претрупан с детайли дизайн. Мерцедес сериозно са затънали откъм идеи. Жалко, някога правеха красиви и изчистени автомобили.
  • #3
    21 rate up comment 3 rate down comment
    hypocritical bastard ( преди 13 години )
    "от карбонова сплав" -- интересно как карбонът , който сам по себе си е композитен материал и не е метал , образува сплави ? Мерцедес могат да свалят 50 кг. от теглото на Е-клас само като редуцират шумоизолацията , която използват при ДВГ
  • #2
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Поне няма да го яде ръждата.
  • #1
    28 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не ви беше най-добрия превод,но фактите са интресни.