IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Има ли шофьор в автомобила?!

Toyota демонстрира надеждна система, която управлява колата, без шофьор и се грижи за безопасността.

Има ли шофьор в автомобила?!

Toyota обогати гамата на модела Prius с версия, която може да се управлява от разстояние, с помоща на смартфон. Не, не става дума за детска играчка, каквато си пожелават момчетата за Коледа, а за реален автомобил, какъвто сигурно ще си пожелават момичетата.

За какво става дума ли ? В колата има инсталирана иновационна система, която носи абревиатурата AVOS. Тя включва: камера, четяща пътната настилка, четири лазера, които следят за евентуални препятсвия пред превозното средство и два GPS приемника, способни да изчислят местоположението на колата с точност до сантиметър. На смартфона се инсталира програма, която при активиране изписва на екрана: “Желаете ли наистина да повикам колата ви?” При положителен отговор смартфона изпраща сигнал, на който автомобилът се подчинява на мига и тръгва към собственика си.

Струва си да отбележим, че създателите на системата имат толкова голямо доверие в нея, че при презентацията са пуснали колата без човек зад волана, който да коригира евентуални бъгове.

Според представители на Toyota, благодарение на системата AVOS автомобилът става много по-безопасен, защото сам следи за изпълнението на тази функция. Въпросният Prius “следи” през цялото време какво се случва на пътя и действа без емоции. Освен всичко останало колата е в състояние и сама да се паркира.

0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 2 rate down comment
    сори ( преди 13 години )
  • #41
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Така. Видяхте как се движи Пасатът, тестван от АБ. Сега малко повече подробности за системата и началото на разработката - 2008 година. Там участват доста фирми, включително Волво. А всеизвестно е, че засега само Волво и Форд предлагат система за автоматично спиране при ниски скорости. http://***.auto-press.net/a:Volkswagen_приготви_автопилотТърсех една информация за едни американски студенти, които скоро разработиха система, която придвижва Тигуана им напълно самостоятелно, но не я намерих. Все тая, важно е, че съществува. Тойота не е открила топлата вода, няма и да я открие скоро. Всъщност, доста автомобили могат да се движат напълно самостоятелно да поддържат лентата, да ускоряват, спират, завиват...и в тест на Ауто Билд се оказа, че Форд Фокус е с най-добрата произвеждана засега система. Японците бяха на последните места, което само по себе си говори докъде са стигнали в практиката. Та Тойота върви по стъпките на Форд и Волво, само дето скоро няма да ги настигне. Преди това трябва да изпревари и Фолксваген, което е от трудна, по-трудна задача. И стига с тия Тойоти. Вече и КИА ги бие когато си поиска, въпреки големия напън на японците. Имат едно хибридно задвижване, което по неволя трябва да приеме целия свят, щото зелените се разсмърдяха за озоновата дупка. Само дето и руснаците ще ги минат в края на следващата година:
  • #40
    2 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Така. Видяхте как се движи Пасатът, тестван от АБ. Сега малко повече подробности за системата и началото на разработката - 2008 година. Там участват доста фирми, включително Волво. А всеизвестно е, че засега само Волво и Форд предлагат система за автоматично спиране при ниски скорости. http://***.auto-press.net/a:Volkswagen_приготви_автопилотТърсех една информация за едни американски студенти, които скоро разработиха система, която придвижва Тигуана им напълно самостоятелно, но не я намерих. Все тая, важно е, че съществува. Тойота не е открила топлата вода, няма и да я открие скоро. Всъщност, доста автомобили могат да се движат напълно самостоятелно да поддържат лентата, да ускоряват, спират, завиват...и в тест на Ауто Билд се оказа, че Форд Фокус е с най-добрата произвеждана засега система. Японците бяха на последните места, което само по себе си говори докъде са стигнали в практиката. Та Тойота върви по стъпките на Форд и Волво, само дето скоро няма да ги настигне. Преди това трябва да изпревари и Фолксваген, което е от трудна, по-трудна задача. И стига с тия Тойоти. Вече и КИА ги бие когато си поиска, въпреки големия напън на японците. Имат едно хибридно задвижване, което по неволя трябва да приеме целия свят, щото зелените се разсмърдяха за озоновата дупка. Само дето и руснаците ще ги минат в края на следващата година:
  • #39
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Мерцедеса на Ес клас ще е напълно автономен, май не си много осведомен. Относно системата на Фолксваген виж я, доста е добра:
  • #38
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пасата и Мерцедеса не можеш да ги викаш по телефона и не могат да те возят сами без да им подаваш газ! Тойотата е много по-съвършена и високотехнологична.
  • #37
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тойота отново няколко години след останалите. Това нещо го има във Фолкваген от няколко години, включително колата сама ти намира място и сама паркира, има я в два варианта единия, можеш да си в колата и само да подаваш газ а другия си извън колата и тя сама си паркира, след това сама си излиза на пътя и ти само се качваш. Новия Мерцедес Ес клас излизащ догодина, ще се движи абсолютно сам по зададена дестинация на навигацията. От Работа до вкъщи сама ще те кара. А това тук е пълна безмислица.
  • #36
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Няма дизели,които да харчат 3/100,но има Тойоти хибрид.Освен това за такси даваш пари,колата си я викаш безплатно.Второ-сателитите са бързи,не са правени в Германия. А тихи дизели още няма измислени.
  • #35
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И що трябва да я викам с телефона и докато сателитите й изберат маршрут аз не мога да ида до нея? Когато искам да се возя си викам такси и не съм нащрек че електрониката може да се "смути" и ме забие някъде. Има дизели които са също тихи и харчат малко, ако не искам да ръчкам скоростите си купувам атомат, невиждам някакви особени ползи в тази система.
  • #34
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Еми като си викаш колата с телефона,возиш се когато искаш,когато искаш караш.Харчи малко,тиха е. Ти какво искаш -да те улеснят с някой дизел да ръчкаш скоростите и да ти трака ли хаха
  • #33
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    I kak to4no ni ulesniavat nas "potrebitelite" ?