IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Създадоха наливно електричество

Учени изобретиха течност, с която да се зареждат акумулаторите на електромобилите, както резервоар с конвенционално гориво.

Създадоха наливно електричество

Учени от техническия институт в Масачузетс разработиха технология, която ще ускори значително процеса за зареждане на акумулатора. Ключов момент в разработката се явява иновативен течен материал, наречен Cambridge Crude, способен да пренася електрическия заряд.

Предполага се, че някой ден електромобилите ще се превърнат в основни транспортни средства, въпреки че за момента много купувачи ги избягват. Определящ фактор за въздържанието не е само цената, която за момента е твърде висока, а проблема, че са твърде ограничени откъм диапазон на изминато разстояние с едно зареждане. Възстановяването на акумулатора изисква много време, а местата, където може да се зареди не са в изобилие.

Иновацията на учените от Масачузетс може да се превърне във възможен изход от тези проблеми. 

Течността Cambridge Crude представлява електролит, съдържащ в суспензията по-високо число литиево-йонни частици, образуващи сумарния заряд. Когато съхраняваната в течността електроенергия привърши, водачът отива на станцията за зареждане, където изсипва стария, обработен електролит и пълни акумулатора с нова течност. Процедурата би отнела приблизително същото време, колкото да напълниш резервоара с гориво.

Какво става с преработения електролит ли? Той се преработва отново, зарежда се и е готов за употреба. Така може да се каже, че е практически екологичен материал.

За момента технологията е в разработка, но учените предполагат, че изпитанията на напълно функционален прототип може да започнат през 2013 г. Тогава системата ще притежава пълен комплекс от нужните компоненти: електромобил, система за зареждане, зарядна станция, резервоари за отработена и нова течност

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Nabludatel ( преди 12 години )
    Абе защо никой не внимава като чете? Екологичния Електромобил е изобретен от Никола Тесла и то доста отдавна... И понеже от него пари не могат да изкарат /напротив това е дирктна смърт на петролните компании/ умишлено държат и тази и много други технологии далече от обикновенните хора. Във фармацията е същото и да изброявам ли още? Дано съм жив някога да видя тези изобретения да излязат на бял свят.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Tesla Roadster ( преди 12 години )
    Електромобил с ток от въглища - 80-100g CO2/km !Един пърдялник, щом калкулираме емисиите от добива (сонди, нефтени платформи), транспорта (танкери, разливи), рафинирането и дистрибуцията (цистерни и т.н.) на петрола, има крайни емисии 300-500g CO2/km!Освен това ТЕЦ-ът има очистителни инсталации и е ИЗВЪН натровения град.Край на мача!
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Flash ( преди 12 години )
    А някой разчовърка ли си мозъка да помисли, че КПД на ел. двигател е 95% и нагоре, КПД на дизел макс. 40%, а на бензин 25%. Тоест, при единица енергия с електромобил се минава 2-3 пъти повече разстояние отколкото с нафтов мотор и почти 4 пъти повече отколкото с бензин. При електромобила всичко е измислено, трябва просто лесен, евтин и бърз начин за доставка на енергия.
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Това че един електрически автомобил практически замърсява също като конвенционален е така, защото все още електричеството се произвежда масово от въглища но електрическия автомобил потенциал да стане екологичност чист в момента в който започнем да произвеждаме електричество по друг начин, докато конвенциалналния автомобил ще си замърсява винаги.
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    do ASD ( преди 12 години )
    и като спре вятъра и слънцето залезе. Няма умен начин за съхранение на ел.енергия освен ПАВЕЦ.А братя англичани са изчислили, че един електромобил за момента не е по екологичен от Лупо турбо дизел примерно - замърсяването идва от горенето на въглища, преработка на отрабитено ядрено гориво, производството и рециклирането на акумулатори и т.н.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Въртят, сучат, само и само да не можеш да си зареждаш колата от контакта в къщи. Иначе как ще ти сложат акциз!? ;) Мисля че това е причината да не навлизат електромобилите. Не може хората да си зареждат където си поискат от всеки контакт! Трябва да са обвързани по някакъв начин! Грижата за екология е само прах в очите. Иначе защо ще влагат толкова средства в опазването на статуквото. ДВГ с всичките му вредни емисии, а дори съществуващи решения с метан и пропан-бутан не се стимулират.
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    И понеже е много екологичен начина на производсво на ел.енергия, затова имаше Чернобил,Фукушима ...Хайде не пишете глупости! Тъй като си много на ти с гугъла, потърси в момента колко атомни и всякакви други не екологични централи работят само в Европа, за света няма нужда да говорим!
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    (До:mariovial)Относно неекологичния добив на енергия - Google са инвестирали 1 млрд. за зелена енергия през 2011. Това е достатъчно, няма нужда да коментирам повече, когато фактите говорят.
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    ASD ( преди 12 години )
    IMA VQTARNI CENTRALI SOLARNI PANELI I DR EKOLOGICHNI NACHINI ZA DOBIVANE NA ELEKTRICHESTO
  • #5
    13 rate up comment 7 rate down comment
    H ( преди 12 години )
    Бъдещето е във водородните двигатели с вътрешно горене!!! ЕВТИНО И ЕКОЛОГИЧНО! Какво повече искаш,закарваш си колата слагат една бутилка същата като тази за газ,сменят ти дюзите и клапаните с такива,които са устойчиви на по-висока температура(водорода гори с по-висока температура от бензина и дизела) и си караш без да се изръсваш,за разни електрички! Запазва ти се уникалния звук от двигателя,плюс че водорода доставя от 10% до 20% по-висока мощност и по-добро ускорение! Пишете в нета БРАУН ГАЗ!!!