
Audi се готви да замени модела R8 през пролетта на 2014. Все още от концерна няма точен отговор как ще изглежда втората генерация, но английското издание Car успя да разкрие как ще се отрази еволюцията върху бъдещия R8, като публикува дизайнерски скици.
Всъщност това няма да е първата промяна на R8. В края на 2012 година R8 ще премине през модернизация, включваща фейслифт и технически подобрения - нова седем-степенна трансмисия с два съединителя, подобрена електроника, вследствие на което и нарастване на мощността на V10 мотора от 525 к.с на 540 к.с.
По-големи ще са промените за очаквания в началото на 2014 година R8. Тогава ще изчезне ръчната скоростна кутия, ще се промени изцяло външния облик и колата ще се напълни с всички нововъведения, засягащи електроника, компютри, монитори и т.н.
Сегашната ASF структура на шасито, изработена от алуминий дава възможност за комбинации с други материали и гъвкав подход при промяната на скоростните кутии. В новия R8 ще има повече карбонови детайли, които ще повишат здравината и стабилността и ще намалят теглото на бегачката. Вероятно бъдещия модел ще свали около 100 килограма от теглото си.
Базовия модел най-вероятно ще остане верен на атмосферния V8 двигател, чиято мощност ще се повиши леко до 450 коня. В топмодела също няма да има съществени промени. Там вероятно е ще се поставя познатия V10 мотор, от който ще бъдат изстискани още десетина коня и мощността му ще стига до 550 к.с. Възможно е също така да се появи и новия съвместно разработен с Bentley 4.0-литров V8 турбо-двигател.
Новото Audi R8, както и следващата генерация на Lamborghini Gallardo ще се базират на модулната спортна система MSS от Audi и вероятно ще се изграждат на обща платформа от Porsche.


2