
Един от най-популярните модели в автомобилната история на САЩ – Ford Ranger, напуска родната сцена. Миналия петък от поточната линия на завода в Сейнт Пол (Минесота), открита преди 86 години от самия Хенри Форд, слезе последният пикап.
Първият Ranger се появи през 1982 г. и бързо се утвърди като един от най-продавани т.н. „малки камиони” в Северна Америка. Тези позиция той държеше до 2004 г., когато продажбите му паднаха до едва 55 000 бройки на година. Дори с този показател обаче Ranger превъзхождаше по продажби модела Mustang.
Последното си сериозно обновяване пикапът претърпя през 1998 г. Именно тогава Ford реши да се съсредоточи върху разработката на пикапи от т.н. серия F, чийто представител F-150 се превърна в най-продаваната кола в САЩ.
„В класа на компактните пикапи продажбите в САЩ непрекъснато намаляват – обясни говорителят на Ford Майк Ливай. – През 1994 г. процентът, продадени от Ford подобни коли бе 8, но през 2010 г. е едва 2. За сметка на това машините ни от серия F се продават много добре”.
Все пак Ranger няма да изчезне. Ford започва производство на модела в заводите си в Азия, като този вариант ще се продава в цели 188 държави. Той ще бъде по-голям от настоящия, но същевременно ще е по-малък от F-150. Ще бъде с далеч по-ефективни бензинови и дизелови агрегати, както и с модерна навигационна система.
Този автомобил обаче няма да се продава в САЩ и Канада. Той вече бе представен в Австралия (виж галерията), където базовият модел струва $28 000, а този с всички екстри излиза малко над $40 000.


1