IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Атаката на клонингите 2

Някои от по-популярните "модели близнаци"

Атаката на клонингите 2


Всеизвестен факт е, че повечето китайски автомобилни компании заемат и понякога дори копират едно към едно дизайна на европейски, японски или американски автомобили, които след това продават под собствената си марка.

Когато китайците откраднат дизайна на някой автомобил, настава голяма суматоха. От определена гледна точка обаче, утвърдените концерни са далеч по-големи имитатори...

Колите са масов продукт и за да се избият високите разходи по разработката и производството на даден модел нерядко се залага на така наречената „Стратегията на еднаквите части“. Всичко, което може да се използва повече от веднъж, влиза в максимален брой модели на даден концерн и дори в модели на други автомобилни компании. Когато един и същи автомобил се продава под две или повече марки на пазара, ефектът за производителя става още по-голям.

Вижте някои от по-популярните "модели близнаци" в галерията със снимки

0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 14 години )
    ъъъъКупето Сцион, Субару и Тойота?!?Абе да ви е хрумнало че това е една и съща кола с малки разлики в настройките и никой не го криеА примерите Ауди 50 е клонинг на Поло или Ауди-Пасат... или Chevrolet Vectra vs Opel Vectra?! Ами това Е една и съща кола, за какви клонинги иде реч ?!?
  • #15
    7 rate up comment 0 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 14 години )
    Да, трябва да има сътрудничество и използване на общи части, принципи и разработки, но това което правят китайците е кражба. И вижте какво става:не дават пари за разработки-предлагат по-евтин продукт - откривателите и новаторите са ощетени от към евентуални клиенти и милиардите, инвестирани в разработки просто все едно са набутани в джоба на китаеца
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Явно повечето хора пишат коментари без да четат или просто са си *** ***! Ясно си пише, че китайците крадат дизайн, а големите компании споделят модели - в статията са наречени близнаци / клонинги! Иначе за моделите на VW съм съгласен, че са се отнесли благосклонно
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ***, Вие сте ***!Знаете си защо.
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Абе вие шегувате ли се?! Как може да свържете тия коли с "кражби на китайците". Нито една кола от тия не е с краден дизайн (освен може би s-class), повечето са един и същи модел, продаван под различни марки, на различни пазари, от един и същ концерн. Скоро ще пуснете и статия как Buick крадат от Opel, или Chevrolet от Daewoo, Dacia от Renault...
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    AutoKomedia, stiga s tezi svirki, ai zemete i niakoi koito da pi6e sviasno be, ai ko sa praiti.........P.P. na ezka koito izpolzvate i vie!
  • #10
    8 rate up comment 4 rate down comment
    koj ( преди 14 години )
    Доста благосклонно са се отнесли към VW/Audi.Спестили са им ... я,почти всички модели от последните 30 години.Всичко им е яко copy/paste.Те са начело в класацията.
  • #9
    8 rate up comment 5 rate down comment
    jok ( преди 14 години )
    ужасно слаба статия,все едно едно някой да ми се е присмее,че приличам на брат си,абе ми нали една майка ни е раждала и какво ни връщате 30 години назад бе,леле-леле
  • #8
    8 rate up comment 6 rate down comment
    g4s ( преди 14 години )
    *** сайт - *** статия!!!
  • #7
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    kakvo gi pokazvate te bulgarite i bez tova nqmat nishto protiv da karat mente kola, mente maratonki, mente chasovnici, abe kato cqlo celiq jivot im e mente ta vie tuka s nqakvi copy paste ste gi trognete xa