Шедското правителство реши да повиши разрешената скорост по пътищата на страната, като по магистралите повишението е от 110 на 120 км/час, а по първокласните пътища с четири ленти от 90 на 100 км/час.
Решението обаче ще влезе в сила чак в началото на идната година, като е продиктувано от факта, че сегашните 110 км/час разрешени по шведските магистрали са сред най-ниските в Европа. По тази причина, според говорител на шведското правителство, ограниченията не се спазват. Сред доводите за промяна е и това, че качеството на съвременните шведски пътища и на средностатистическите автомобили, които се движат по тях гарантира, че повишената скорост няма да доведе до повече инциденти. Наред с промяната в ограниченията в скоростта, от 1 юни в Швеция ще бъдат променени и много пътни знаци, за да се хармонизират с международните.

В същото време в Германия се обмисля въвеждането на ограничение в скоростта по магистралите, каквото сега липсва. Според немската агенция TNS Infratest 87% от водачите в страната подкрепят въвеждането на ограничения за скорост по магистралите от 130 или 140 км/час. Споменатото изследване показва, че най-бързо по немските магистрали се движат младите водачи, което е причина и за много катастрофи. Интересно е обаче, че срущу въвеждането на ограничения в скоростта се обявяват най-вече по-опитни и стари водачи. Все още няма решение дали някакви ограничения в скоростта ще бъдат въведени. Докато в Германия обмислят намаляване на разрешената скорост, в съседна Чехия са пред решение скоростта по магистралите да бъде повишена на 160 км/час. Министреството на транспорта вече е подготвило подобно предложение и то се подкрепя от повечето водачи. Според проучване на общественото мнение сега 52% от водачите в Чехия нарушават ограничението на скоростта от 130 км/час, което важи за магистралите в страната. Според министреството на транспорта новите магистрали позволяват безопасното повишаване на разрешената максимална скорост. През последните няколко години в Чехия бяха построени стотици километри нови магистрали, което превърна пътната мрежа на страната в една от най-добрите в Европа.