IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel пуска нов дизелов двигател за Insignia

Insignia BiTurbo разполага със 195 к.с. и 400 Нм, но се нуждае от само 4.9 л./100.

Opel пуска нов дизелов двигател за Insignia


Компанията Opel готви новогодишен подарък за феновете на марката – през януари ще пусне на пазара нов високоефективен дизелов двигател за своя флагман Insignia.

Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Двигателят, който е "конструиран с цел осигуряване на гъвкавост, бърза реакция и равномерно развитие на мощността", разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент.

С този двигател Insignia BiTurbo ускорява от 0 до 100 км/ч за само 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е само 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км.

"При това ниво на мощност и въртящ момент решенията обикновено се свеждат до шестцилиндрови дизелови двигатели с работен обем около три литра. С нашата BiTurbo технология значително по-малък агрегат постига високо ниво на мощност, но има снижен с 30 процента разход на гориво и ниво на емисии”, отбелязва главният инженер на Insignia, Фолкер Шарф. “Това е отличен пример за модерен „даунсайзинг” реализиран успешно от Opel.”

BiTurbo системата на Insignia разчита на два турбокомпресора с различни размери, който функционират самостоятелно или съвместно в зависимост от режимите на работа на двигателя.

По-малкият турбокомпресор започва да функционира активно още при ниски оборотни режими на двигателя - при 1500 об./мин са налични 350 Нм въртящ момент. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора функционират едновременно, като големият агрегат предварително сгъстява въздуха, след което той се „досгъстява” от малкия. Прецизно контролиран байпасен клапан има за задача да насочи част от отработилите газове към големия турбокомпресор. При високи оборотни режими (от около 3000 об./мин) целият газов поток се насочва директно към големия турбокомпресор.

За ефективността на двигателя пък отговаря технологията Cleantech, която електронно контролира горивния процес с помощта на обратна връзка от горивните камери - датчици измерват налягането 130,000 пъти в минута, гарантирайки, че двигателят винаги функционира в оптимален диапазон на максимална ефективност и съответно минимален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис.

За това спомага и системата за впръскване на горивото Common Rail от трето поколение, работеща с налягане до 2,000 бара и пиезоелектрически инжектори, които могат да извършат до осем впръсквания на цикъл.

Новият 2.0 BiTurbo CDTI ще се предлага във всички варианти на каросерията на Insignia – хечбек, седан и комби (Sports Tourer) и може да бъде куплиран с шестстепенна механична или автоматична предавателна кутия, както и с предно или двойно предаване (със заден електронно блокируем диференциал).

Insignia може да бъде оборудвана и с ходова част SuperSport. Това решение, което преди се използваше само за най-мощния OPC модел (Opel Performance Center), вече се предлага за всички версии със задвижване на четирите колела. Пакетът включва мехатронна ходова част с адаптивни амортисьори FlexRide, спирачна система Brembo и разновидност на предното окачване Макферсън наречено HiPerStrut (High Performance Strut) произхождащо от Insignia OPC с 325 к.с..

Цените на Insignia BiTurbo стартират от 57.000 лева (с включен ДДС, за ниво на оборудване Cosmo).

0 от 500
  • #13
    21 rate up comment 2 rate down comment
    jojo ( преди 12 години )
    Забравих и за великата думичка "конглокенция"....Аман от дупедавци !
  • #12
    21 rate up comment 7 rate down comment
    jojo ( преди 12 години )
    Разбирачите пак се развихриха...Опел не ползва вече двигатели на FIAT - най-елементарна справка показва, че работните обеми са различни, но тука разбирачите винаги знаят най-много...
  • #11
    28 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Opel са много по-добре от VW/Audi,със сцепващите се скоростни кутии на бензиновите им двигатели.Влезте във форума им да прочетете как се питат къде да купят читава кутия секънд хенд.Баси издуханатаа фирма,честно
  • #10
    25 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Глупости!Опел преди няколко месеца писаха,че няма да ползват дизели от Фиат,а ще правят собствени.
  • #9
    29 rate up comment 8 rate down comment
    ОПС ( преди 12 години )
    Това е двигател разработка на ФИАТ групата. Предишния с две турбини беше 1,9 - 190 к.с и се монтираше в СААБ и Ланча. А варианта на този свигател но с една турбина се монтираше от всички - включително и познатите Ви 1,9 ЦДТИ - 150 к.с за 16 клапановия.Двигателя от по ново поколение е вече 2,0 - монтира се и сега в Опел с една турбина.
  • #8
    29 rate up comment 9 rate down comment
    Yasen ( преди 12 години )
    Не визирам кой по кое време е решил да слага би турбо, а по-скоро какъв е крайният резултат когато всички тези коне стъпят на асвалта. Т.е. при тази инсигния нещо по шаси, скоростна кутия, тегло на автомобила и пр. не е наред.Opel са ми симпатични, радвам се, че се стараят да правят хубави модели, но случая нещо им куца.В крайна сметка никак не е приятно ако те размине автомобил с 25 к.с. по-малко от теб.
  • #7
    24 rate up comment 7 rate down comment
    do yasen ( преди 12 години )
    Ясене, ако не си запознат с фактите, по-добре си замълчи. :) Опел щяха да правят съвместно със СААБ дизелов битурбо двигател още в началото на 2008 г. Работата се развали, поради това, че имаше възможност СААБ да бъдат купени от друг концерн. ;)
  • #6
    30 rate up comment 10 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    Yasen е прав. На пръв поглед е впечатляващо, но динамичните показатели са като на двигателите от порядъка на 160-170 к.с. на конглокенцията.
  • #5
    32 rate up comment 10 rate down comment
    Yasen ( преди 12 години )
    До Анонимен:Все пак целта е КПД нали? Ако с по-малко коне постигаш по-добри резултати, какъв е смисълът да плащаш по-големи данъци. Малко примери за 0-100:BMW 320D xDrive (185 к.с.) 7.5 секAudi A4 Quattro (177 к.с.) 8.2 секVW Passat 4Motion DSG (170 к.с.) 8.5 сек.Всички са с между 10 и 25 конски сили по-малко и с една турбина. Справка - официалните сайтове. Освен това VW имат от година и нещо 2.0 biTurbo TDI
  • #4
    29 rate up comment 15 rate down comment
    Чул ( преди 12 години )
    Това не е двигател на Опел , а на ФИАТ-груп и се влага в Ланча и СААБ само , че там е 1.9 -190 к.с.