fallback

Opel пуска нов дизелов двигател за Insignia

Insignia BiTurbo разполага със 195 к.с. и 400 Нм, но се нуждае от само 4.9 л./100.

Компанията Opel готви новогодишен подарък за феновете на марката – през януари ще пусне на пазара нов високоефективен дизелов двигател за своя флагман Insignia.Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Двигателят, който е "конструиран с цел осигуряване на гъвкавост, бърза реакция и равномерно развитие на мощността", разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент.С този двигател Insignia BiTurbo ускорява от 0 до 100 км/ч за само 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е само 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км."При това ниво на мощност и въртящ момент решенията обикновено се свеждат до шестцилиндрови дизелови двигатели с работен обем около три литра. С нашата BiTurbo технология значително по-малък агрегат постига високо ниво на мощност, но има снижен с 30 процента разход на гориво и ниво на емисии”, отбелязва главният инженер на Insignia, Фолкер Шарф. “Това е отличен пример за модерен „даунсайзинг” реализиран успешно от Opel.”BiTurbo системата на Insignia разчита на два турбокомпресора с различни размери, който функционират самостоятелно или съвместно в зависимост от режимите на работа на двигателя.По-малкият турбокомпресор започва да функционира активно още при ниски оборотни режими на двигателя - при 1500 об./мин са налични 350 Нм въртящ момент. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора функционират едновременно, като големият агрегат предварително сгъстява въздуха, след което той се „досгъстява” от малкия. Прецизно контролиран байпасен клапан има за задача да насочи част от отработилите газове към големия турбокомпресор. При високи оборотни режими (от около 3000 об./мин) целият газов поток се насочва директно към големия турбокомпресор.За ефективността на двигателя пък отговаря технологията Cleantech, която електронно контролира горивния процес с помощта на обратна връзка от горивните камери - датчици измерват налягането 130,000 пъти в минута, гарантирайки, че двигателят винаги функционира в оптимален диапазон на максимална ефективност и съответно минимален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. За това спомага и системата за впръскване на горивото Common Rail от трето поколение, работеща с налягане до 2,000 бара и пиезоелектрически инжектори, които могат да извършат до осем впръсквания на цикъл.Новият 2.0 BiTurbo CDTI ще се предлага във всички варианти на каросерията на Insignia – хечбек, седан и комби (Sports Tourer) и може да бъде куплиран с шестстепенна механична или автоматична предавателна кутия, както и с предно или двойно предаване (със заден електронно блокируем диференциал).Insignia може да бъде оборудвана и с ходова част SuperSport. Това решение, което преди се използваше само за най-мощния OPC модел (Opel Performance Center), вече се предлага за всички версии със задвижване на четирите колела. Пакетът включва мехатронна ходова част с адаптивни амортисьори FlexRide, спирачна система Brembo и разновидност на предното окачване Макферсън наречено HiPerStrut (High Performance Strut) произхождащо от Insignia OPC с 325 к.с..Цените на Insignia BiTurbo стартират от 57.000 лева (с включен ДДС, за ниво на оборудване Cosmo).

fallback
  • #3
    123 ( преди 12 години )
    Браво на Опел.Иновативно решение и добри параметри са извадили от този двигател.Дано само техниката да е надеждна,защото до сега не са правили добър дизелов двигател.
  • #2
    Subarufan ( преди 12 години )
    Добри параметри на двигателя, а и другото оборудване е впечетляващо. Дано и надежността е на високо ниво. Успех на Опел!
  • #1
    Анонимен ( преди 12 години )
    VW и Audi пак не са в час.Те такъв мотор нямат.
fallback
Последни