fallback

Opel пуска нов дизелов двигател за Insignia

Insignia BiTurbo разполага със 195 к.с. и 400 Нм, но се нуждае от само 4.9 л./100.

Компанията Opel готви новогодишен подарък за феновете на марката – през януари ще пусне на пазара нов високоефективен дизелов двигател за своя флагман Insignia.Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Двигателят, който е "конструиран с цел осигуряване на гъвкавост, бърза реакция и равномерно развитие на мощността", разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент.С този двигател Insignia BiTurbo ускорява от 0 до 100 км/ч за само 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е само 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км."При това ниво на мощност и въртящ момент решенията обикновено се свеждат до шестцилиндрови дизелови двигатели с работен обем около три литра. С нашата BiTurbo технология значително по-малък агрегат постига високо ниво на мощност, но има снижен с 30 процента разход на гориво и ниво на емисии”, отбелязва главният инженер на Insignia, Фолкер Шарф. “Това е отличен пример за модерен „даунсайзинг” реализиран успешно от Opel.”BiTurbo системата на Insignia разчита на два турбокомпресора с различни размери, който функционират самостоятелно или съвместно в зависимост от режимите на работа на двигателя.По-малкият турбокомпресор започва да функционира активно още при ниски оборотни режими на двигателя - при 1500 об./мин са налични 350 Нм въртящ момент. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора функционират едновременно, като големият агрегат предварително сгъстява въздуха, след което той се „досгъстява” от малкия. Прецизно контролиран байпасен клапан има за задача да насочи част от отработилите газове към големия турбокомпресор. При високи оборотни режими (от около 3000 об./мин) целият газов поток се насочва директно към големия турбокомпресор.За ефективността на двигателя пък отговаря технологията Cleantech, която електронно контролира горивния процес с помощта на обратна връзка от горивните камери - датчици измерват налягането 130,000 пъти в минута, гарантирайки, че двигателят винаги функционира в оптимален диапазон на максимална ефективност и съответно минимален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. За това спомага и системата за впръскване на горивото Common Rail от трето поколение, работеща с налягане до 2,000 бара и пиезоелектрически инжектори, които могат да извършат до осем впръсквания на цикъл.Новият 2.0 BiTurbo CDTI ще се предлага във всички варианти на каросерията на Insignia – хечбек, седан и комби (Sports Tourer) и може да бъде куплиран с шестстепенна механична или автоматична предавателна кутия, както и с предно или двойно предаване (със заден електронно блокируем диференциал).Insignia може да бъде оборудвана и с ходова част SuperSport. Това решение, което преди се използваше само за най-мощния OPC модел (Opel Performance Center), вече се предлага за всички версии със задвижване на четирите колела. Пакетът включва мехатронна ходова част с адаптивни амортисьори FlexRide, спирачна система Brembo и разновидност на предното окачване Макферсън наречено HiPerStrut (High Performance Strut) произхождащо от Insignia OPC с 325 к.с..Цените на Insignia BiTurbo стартират от 57.000 лева (с включен ДДС, за ниво на оборудване Cosmo).

fallback
  • #43
    edinmuhljo ( преди 12 години )
    Samo kadeto Saab zatviriha zavoda si a opel ot koga pak razrabotvat dvigateli, che i dizel. Smqh
  • #42
    OPS ( преди 13 години )
    Ами да Опел казаха, че махат 1,9 - ама то е защото го заменят с новия Фиатски , който е 2.0 . Това си е новия дизел фиатски. Смея да твърдя много добър двигател. П.П. Имам точно 3 автомобила лично мой за да не кажете , че хвйтвам. Просто махнете пластмасовите капаци на двигателя на една инсигния 2.0 дизел и на една 159 2.0 дизел (след 2010 да не гледате старите 1,9 и 2,4 - макар че и там ще видите как са като 1,9 ЦДТИ на опел ) просто погледнете внимателни и ако малко разбирате ще се уверите.
  • #41
    Do anonimniq ( преди 13 години )
    Откъде имаш тази информация? Дай линк !!! Моторът е от Fiat grup 100% има интернет четете :)
  • #40
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ако SAAB го има,значи е от Опел.Фиат нямат нищо общо с този двигател.Опел обявиха,че ще скъсат и последната връзка с Фиат, 1.9 и 1.3 дизеловите двигатели.И го правят брилянтно.Фиат са известни единствено със скандално ниското качество.Самите италианци нямат високо мнение за тяхната фирма,иронизират ги.
  • #39
    W16 ( преди 13 години )
    все тая комбинация от фиат и хлопел = трагедия !!!!
  • #38
    Няма значение ( преди 13 години )
    Нищо не са измислили,вече го има в СААБ
  • #37
    Опелджия ( преди 13 години )
    Голяма дискусия се вихри дали двигателя е на Fiat или не. Ами какво значение има ? Някой да има нещо против дизелите на Фиат ? GM и Fiat отдавна си обменят двигатели, като например L61 двигателя на GM, който се използва при Alfa 159 и Fiat Croma. Обмяната на технологии е факт навсякъде, не виждам какъв е проблема. А иначе, това е една истинска алтернатива за хората, които пътуват много, но искат да карат и нещо по мощно.
  • #36
    Jeezy ( преди 13 години )
    Чистокръвно италианско JTD е това ;) GM Powertrain Europe develop new derivative - the Twin Turbo version, with 190 PS (140 kW; 190 bhp), which will be produced for Opel for the Insignia. приятна вечер :)
  • #35
    passatora ( преди 13 години )
    dobre men4e na na6ta kolata si q izmislix tuku 6to!
  • #34
    Анонимен ( преди 13 години )
    2.0 16v 90к.с.? Opel нямат такъв двигател.Имат 2.0 16v 82к.с и същия двигател със 101к.с,и е тяхна разработка,а не на Isuzu.Този двигател е с ангренажна верига.От Isuzu се доставя двигател с обем 1.7,както и 1.5,но той е при Корса B.
fallback
Последни