fallback

Opel пуска нов дизелов двигател за Insignia

Insignia BiTurbo разполага със 195 к.с. и 400 Нм, но се нуждае от само 4.9 л./100.

Компанията Opel готви новогодишен подарък за феновете на марката – през януари ще пусне на пазара нов високоефективен дизелов двигател за своя флагман Insignia.Той е четирицилиндров Common Rail с обем 2.0-литра и системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора. Двигателят, който е "конструиран с цел осигуряване на гъвкавост, бърза реакция и равномерно развитие на мощността", разполага с мощност 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент.С този двигател Insignia BiTurbo ускорява от 0 до 100 км/ч за само 8.7 секунди и има максимална скорост 230 км/ч, като в същото време разходът на гориво е само 4.9 л./100 километра. Вредните СО2 емисии са в рамките на 129 гр/км."При това ниво на мощност и въртящ момент решенията обикновено се свеждат до шестцилиндрови дизелови двигатели с работен обем около три литра. С нашата BiTurbo технология значително по-малък агрегат постига високо ниво на мощност, но има снижен с 30 процента разход на гориво и ниво на емисии”, отбелязва главният инженер на Insignia, Фолкер Шарф. “Това е отличен пример за модерен „даунсайзинг” реализиран успешно от Opel.”BiTurbo системата на Insignia разчита на два турбокомпресора с различни размери, който функционират самостоятелно или съвместно в зависимост от режимите на работа на двигателя.По-малкият турбокомпресор започва да функционира активно още при ниски оборотни режими на двигателя - при 1500 об./мин са налични 350 Нм въртящ момент. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора функционират едновременно, като големият агрегат предварително сгъстява въздуха, след което той се „досгъстява” от малкия. Прецизно контролиран байпасен клапан има за задача да насочи част от отработилите газове към големия турбокомпресор. При високи оборотни режими (от около 3000 об./мин) целият газов поток се насочва директно към големия турбокомпресор.За ефективността на двигателя пък отговаря технологията Cleantech, която електронно контролира горивния процес с помощта на обратна връзка от горивните камери - датчици измерват налягането 130,000 пъти в минута, гарантирайки, че двигателят винаги функционира в оптимален диапазон на максимална ефективност и съответно минимален разход на гориво и емисии на въглероден двуокис. За това спомага и системата за впръскване на горивото Common Rail от трето поколение, работеща с налягане до 2,000 бара и пиезоелектрически инжектори, които могат да извършат до осем впръсквания на цикъл.Новият 2.0 BiTurbo CDTI ще се предлага във всички варианти на каросерията на Insignia – хечбек, седан и комби (Sports Tourer) и може да бъде куплиран с шестстепенна механична или автоматична предавателна кутия, както и с предно или двойно предаване (със заден електронно блокируем диференциал).Insignia може да бъде оборудвана и с ходова част SuperSport. Това решение, което преди се използваше само за най-мощния OPC модел (Opel Performance Center), вече се предлага за всички версии със задвижване на четирите колела. Пакетът включва мехатронна ходова част с адаптивни амортисьори FlexRide, спирачна система Brembo и разновидност на предното окачване Макферсън наречено HiPerStrut (High Performance Strut) произхождащо от Insignia OPC с 325 к.с..Цените на Insignia BiTurbo стартират от 57.000 лева (с включен ДДС, за ниво на оборудване Cosmo).

fallback
  • #23
    testmaniac ( преди 12 години )
    За 195кс и 400nm този опел нещо е далече от истината за вървене. Другите с 1 турбо и имат по-добри параметри (VAG,FORD)
  • #22
    Анонимен ( преди 12 години )
    аз бих се спрял на OPC версията 325 кончета, сигурно е доста забавна, а цената е просто мечта в сравнение с audi S4 примерно
  • #21
    Rotax ( преди 12 години )
    Времето 0-100 зависи от доста фактори, не само от мощността, а и от това как се доставя (и като крива и чисто механично към колелата). Не съм сигурен и дали Insignia-та не е по-тежка. 100-150 кг биха били от значение. 3-ката на BMW мисля, че е малко по-лека (около 1,5 тона), а е и със задно, което дава по-добро сцепление при потегляне. И въпреки всичко, за парите Insignia е страхотен автомобил, поне за моят ценови стандарт. А пък, който има пари за ново BMW, да не се чуди :)
  • #20
    123 ( преди 12 години )
    Къде тръгнахте да сравнявате ВАГ с Опел!!!ВАГ-ините винаги са били доста по-зле от където и да ги погледнеш нещата. Достатъчно е да се погледне който и да е тест, за да се види, че нещата са точно така. Интересното е че дори Дачия в много класации е по-напред от народната марка. Да не говорим за по-сериозните производители...
  • #19
    Дошо до Анонимен ( преди 12 години )
    А те пък скоростните кутиина ВАГ са мечта направо.В А8 гърмят нон стоп скоростни кутии.Това за уж читавия типтроник.Мултитроника е всепризнато калпав опит за безстепенна скоростна кутия.За дизеловите мотори на ВАГ да не говорим и за съединителите с демпферен маховик.Ако Опел са зле от към надеждност пак за класи над ВАГ по този показател
  • #18
    Анонимен ( преди 12 години )
    Fiat Sedici Fiat Croma II Lancia Delta Opel/Vauxhall Astra Opel/Vauxhall Insignia (single and twin turbo) Saab 9-5 (single and twin turbo) Suzuki SX4
  • #17
    ima intetnet :) ( преди 12 години )
    Alfa Romeo Giulietta (2010) Alfa Romeo 159 Fiat Bravo Fiat Dobl
  • #16
    Ima internet :) ( преди 12 години )
    2.0 JTD na Fiat se vgrajda v slednite modeli: Alfa Romeo Giulietta (2010) Alfa Romeo 159 Fiat Bravo Fiat Dobl
  • #15
    Анонимен ( преди 12 години )
    Opel Insignia е най-малкия модел в D-сегмента.Защото е много стара разработка,реализирана много ппо-късно.Те е по-скоро в класа на Джета.Така,че разхода не е толкова впечатляващ.Не,че Джетата гори по-малко де.
  • #14
    Анонимен ( преди 12 години )
    2000 бара са леко ретро.От 2 години се говори,че има системи комън рейл на 2400 бара.Не ги търсете при ФВ Груп,няма да ги намерите.Те са поне 10 години назад.
fallback
Последни