IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW ActiveHybrid 5

Хибрид с мощност 340 к.с.

BMW ActiveHybrid 5


BMW представи в Токио Серия 5, оборудвана с хибридната система ActiveHybrid. Новото BMW ActiveHybrid 5 за пръв път комбинира редови шестцилиндров BMW TwinPower Turbo двигател с електрическо задвижване и осемстепенна автоматична трансмисия.

Най-новото поколение на технологията BMW ActiveHybrid разчита на задвижваща система, която генерира обща мощност от 340 к.с. Тя позволява движение само с електрическо задвижване със скорост до 60 км/ч, ускорява BMW ActiveHybrid 5 от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и ограничава средния разход на гориво между 6,4 и 7,0 л/ 100 км. Емисиите на СО2 са между 149 и 163 г/ км. (данни измерени в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми).

Редовият шестцилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo с мощност 306 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм е идентичен като пъргавина, еластичност и ефективност с познатия двигател на BMW 535i.

С цел икономия на място електрическия синхронен двигател на BMW ActiveHybrid 5 е разположен в корпуса на осемстепенната автоматична трансмисия. Връзката между електрическото задвижване и трансмисията се извършва с помощта на съединител, а работната му температура се контролира от охладителната система на двигателя с вътрешно горене.

Мощността на електрическото задвижване е 40 кВт/55 к.с. , като още от покой разгръща пълния си въртящ момент от 210 Нм. Захранването с електроенергия е поверено на мощна литиево-йонна батерия, разработена специално за BMW ActiveHybrid 5. Тя е поставена в корпус между двете задни колела в багажника. Състои се от 96 клетки и е оборудвана със самостоятелна охладителна система. Ефективният й капацитет от 675 ватчаса. Интегрирането на батерията в багажника е свързано с намалената му със 145 до 375 л. вместимост в сравнение с BMW Серия 5 Седан, задвижвано от двигател с вътрешно горене.

При движение със скорост до 60 км/ч BMW ActiveHybrid 5 се задвижва само от електродвигателя. При средна скорост от 35 км/ч литиево-йонната батерия разполага с електроенергия за изминаването на до 4 км. в чисто електрически режим. Двигателят с вътрешно горене се активира автоматично едва при повишаване на нуждата от задвижваща мощност. При ускорение той се подпомага от Boost-функцията на електромотора.

Очаква се новият модел да влезе в продажба  до началото на март 2012  на стартова цена около 55 000 евро.

Тагове: bmw activehybrid 5
0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Nabludatel ( преди 14 години )
    Надали използването на високоефективни скоростни кутии, произведени от немска производител като ZF говори зле за немските премиум марки Ауди, БМВ или Мерцедес.Може би точно такива кутии са произведени по поръчка и параметри зададени именно от тези марки!И вероятно първо би трябвало да се чете и мисли поне малко, преди да се пише каквото и да е...
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Наблюдател ( преди 14 години )
    А на това БМВ от снимката що не му свети единия DRL? Още не излязло от завода и проблемите с електрониката започват, а? А, и да ви кажа че 6.4 литра дизел съдържат енергия колкото 7.4 литра бензин. Така че от два автомобила с еднакъв разход, дизеловият е по-неефективен.
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Наблюдател ( преди 14 години )
    Ха-ха, да, БМВ ползват скоростни кутии на доставчици, най-често ZF. Също както Ауди и Мерцедес. После фенчетата на трите марки се избиват по форумите коя е по-добра, а те едни и същи. Добре че са ZF да разработят и скоростна кутия с електромотор, че нито един от немските "премиуми" нямаше да има хибриди в момента.
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До анонимника ( преди 14 години )
    Пуши старото ти БМВ 525D, а ти тракат/тропат/ дъските в главата...
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Trifirce, Тойота и сега имат автомат на 2.2 дизела си! Изобщо не са опряли до ск.кутии на БМВ. Лексус има най-модерната 8-степенен автомат, а БМВ го купува от ЗФ. Японците имат много разработки,а БМВ купуват. Отделно- хибридната система включва и скорости и много неща. Много по-сожно нещо е хибридната система от един *** дизел. Тойота и в момента има страхотен дизел D4D DCAT, е най-чистият дизел в класа.
  • #9
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Audiто гори 5,6/100км. ама не среден разход ,а извънградско! Среден разход на Аудито е 6.4/100км. Аудито трака и пуши, а БМВто не.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Сравнения ( преди 14 години )
    "Тя позволява движение само с електрическо задвижване със скорост до 60 км/ч, ускорява BMW ActiveHybrid 5 от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и ограничава средния разход на гориво между 6,4 и 7,0 л/100км" - докато новото Ауди А6 3.0TDI biturbo с 313к.с. прави от 0 до 100км/ч за 5.3сек. и гори средно по 5,6л/100км.....Въпрос на бмв-манталитет обаче е да се покажем - коооолко "напред" сме с хибридите...Смях!! ПП Тукашните бмв-манталитетчета може да почнат с лаенето....3,2,1 - СЕГА!)))
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    Така е, анонимен под мен, но нали се сещаш, че при двустранна сделка и двете страни имат интерес? Значи ти ще ми вземеш хибрида, пък аз няма нищо да искам, така ли? А статията с дизеловите 2.0 мотори? И да ти кажа ли какво още е хубавото? Че като купят 2.0 мотор от БМВ ще могат да му монтират ИСТИНСКИ автоматик. В момента 2.0 с истински автомати имат само Пежо 308 в малките класове. При японците знам само за Хонда Акорд. На Лексъс не съм се интересувал от кутиите. Т.е. - още нещо ще вземе Тойота
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Lexus GS хибрида продава от години! И е с по-добри показатели. БМВ затова се съединиха с Тойота , да лоапат хибридни технологии.
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 14 години )
    И колко точно е по-мощен? С цели 2 конски сили. Ама Lexus GS450h e с разход 5.9/100 и същото време 0-100. Има още доста хляб да изядат БМВ докато стигнат Тойота.