
BMW представи в Токио Серия 5, оборудвана с хибридната система ActiveHybrid. Новото BMW ActiveHybrid 5 за пръв път комбинира редови шестцилиндров BMW TwinPower Turbo двигател с електрическо задвижване и осемстепенна автоматична трансмисия.
Най-новото поколение на технологията BMW ActiveHybrid разчита на задвижваща система, която генерира обща мощност от 340 к.с. Тя позволява движение само с електрическо задвижване със скорост до 60 км/ч, ускорява BMW ActiveHybrid 5 от 0 до 100 км/ч за 5,9 секунди и ограничава средния разход на гориво между 6,4 и 7,0 л/ 100 км. Емисиите на СО2 са между 149 и 163 г/ км. (данни измерени в ЕС тестови цикъл, в зависимост от избрания размер гуми).
Редовият шестцилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo с мощност 306 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм е идентичен като пъргавина, еластичност и ефективност с познатия двигател на BMW 535i.
С цел икономия на място електрическия синхронен двигател на BMW ActiveHybrid 5 е разположен в корпуса на осемстепенната автоматична трансмисия. Връзката между електрическото задвижване и трансмисията се извършва с помощта на съединител, а работната му температура се контролира от охладителната система на двигателя с вътрешно горене.
Мощността на електрическото задвижване е 40 кВт/55 к.с. , като още от покой разгръща пълния си въртящ момент от 210 Нм. Захранването с електроенергия е поверено на мощна литиево-йонна батерия, разработена специално за BMW ActiveHybrid 5. Тя е поставена в корпус между двете задни колела в багажника. Състои се от 96 клетки и е оборудвана със самостоятелна охладителна система. Ефективният й капацитет от 675 ватчаса. Интегрирането на батерията в багажника е свързано с намалената му със 145 до 375 л. вместимост в сравнение с BMW Серия 5 Седан, задвижвано от двигател с вътрешно горене.
При движение със скорост до 60 км/ч BMW ActiveHybrid 5 се задвижва само от електродвигателя. При средна скорост от 35 км/ч литиево-йонната батерия разполага с електроенергия за изминаването на до 4 км. в чисто електрически режим. Двигателят с вътрешно горене се активира автоматично едва при повишаване на нуждата от задвижваща мощност. При ускорение той се подпомага от Boost-функцията на електромотора.
Очаква се новият модел да влезе в продажба до началото на март 2012 на стартова цена около 55 000 евро.


4