Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Британският вестник Daily Mail съобщи, че скандалният състезателен автомобил Austin Healey, който е бил сред причинителите на една от най-ужасяващите трагедии в историята на моторните спортове, е на път да бъде продаден за неприлично голяма сума.
Austin Healey се сочи като главен виновник за смъртта на 85 души. Заради този автомобил Швейцария забранява каквито и да е моторни състезания на нейна територия, а Mercedes се оттегля от моторните спортове за четвърт век.
Ето как започва злощастната съдба на прокълнатия състезателен автомобил Austin Healey.
В началото на състезанието „24 часа на Льо Ман“ през 1955 година, колата с номер 26 (Austin Healey) е управлявана от британския пилот Ланс Маклин. Тогава не е имало преграда, разделяща пистата от пит лейна.
По време на първите влизания в бокса Майк Хаутърн, който е зад волана на Jaguar D-Type натиска рязко спирачки, принуждавайки Маклин да завие, за да не го удари.
Френският пилот Пиер Лавег, управляващ легендарния Mercedes-Benz 300SLR остава без изход, изстрелва се от задницата на Austin Healey-я, издига се във въздуха и се приземява върху публиката с 240 км/ч.
На място загиват френският пилот и още 84 зрители, след като колата се сгромолясва като граната сред тях и горящите отломки се пръскат по трибуните.
Вследствие на тази драма Швейцария забранява каквито и да е моторни състезания на нейна територия, което все още е валидно, а Mercedes се оттегля от моторните спортове за четвърт век.
Сега, 56 години по-късно въпросният Austin Healey се появява на аукцион.
Анонимният собственик на автомобила е решил да продаде “проклетата” кола на търг, след като през последните 42 години е била заключена в гараж, някъде из Северна Англия.
Автомобилът е обявен за продажба на изумителната цена от един милион паунда ($ 2 млн.), въпреки че се нуждае от много ремонт и реставрация, заради занемарения си вид.
За последно колата е била купена от въпросния продавач през 1969 година срещу нищожните 155 паунда.
Продажбата ще се проведе в Mercedes-Benz World в Уейбридж, Великобритания. Страстните колекционери са заявили вече желанието си да платят огромната сума за колата причинила косвено толкова печал.
Самият Austin-Healey има стойност не само заради инцидента: той е един от четирите специални тестови автомобила през 1953-та и е бил прототип на модела 100S. Маскиран в други “одежди” той е участвал в Льо Ман и преди това, както и в редица други състезания.
След инцидента колата е била притежание на друг британски пилот – Дейвид Бъкстон, после е карана от още състезатели, докато стигне до незнайният си продавач. Автомобилът още е с оригиналния си мотор и табелки.