IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda показа революционна система

i-ELOOP ще бъде качена на автомобилите на компанията от 2012 г.

Mazda показа революционна система


Mazda разработи система за рекуперативно спиране с използване кондензатор, която ще може да се използва и за обикновени автомобили. Досега с подобна система разполагаха единствено спортните машини.

Тя носи името i-ELOOP и гарантира, че в градски условия, където на шофьора му се налага непрекъснато да подава газ и да натиска спирачка, ще намали разхода на гориво с около 10%.

Уникалното при тази система е наличието на кондензатор, който събира в себе си електроенергия, преобразувана от кинетичната енергия, създавана при спиране или намаляване на скоростта.

Този кондензатор е далеч по-успешно решение от батериите или маховика, тъй като позволява по-бързо зареждане и по-директно предаване на събрания заряд.

i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) е предназначена най-вече за климатика, аудиосистемата и другите потребители на електричество в един автомобил. Тя започва да събира енергия в момента, в който водачът вдигне крака си от педала на газта.

Генераторът с променлив ток в системата е способен да създаде напрежение до 25 Волта, преди да го изпрати към кондензатора. Така само за секунди кондензаторът е зареден, а трансформаторите в него намаляват напрежението до 12 Волта, след което го изпращат за потребление от уредите в колата.

Ако е необходимо, i-ELOOP може дори да зарежда акумулатора на автомобила. Системата работи винаги, когато водачът не натиска педала на газта и това позволява да се икономисва гориво за произвеждане на електричество чрез генератор.

Първата кола на Mazda, която ще бъде снабдена с i-ELOOP, е концептът Takeri, който е в основата на новата Mazda6.

Тагове: Mazda6 mazda takeri i-eloop
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До: до бичкията ( преди 14 години )
    Като те гледам гьона си единствено ти,защото не знаеш напрежението при което се зарежда акумулатора на колата.Наистина аман от леваци,като теб!
  • #8
    3 rate up comment 12 rate down comment
    @ ( преди 14 години )
    Революция ***. Японски леген като му сложиш кондензатор и става японски леген с кондензатор а не революция. Хюндай Соната Хибрид е революция. А това тука е жалък опит на джапанките да си вдигат рейтинга че Хюндай-Киа ги отнесоха като цунами от пазара за коли.
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    до бичкията ( преди 14 години )
    Ами явно и ти си гьон.Искали са да кажат,че генератора произвежда 25 волта,после в трансфертер го намалят до 12 волта,които зареждат някакъв акумулатор,който наричат кондензатор.Има го в търсачката.Аман от леваци!
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Суперкондензаторите достигат енергийна плътност на литър около 4 пъти по-ниска от оловните акумулатори. T.e. кондензатор със същия обем като 75Аh акумулатор ще може да захранва всичките ел. консуматори в колата за около 15 мин.
  • #5
    14 rate up comment 6 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    @ БичкиятаКомпютърен инженер съм, поназнайвам нещо за ел. техниката както се изразяваш ти. Еми прав е анонимният от първия пост. Обяснението е абсолютно левашко. Напълно съм съгласен с него и затова единият от + е моят. Кондензаторът се зарежда за секунди, но не може да натрупа кой знае колко енергия. Щяла да се ползва за климатик и аудио.Обяснението е оттук-оттам по малко и накрая нищо не е ясно. Може наистина да е хубаво, но това обяснение е една голяма глупост!Явно и на авторът не му е ясно.
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    бичкията ( преди 14 години )
    Браво на Мазда-една от най-иновативните марки в света!До1-ви:какво му е левашкото?Пишат ти за напрежението хората колко ще бъде.При Приус примерно напрежението е 600 волта.Това е много важен показател,но трябва да вдяваш малко от ел.техника.До2-ри:не са открили Хамерика,но прилагат откритото и го внедряват за разлика от другитеДо3-ти:Е ти какво искаш само с кондензатор ли да бъде.Я пусни търсачката и прочети малко за свойствата на кондензаторите,за да не се излагаш така!
  • #3
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И все пак има допълнителен акумулатор.
  • #2
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Otkrili Hamerika.
  • #1
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Може да е поленза,но обяснението тук е адски левашко!Обяснението за 25 - те волта направо кърти от крещящо невежество.