IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota Yaris пристигна в България

Моделът е създаден според клиентски препоръки.

Новата Toyota Yaris пристигна в България


След като преди около месец българското представителство на Toyota направи статично представяне на новия Yaris, през този уикенд беше организиран и тестдрайв на модела.

Имахме възможност да се запознаем с всички модификации на успешната малка кола и да ги покараме по кратък, но разнообразен маршрут. Преди да стигнем до карането обаче, ще изброим няколко важни факти за еволюцията на модела.

Yaris се появява за първи път през 1999 година, а сега сме свидетели на неговото трето поколение. То, както предишните две, се произвежда във фабриката на Toyota във Франция, откъдето преди броени дни слезе двумилионният Yaris.

Новото поколение на колата продължава успешните традиции на своите предшественици, но има отговорната задача да бъде още по-добро от тях. Затова инженерите и дизайнерите на новия Yaris са го конструирали според клиентски препоръки, като са взели предвид критиките към модела, събрани от анкета на JD Power. Въпреки че компактният автомобил неведнъж е оглавявал клиентската класация на JD Power, критики към него не липсват.

Клиентите например са се оплакали от трудното затваряне на задната врата, от някои материали в салона с ниска устойчивост на надраскване, от трудния за сверяване часовник и от още няколко подобни дребни неща. Екипът, създал новото поколение на колата, е елиминирал гореспоменатите дребни проблеми, като не е спрял дотук.

Новото поколение на Yaris има по-голям багажник, по-просторен салон, по-икономични двигатели и по-добро пътно поведение. За последното основна заслуга имат раздутите калници и намалените надвеси на колата, както и по-доброто разпределение на тежестта, която е концертирана между четирите гуми.

Най-голямата промяна обаче е в дизайна. Автомобилът е коренно променен както отвътре, така и отвън.

Екстериорът е създаден според новия дизайнерски език на марката, с по-динамични и дръзки форми. Напълно нова е предната част, където виждаме нова радиаторна решетка, нова броня и нови, издължени фарове. В задната част промяната също е щателна – нова броня, нови фарове, нова багажна врата.

Салонът пък е изоставил футуристичната централна конзола, като е заложил на стандартно разположение на уредите. Като стана дума за уреди, е редно да споменем, че оборудването на Yaris може да бъде сравнено с това на Corolla и дори Avensis (в по-високите нива на оборудване). Мъникът може да се оборудва с чувствителен на допир цветен дисплей, камера за обратно виждане, навигационна система с всевъзможни интернет приложения, 9 въздушни възглавници, CVT-трансмисия и много други (някои от технологиите присъстват в стандартното оборудване).

Дойде ред и на двигателите. Toyota Yaris се предлага с избор от два бензинови и един дизелов двигател. Най-малкият бензинов агрегат е с обем 1.0 л и мощност 69 к.с. Той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия. По-големият двигател е с обем 1.33 л, мощност от 99 к.с. и може да се съчетае с 6-степенна кутия, както и с автоматична CVT със седем предавки. Дизелът е с обем 1.4 л и мощност 90 к.с.

Първо подкарахме дизеловата версия, тъй като участъкът бе извън града с множество завои и нагорнища. Ако карате по-често извън града, дизелът е най-добрата опция, тъй като предлага завидна еластичност, добра динамика и нисък разход на гориво.

За придвижване в града обаче най-подходящ е бензиновия вариант със CVT трансмисия. Кутията реагира бързо, работи много плавно, като предлага и ръчна смяна на предавките чрез пера на волана. Тази модификация карахме и при извънградско трасе, където също се представи добре, но истината е, че най-голямото й предимство е градският трафик.

Цените на новия Toyota Yaris започват от 19 990 лв. с ДДС и стигат до 35 840 лв. с ДДС (моделът има право на данъчен кредит).

Подробна информация за пътното поведение на колата и прякото ни впечатление от нея очаквайте в края на този месец, когато ще направим обстоен тест на новия Yaris.

Тагове: Toyota Yaris
0 от 500
  • #25
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Иначе, да, 35 бона са много. Най-добре оборудваната Фиеста с всички екстри по каталог, 1.4 мотор, 5 години гаранция ( заради нея цената е 1500 лева отгоре) и с отстъпка, излиза малко над 30 000 лева, което си е има няма 3-4000 по-малко от тая Тойота.
  • #24
    15 rate up comment 7 rate down comment
    "Потърпевш&quot ( преди 14 години )
    Не знам кой ще спечели, но моята кола е с екстри за 5000 лева, което е над 20 % от базовата и цена, която всъщност не е базова, а цената на модела с най-високо ниво на оборудване. Дори съжалявам, че не дадох още някоя друга хилядарка за останалите екстри като кожен салон и отопляеми седалки. Следващата обаче ще е с фул екстри, каквито може изобщо да се предложат по каталог, без автоматик разбира се.
  • #23
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Реалист ( преди 14 години )
    35 бона за подобен мъник си е доста...Същото се отнася за Поло, Корса, Фиеста и т.н...Тези автомобили се купуват със стандартно оборудване, така че който предлага най-добра цена и съответно най-много "екстри" за тези пари, той ще спечели :-))
  • #22
    21 rate up comment 6 rate down comment
    a-u-u-u-u-u---u ( преди 14 години )
    IT,похвално е , че пишеш на кирилица. Така можем да разберем ,колко си неграмотен! Да си чувал за буквата "Я" , която замества "ИА"?
  • #21
    6 rate up comment 21 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    Уууу 35000 за тоя грозен тенекиен сандък !!! бати радиоактивнете самурай хахах :)))направо са си изцапали белети кимона в седалищната облас със кафиаво и мноого ***...хахах :) акао е азиатско нека е корейско...мноого по красиво и по-евтино !!!
  • #20
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И тва, че колата е с малка мощност не означава, че не й трябват добри спирачки и че трябва да и сложат некви отживелици
  • #19
    4 rate up comment 13 rate down comment
    до Пацо Гея ( преди 14 години )
    Поло е с дискови отпред и отдзад при всички модели още от 2001 година насам за Фиестите незнам
  • #18
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 14 години )
    Поло също е с барабани отзад при моделите до 90 к.с. Фиестите също са с барабани отзад. Това са малки градски коли с малка мощност - дисковете отзад са им последен проблем.
  • #17
    3 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не мисля, че е с барабани отзад тва значи, че са много назад с материала, ама няма да се учудя те тъпите японци са зле
  • #16
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Същата като старата е отвън. Отвътре пак е голямо дърво, само че е по-добре от преди...