IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата Toyota Yaris пристигна в България

Моделът е създаден според клиентски препоръки.

Новата Toyota Yaris пристигна в България


След като преди около месец българското представителство на Toyota направи статично представяне на новия Yaris, през този уикенд беше организиран и тестдрайв на модела.

Имахме възможност да се запознаем с всички модификации на успешната малка кола и да ги покараме по кратък, но разнообразен маршрут. Преди да стигнем до карането обаче, ще изброим няколко важни факти за еволюцията на модела.

Yaris се появява за първи път през 1999 година, а сега сме свидетели на неговото трето поколение. То, както предишните две, се произвежда във фабриката на Toyota във Франция, откъдето преди броени дни слезе двумилионният Yaris.

Новото поколение на колата продължава успешните традиции на своите предшественици, но има отговорната задача да бъде още по-добро от тях. Затова инженерите и дизайнерите на новия Yaris са го конструирали според клиентски препоръки, като са взели предвид критиките към модела, събрани от анкета на JD Power. Въпреки че компактният автомобил неведнъж е оглавявал клиентската класация на JD Power, критики към него не липсват.

Клиентите например са се оплакали от трудното затваряне на задната врата, от някои материали в салона с ниска устойчивост на надраскване, от трудния за сверяване часовник и от още няколко подобни дребни неща. Екипът, създал новото поколение на колата, е елиминирал гореспоменатите дребни проблеми, като не е спрял дотук.

Новото поколение на Yaris има по-голям багажник, по-просторен салон, по-икономични двигатели и по-добро пътно поведение. За последното основна заслуга имат раздутите калници и намалените надвеси на колата, както и по-доброто разпределение на тежестта, която е концертирана между четирите гуми.

Най-голямата промяна обаче е в дизайна. Автомобилът е коренно променен както отвътре, така и отвън.

Екстериорът е създаден според новия дизайнерски език на марката, с по-динамични и дръзки форми. Напълно нова е предната част, където виждаме нова радиаторна решетка, нова броня и нови, издължени фарове. В задната част промяната също е щателна – нова броня, нови фарове, нова багажна врата.

Салонът пък е изоставил футуристичната централна конзола, като е заложил на стандартно разположение на уредите. Като стана дума за уреди, е редно да споменем, че оборудването на Yaris може да бъде сравнено с това на Corolla и дори Avensis (в по-високите нива на оборудване). Мъникът може да се оборудва с чувствителен на допир цветен дисплей, камера за обратно виждане, навигационна система с всевъзможни интернет приложения, 9 въздушни възглавници, CVT-трансмисия и много други (някои от технологиите присъстват в стандартното оборудване).

Дойде ред и на двигателите. Toyota Yaris се предлага с избор от два бензинови и един дизелов двигател. Най-малкият бензинов агрегат е с обем 1.0 л и мощност 69 к.с. Той се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия. По-големият двигател е с обем 1.33 л, мощност от 99 к.с. и може да се съчетае с 6-степенна кутия, както и с автоматична CVT със седем предавки. Дизелът е с обем 1.4 л и мощност 90 к.с.

Първо подкарахме дизеловата версия, тъй като участъкът бе извън града с множество завои и нагорнища. Ако карате по-често извън града, дизелът е най-добрата опция, тъй като предлага завидна еластичност, добра динамика и нисък разход на гориво.

За придвижване в града обаче най-подходящ е бензиновия вариант със CVT трансмисия. Кутията реагира бързо, работи много плавно, като предлага и ръчна смяна на предавките чрез пера на волана. Тази модификация карахме и при извънградско трасе, където също се представи добре, но истината е, че най-голямото й предимство е градският трафик.

Цените на новия Toyota Yaris започват от 19 990 лв. с ДДС и стигат до 35 840 лв. с ДДС (моделът има право на данъчен кредит).

Подробна информация за пътното поведение на колата и прякото ни впечатление от нея очаквайте в края на този месец, когато ще направим обстоен тест на новия Yaris.

Тагове: Toyota Yaris
0 от 500
  • #35
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Абе тойота ли е бягай надалеч... да не говорим че цената е ъпсурдно висока предвид в пъти по-качествените модели предлагани на разара от форд и фолксваген...
  • #34
    5 rate up comment 6 rate down comment
    FBR ( преди 14 години )
    в БЪЛГАРИЯ всичко е официално като започнеш от банките до бензиностанциите ВСИЧКО Е ОФШОРКИ КУПИЛИ ЛИЦЕНЗА ИЛИ ФРАНЧАЙЗИНГА на дадена марка примерно ШЕЛ или БМВ така ,че си удари един бързак и се успокой...дори БНБ печатат парит наша частна фирма на едни другари в двора на БНБ:))сигурно ти я поправят ГЕРМАНСКИ СПЕЦИАЛИСТИ;)))))
  • #33
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    С какво този автомобил е по-добър от Great Wall-а за 15 хиляди, че струва два пъти колкото него?!?! И само не ми започвайте с "реномиран производител", защото тези Тойоти нямат нищо общо със здравите машини от 90те!
  • #32
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Тука става въпрос за чисто нова кола, не за няква стара опърдяна на 5 години.
  • #31
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Дръгливото БМВ го купих от официален дилър на БМВ с гаранция за произход и километри. Преди това лизинга е плащан от мой познат така че знам на колко километра е. Ти си купи тоя тойота и си мисли че караш кола.
  • #30
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Леле... това трябва да почва от 15хил лв че да си го купи някой. По добре една Дачия пред това.
  • #29
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ха, ха! Къде слагаш това дръгливо БМВ слред колите бе :) Взел си го на 100 000, ама ай прибави още 150000, за да разбереш реалните километри. Ей на такива баламурници ми прави кеф да им кажа, че са баламурници :)
  • #28
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Сега сметнах Фиестата. Всъщност, ако се добавят още 3000 лева за пакет individual + камера за заден ход с парктроник, цената пак нямаше да мине 30000 лева. Може би едно 29500 са реални. Не ми се смята точно. А за дизел се прибавят още 3200, което прави под 33000 лева максимална цена, но в нея съм включил абсолютно всичко, включително разни изгъзици по каросерията за близо 3000 лева. Та мисълта ми е, че цените са високи, но не са тия, дето ги пишат всекидневно по сайтове и списания.
  • #27
    9 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Преди година си взех БМВ е60 525д на 100 000 км за 31 бона. Не съм правил почти нищо по него. *** това струва повече!!!
  • #26
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Q ( преди 14 години )
    Cenata 35 000 e list za Diesel-a s vsichko-i bez otstypkite.Pravqt 15% otstypka.Absolutno syshtata kato na stariq model.I ne e vqrno , che vutre e po-prostorna,naprotiv po malka e .Starata e po-dobra!Edinstveniq + , pred predhodniq model e CVT za 1.33.