IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota се върна в първата тройка в САЩ

Японската компания измести групата Chrysler по продажби.

Toyota се върна в първата тройка в САЩ


Корпорация Toyota е продала 134 050 нови автомобила в САЩ за миналия месец и по този начин отново влиза в тройката най-големи автомобилни концерни на американския пазар. Японците изместват групата Chrysler, която досега заемаше третото място след Ford и Genetal Motors.

Въпреки това продажбата на на автомобилите Toyota, Scion и Lexus през тази година отстъпват с 8 процента в сравнение със същия период отпреди 12 месеца. Това е най-вече заради последиците от опустошителното земетресение, което порази Япония през март. Заради природното бедствие Toyota имаше сериозни проблеми с окомплектоването на автомобилите си.


Японците бяха принудени да намалят производството на нови коли с 30 до 50 процента. Едва в края на септември те успяха да се върнат на нивата на производство от преди земетресението.

Първото място за октомври е за General Motors, който е продал 186 000 автомобила (увеличение от 2 процента). Следва Ford с 167 500 коли (увеличение от 6 процента).

Сред марките лидер е Ford с 161 400 машини (увеличение от 13 процента), следван от Chevrolet (131 800 автомобила, увеличение 6 процента) и Toyota (112 000 машини, но спад със 7 процента).

Като цяло през октомври на американския пазар са реализирани 1 021 000 автомобила, а за цялата година бройката е 10 450 000 млн. Това е увеличение с 10 процента в сравнение с преди година.

0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 14 години )
    Разликата е че китаеца изисква нещо добро, докато за американеца са важни само четири неща - да е евтино и пластмасово, мотора да е стар и неефикасен независимо колко харчи и да има подгряване на всички седалки! Точно това са трошьотите...
  • #7
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Като китайските пластмаски са едно към едно фолксвагенчетата дето никой не си ги купува в Щатите,а ги купуват само в Китай,там е нормално да купуват китайски ментета.
  • #6
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Тойотките имат късмет че Great Wall още не се продават в САЩ иначе щяха да фалират... защото колите на тойота са си едно към едно като китайските пластмаски...
  • #5
    3 rate up comment 4 rate down comment
    istinskiya doc ( преди 14 години )
    tova go napisah predi 2 dni
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Ако става въпрос за печалби, в бизнеса печелят винаги умерените. Тия, дето искат да са номер едно с големи продажби или надценки, загиват рано или късно. Тия с най-новите и неизпитани технологии, също нямат успех поради факта, че тия технологии все още не са проверени на пазара. Пример - алуминиевото Ауди А2 или електромобилът на GM от края на деветдесетте. Към тях може да прибавим и експеримента Лупо. Сега VW се усетиха, че работите отиват към малките неща и дойде ред на UP.Най-малко рекламата в Германия ще го продаде. Във вчерашният брой на АБ едва ли не бе изкаран по-комфортният, по-просторният, с повече екстри за по-малко пари и в същото време с по-икономичен и пъргав двигател от Поло. Няма как да не успее, след като АБ застанаха зад него така, както българските медии застанаха зад Great Wall. Аналогията според мен е много уместна, поради спецификата на двете коли, които искат да се наложат, без да са наясно, дали ще успеят. И понеже казах, че умерените печелят, то Форд потвърждава това. Нито са номер едно по качество и надеждност, нито са най-евтините, нито се продават най-много. В същото време обаче са достатъчно надеждни и качествени с достатъчно добри динамични показатели, системи за сигурност и динамично поведение. Не са и най-скъпите. Не претендират да са номер едно, дори се примириха с факта, че няма как да направят модел, който да се харесва по целия свят. Въпреки всичко, политиката им е успешна през последните 5-6 години, което доведе до плавно излизане от кризата, в която бе фирмата в края на деветдесетте и началото на това хилядолетие, когато по едно време притежаваха много марки и произвеждаха много повече автомобили. Дори финансовата криза не оказа такова влияние, понеже малко преди това Форд предприе много разумен ход, оценяван от анализаторите сега като успешен изтегли многомилиарден заем, с което преодоля кризата без помощи от правителството и без заплаха от фалит. Та такива ми ти работи в автомобилния свят. Лакомията не води до добро.
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    2JZ no shit! ( преди 14 години )
    Не е важно кой е първи по продажби, а кой печели най-добре. GM като бяха първи по продажби това ги доведе до фалит. Тойота има големи проблеми с високата йена но въпреки това държи добри нива на печалба.
  • #2
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Е как да се връщат при условие,че не са излизали от играта.Имаха намалени продажби заради земетресението,но както се вижда бързо влизат в ритъм.Все още са си производител номер едно и никой не ги е изместил от там.На края на годината ще видим кой какво и колко е продал и ще се види кой къде е.Има вероятност да не са първи в глобален план,но догодина ще си възвърнат лидерството със сигурност.Все пак повечето хора търсят неща с прилично качество на конглокентна цена,а не само надути цени и име.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Toyota may se vrushtat v igrata taka che VW da ne burzat da gi otpisvat