
Премиерата на шестото поколение BMW 3-series (F30) се състоя преди броени минути в Мюнхен, Германия.
Най-важният модел за BMW, очаквано не прави революция в дизайна си, а по-скоро еволюция, приемайки новия дизайнерски език на марката, който вече познаваме от последното поколение на 5 Series.
По отношение на размерите на колата обаче, промените са големи. Предната следа е увеличена с 37 мм, а задната с 47 мм, което освен по-динамична осанка, дава и по-стабилно пътно поведение. Тези промени, заедно с увеличената с 93 мм дължина на купето и по-дългото с 50 мм разстояние между предната и задната ос, доставят на 3-series (F30) значително повече място в салона и по-специално на втория ред седалки.
Автомобилът ще се предлага в три версии - Sport Line, Luxury Line и Modern Line.
Въпреки по-големите си размери BMW 3-series (F30) е с 40 килограма по-лек от своя предшественик, което доставя едновременно още по-голямо удоволствие от шофирането и по-нисък разход на гориво, твърдят производителите.
За последните две заслуга имат и четирите двигателя, с които ще се предлага колата при лансирането си на пазара. Те са два бензинови и два дизелови, оборудвани с технологията TwinPower Turbo.
По-малкия бензинов агрегат е 2.0-литров четирицилиндров би-турбо с директно впръскване на горивото, който се поставя на модела 328i. Мощността му е 240 к.с., а максималния въртящ момент 350 Нм. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5.9 секунди, а максималната скорост на движение е електронно ограничена на 250 км/час.
Потреблението на гориво на новия 328i е в рамките 6.4 л/100 км, което представлява оптимизация с 11%, спрямо предишния модел.
По-големия бензинов двигател е познатия 3.0-литров шестцилиндров би-турбо агрегат със 306 к.с. и 400 Нм. По обичай той задвижва модела 335i, като е способен да го ускори от място до 100 км/час за 5.5 секунди. Максималната скорост на BMW 335i (F30) е електронно ограничена на 250 км/час.
Средното потребление на BMW 335i (F30) е в рамките на 7.2 - 7.9 л /100 км, в зависимост от модификацията на модела.
Дизеловите предложения са с обем 2.0-литра и предлагат две мощностни разновидности. По-силната разполага със 184 к.с., ускорява от 0 до 100 км/час за 7.5 секунди и има максимална скорост на движение - 235 км/час. BMW 320d изразходва средно по 4.5 л/100 км и отделя в атмосферата 118 гр/км CO2 емисии.
Другата дизелова модификация е оборудвана с технологията EfficientDynamics, като доставя 163 к.с. BMW 320d EfficientDynamics има ускорение от място до 100 км/час за 8.3 секунди, максимална скорост на движение от 230 км/час и среден разход на гориво - 4.1 л/100 км. Вредните СО2 емисии са едва 108 гр/км.
Още тази пролет гамата от двигатели на F30 ще бъде допълнена от три нови двигателя - един бензинов и два дизелови. Бензиновият ще бъде с обем 2.0 литра и ще доставя 184 к.с. и 270 Нм. Дизеловите ще се използват от моделите 316d и 318d, като ще доставят съответно 116 и 143 к.с.
Ще има и хибриден модел, използващ 3.0-литровия двигател с 306 к.с. и електромотор с 54 к.с. Общата мощност на системата ще бъде 340 к.с. и 450 Нм.
Всички двигатели ще се комбинират с механична скоростна кутия с 6 степени или автомат с осем степени от ZF.
Цените на BMW 3-series (F30) в Германия стартират от €35,350 за 320d и от €43,600 за 335i.