Не ми случва често да обиколя няколко пъти даден автомобил, преди да го подкарам. Този път обаче го направих. Направих го, защото не харесвам комбита или по-скоро харесвам само няколко.
Да направиш красиво комби, явно е трудна задача, щом повечето от тях приличат на седан с несполучливо раздут багажник. При 508 SW това определено не е така. Французите са успели да направят автомобила дори по-стилен и хармоничен от познатия 508 с четири врати.
Постигнали са това, като са направили по-скоро Shooting brake, отколкото комби. Резултатът от работата им е настина впечатляващ – динамично комби със спортен силует и изискана функционалност.
След като огледах външността на автомобила, влязох в салона му. Там нямаше какво толкова да ме изненада, тъй като вече се бях качвал на 508 седан. Атмосферата е същата – интуитивно подреден салон, приятни за окото и ръката материали, комфортни кресла и предостатъчно пространство..jpg)
С две натискания на бутоните по седалката се настаних удобно и вече бях готов да завъртя ключа на стартера. Такъв обаче няма, тъй като двигателят на 508 SW се стартира с бутон, който е добре да знаете, че се намира от необичайната, лява страна на волана. Тъй като знаех, че е там, потеглих бързо и се отправих по предварително начертания си маршрут.
Понеже това е най-вече семеен автомобил, той трябва да бъде подходящ за всякакви пътувания, до всякакви дестинации. Затова тръгнах през магистрала Тракия, после поех по изпълнения с гледките на Родопите, Рила и Пирин път през Пещера, Батак, Велинград и Банско, а оттам до София – през Благоевград, по международния Е79.
На магистралата слушах Rammstein, колата стоеше като котка на пътя, а върху стъклото над главата ми се изливаше нещо като тропическа буря. Свирках си, тъй като следвах стоповете на движещата в далечината пред мен кола, а в купето на 508 SW беше невъзмутимо спокойно. Докато карах по магистралата, комбито по никакъв начин не напомни за уголемената си задница, а управлението му беше толкова приятно, колкото на 508 седан.
Когато стигнах първите по-остри завои на изкачването към Батак, багажникът напомни за 660-те литра (1865 литра при сгънати задни седалки), които предлага. Наложи ми се да върна газта, тъй като на по-острите завои 508 SW се усеща тежък и голям. На правите обаче, въпреки немалкия наклон, дизеловия 2.0-литров двигател не се задъхваше и позволяваше безопасни изпреварвания – колата ускорява за миг от 40 км/час докъм 70 км/час и спира също толкова предвидимо.
По неравния път от Батак към Банско не карах бързо, а се наслаждавах на гледката. По-динамичното ми пътуване беше през Предела, където по-дългите и плавни завои се оказаха специалитет за най-новото Peugeot.
Колата се представи много добре на извънградския тест. Пътуването не ме умори, а дори ме зареди, за което безспорна заслуга има и живописният път, който бях избрал. Не умори и спътниците ми, които можеха да се насладят на гледката през остъкленото купе на 508 SW, индивидуално да настроят температурата на климатикът с четири зони и буквално да се излегнат на седалките.
На влизане в София погледнах средното потребление на гориво, което беше регистрирал компютърът на колата – точно 6.5 л/100 км (скочи до 7.0 л/100 км след още 50 км в София). Доста добър разход, имайки предвид, че целта на пътуването ми не беше пестене на гориво, а запознаване с пътното поведение на колата.
Оставаше ми време да покарам голямото комби и в натоварения софийски трафик. Автомобилът, който впрочем беше натъпкан с всевъзможни екстри, разполагаше и с прецизна автоматична трансмисия, която заедно с асистента за паркиране направи пътуването ми в града максимално приятно.
Същата вечер в София щеше да се състои концертът на Jean Michel Jarre и аз бях попаднал в задръстването пред Арена Армеец. Клаксони, спукани ауспуси и всичко останало, което е задължително за всяко задръстване в столицата, остана настрана от мен, тъй като французите са успели да изолират много добре салона от външни шумове.
Въпреки, че бях с френска кола в задръстване с фенове на Jean Michel Jarre, реших да се възползвам от стереото на JBL и пак си пуснах Rammstein. В този момент си зададох странен въпрос: ако немските коли са като Rammstein – сурови, здрави и изчистени, то значи ли това, че френските са като Jean Michel Jarre – ефектни, въздействащи и завладяващи?
Вероятно да, но все пак нещо не се връзваше. В комбито на Peugeot на моменти се чувствах като в типично френска кола, но понякога бях убеден, че карам немски автомобил – 508 SW има онзи суров немски чар, но в детайлите си е френски. Поведението му на магистрала може да се опише като песен на Rammstein, а това по планинските пътища – като представление на Jean Michel Jarre... или пък обратното.
Du Hast в изпълнение на Jean Michel Jarre – странна комбинация, но безспорно добра!
Информация за тествания автомобил - Peugeot 508 SW ALLURE 2.0 HDI/163 FAP BVA6
Вид гориво: Дизел
Обем на двигателя: 1 997 см³
Мощност: 163 к.с.
Цвят: BLEU ISEO
Максимална скорост: 225 км/ч
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.2 сек.
Разход на гориво: 7.6/4.5/5.7 л./100 км
Ниво на оборудване ALLURE + допълнителни - Аларма, Ксенонови фарове+миене под налягане, Мрежа за високи товари, Електрически управляем заден капак, Четиризонов климатроник, Задни странични щори, Заден и преден парктроник + измерване на свободно място, Предни електрически и отопляеми седалки + регулируема дължина на седалката, Навигация, Цветна индикация на ниво очи, Hi Fi система JBL, Лети джанти 18" + резервно колело 16".
Цена на модела 63 128 лв. с ДДС. Стартова цена за Peugeot 508 SW 38 321 лв. с ДДС.
Техническа информация за Peugeot 508


4