IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Du Hast в изпълнение на Jean Michel Jarre

Тест на комбито Peugeot 508 SW.

Du Hast в изпълнение на Jean Michel Jarre

Не ми случва често да обиколя няколко пъти даден автомобил, преди да го подкарам. Този път обаче го направих. Направих го, защото не харесвам комбита или по-скоро харесвам само няколко.

Да направиш красиво комби, явно е трудна задача, щом повечето от тях приличат на седан с несполучливо раздут багажник. При 508 SW това определено не е така. Французите са успели да направят автомобила дори по-стилен и хармоничен от познатия 508 с четири врати.

Постигнали са това, като са направили по-скоро Shooting brake, отколкото комби. Резултатът от работата им е настина впечатляващ – динамично комби със спортен силует и изискана функционалност.

След като огледах външността на автомобила, влязох в салона му. Там нямаше какво толкова да ме изненада, тъй като вече се бях качвал на 508 седан. Атмосферата е същата – интуитивно подреден салон, приятни за окото и ръката материали, комфортни кресла и предостатъчно пространство.

С две натискания на бутоните по седалката се настаних удобно и вече бях готов да завъртя ключа на стартера. Такъв обаче няма, тъй като двигателят на 508 SW се стартира с бутон, който е добре да знаете, че се намира от необичайната, лява страна на волана. Тъй като знаех, че е там, потеглих бързо и се отправих по предварително начертания си маршрут.

Понеже това е най-вече семеен автомобил, той трябва да бъде подходящ за всякакви пътувания, до всякакви дестинации. Затова тръгнах през магистрала Тракия, после поех по изпълнения с гледките на Родопите, Рила и Пирин път през Пещера, Батак, Велинград и Банско, а оттам до София – през Благоевград, по международния Е79.

На магистралата слушах Rammstein, колата стоеше като котка на пътя, а върху стъклото над главата ми се изливаше нещо като тропическа буря. Свирках си, тъй като следвах стоповете на движещата в далечината пред мен кола, а в купето на 508 SW беше невъзмутимо спокойно. Докато карах по магистралата, комбито по никакъв начин не напомни за уголемената си задница, а управлението му беше толкова приятно, колкото на 508 седан.

Когато стигнах първите по-остри завои на изкачването към Батак, багажникът напомни за 660-те литра (1865 литра при сгънати задни седалки), които предлага. Наложи ми се да върна газта, тъй като на по-острите завои 508 SW се усеща тежък и голям. На правите обаче, въпреки немалкия наклон, дизеловия 2.0-литров двигател не се задъхваше и позволяваше безопасни изпреварвания – колата ускорява за миг от 40 км/час докъм 70 км/час и спира също толкова предвидимо.

По неравния път от Батак към Банско не карах бързо, а се наслаждавах на гледката. По-динамичното ми пътуване беше през Предела, където по-дългите и плавни завои се оказаха специалитет за най-новото Peugeot.

Колата се представи много добре на извънградския тест. Пътуването не ме умори, а дори ме зареди, за което безспорна заслуга има и живописният път, който бях избрал. Не умори и спътниците ми, които можеха да се насладят на гледката през остъкленото купе на 508 SW, индивидуално да настроят температурата на климатикът с четири зони и буквално да се излегнат на седалките.

На влизане в София погледнах средното потребление на гориво, което беше регистрирал компютърът на колата – точно 6.5 л/100 км (скочи до 7.0 л/100 км след още 50 км в София). Доста добър разход, имайки предвид, че целта на пътуването ми не беше пестене на гориво, а запознаване с пътното поведение на колата.

Оставаше ми време да покарам голямото комби и в натоварения софийски трафик. Автомобилът, който впрочем беше натъпкан с всевъзможни екстри, разполагаше и с прецизна автоматична трансмисия, която заедно с асистента за паркиране направи пътуването ми в града максимално приятно.

Същата вечер в София щеше да се състои концертът на Jean Michel Jarre и аз бях попаднал в задръстването пред Арена Армеец. Клаксони, спукани ауспуси и всичко останало, което е задължително за всяко задръстване в столицата, остана настрана от мен, тъй като французите са успели да изолират много добре салона от външни шумове.

Въпреки, че бях с френска кола в задръстване с фенове на Jean Michel Jarre, реших да се възползвам от стереото на JBL и пак си пуснах Rammstein. В този момент си зададох странен въпрос: ако немските коли са като Rammstein – сурови, здрави и изчистени, то значи ли това, че френските са като Jean Michel Jarre – ефектни, въздействащи и завладяващи?

Вероятно да, но все пак нещо не се връзваше. В комбито на Peugeot на моменти се чувствах като в типично френска кола, но понякога бях убеден, че карам немски автомобил – 508 SW има онзи суров немски чар, но в детайлите си е френски. Поведението му на магистрала може да се опише като песен на Rammstein, а това по планинските пътища – като представление на Jean Michel Jarre... или пък обратното.

Du Hast в изпълнение на Jean Michel Jarre – странна комбинация, но безспорно добра!

Информация за тествания автомобил - Peugeot 508 SW ALLURE 2.0 HDI/163 FAP BVA6

Вид гориво: Дизел
Обем на двигателя: 1 997 см³
Мощност: 163 к.с.
Цвят: BLEU ISEO
Максимална скорост: 225 км/ч
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 9.2 сек.
Разход на гориво: 7.6/4.5/5.7 л./100 км

Ниво на оборудване ALLURE + допълнителни - Аларма, Ксенонови фарове+миене под налягане, Мрежа за високи товари, Електрически управляем заден капак, Четиризонов климатроник, Задни странични щори, Заден и преден парктроник + измерване на свободно място, Предни електрически и отопляеми седалки + регулируема дължина на седалката, Навигация, Цветна индикация на ниво очи, Hi Fi система JBL, Лети джанти 18" + резервно колело 16".

Цена на модела 63 128 лв. с ДДС. Стартова цена за Peugeot 508 SW 38 321 лв. с ДДС.

Техническа информация за Peugeot 508

0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Konete sa izbiagali ot 508a-istarvahme konete(pesenta) e napisana za Peugeot!!!!!!!
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    A bi li se nadupil+edin svir4ok?????????? Sled vseki nov model na iPidyota,go vashvaliavate do nebesata,a sled 3,4godini, mal4ite kato ***.
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    anonimen ( преди 14 години )
    BRAVO,TOVA E AUTOMOBIL,A NE WAGEN,AKO IMAM PARICHKI,BIH SI JA KUPIL,I SE BIH KEFIL
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Trenera ( преди 14 години )
    1-во. Аз съм от теч гадните фенове на BMW които толкова много мразите. Работих в Пежо просто защото да се добереш в Камор е адски трудно - хората си изискват професионалисти.... Впечатленията ми от 508 са големи. За пръв път след 406 са се постарали много - лукс, техника и изпълнение. Единственичт проблем са двигателите....Освен 2.7 би - турбото на Пежо, никакъв друг двигател не мойе да предостави каквато и да е динамика на автомобила... Но имаики в предвид че Full-Max екстри са на цената на 3ка
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    най-важното ( преди 14 години )
    Абе какви са тези коне на 7мата снимка???
  • #13
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Zadnata bronia ot posle li sa ia slagali- 6toto na ni6to ne prili4a.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    night_pz, чети между редовете ;)
  • #11
    3 rate up comment 6 rate down comment
    s golemia ( преди 14 години )
    Bezli4na, bez nikakva fantazia,sega izliza i ve4e e ostariala, poslednite zapomnia6ti se modeli sa ot Pininfarina- sled tiah vsi4ko e ***+samnitelnoto ka4estvo i kartinkata e iasna!
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Като цена,функционалност и красотаПежо са си ОК.Стане ли дума обаче за здравина и надеждност...не мерси боку.
  • #9
    11 rate up comment 0 rate down comment
    night_pz ( преди 14 години )
    Хубава статийка, забавна, но за съжаление прилича повече на реклама, отколкото на тест. Няма нито една критика! И аз карам пежо и то предшественик на този модел и смятам, че са хубави коли, но чак пък без забележки? Между другото комбито на 406 беше много много зле откъм дизайн, точно толкова, колкото беше красиво SW-то на 407(доста по красиво от седана според мен)! Това тук е някъде по средата според мен! Откъм техника обаче са го докарали и съм възхитен, пък и цената е доста адекватна!