IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Това ли ще караме след 15 години?

Малки по размер, но големи по възможности електрически коли.

Това ли ще караме след 15 години?

Още през 2010 година, когато General Motors показа концепцията EN-V, конструкторите й заявиха, че през 2030 година 60% от световното население, което по това време трябва да бъде около 8 милиарда души, ще бъде концентрирано в големите градове.

Това означава, че улиците ще станат още по-натоварени, а натискът върху обществената инфраструктура, който дори в момента е огромен, ще бъде невиждан.

Решението на този проблем, според General Motors, е радикална промяна на персоналния градски транспорт - малки по размер, но големи по възможности електрически коли.

Тяхното виждане за тези бъдещи коли е концепцията EN-V, чийто оптимизиран, втори вариант беше представен днес. Двуместното возило е получило нов дизайн, климатична инсталация и по-голям багажник, а конструкторите му твърдят, че може да се движи "при всякакви метеорологични условия".

EN-V (Electric Networked-Vehicle) може да се управлява ръчно или да се движи напълно автоматично, благодарение на GPS навигация и още няколко системи, което според General Motors ще намали едновременно катастрофите и задръстванията по пътищата.

Втората версия на концепцията EN-V (жълтото возило) се задвижва от електродвигатели, монтирани във всяко от колелата и предлага автономия от около 40 километра. Градската кола буквално може да завива на място, а моторите й не само я движат, но подсигуряват и нейното спиране.



0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    http://gcaptain.com/ocean-kites-top-10-green-ship-designs?1034
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Това не е за нашите пътища с огромни дупки и неравности.
  • #13
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Учтивият Лос ( преди 14 години )
    Литнаха във въздуха, стигнаха до откритият космос, стъпиха на Луната (уж), но не могат да измислят икономически изгоден и екологичен автомобил.. Това само на мен ли ми се струва странно, щото накрая май ще се окаже, наистина, че всичко е разработка на военните!
  • #12
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ПО- добре да си карам колелото, отколкото това недоразумение...
  • #11
    22 rate up comment 3 rate down comment
    ааа ( преди 14 години )
    С този дизайн не може да качи 10 см бордюр! Да не говорим, че при челен сблъсък с това нещо 99% си "пътник". Според мен решението е в ефективен градски транспорт и не толкова в ефективни градски коли.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    samo da ne *** golqm vqtar,4e lo6o,a za bg dupkite duma da ne stava
  • #9
    13 rate up comment 3 rate down comment
    smigul ( преди 14 години )
    идеално ми изглежда за града. А това с акумулаторите ми се струва абсурдно. Сега има батерии които държат лаптопи по 10часа и нагоре.Преди 3 години нямаше такива за по 2 часа. Сега има акумулатори за по 200км, след 5г що да няма за 1000км. Също много зависи от ефективността на двигателите и системите в колата.
  • #8
    22 rate up comment 4 rate down comment
    малиии бацеее ( преди 14 години )
    това като се напия и като го засиля по паветата на Борис тоя буркан направо ще се издрайфам от друсане!
  • #7
    8 rate up comment 6 rate down comment
    реалист ( преди 14 години )
    Сериозно по темата: изг.ъзиците с дизаина са си работа на дизайнерите и ще се определят единствено и само от търсенето. Но единственият проблем СЕГА и след 30 години ще са АКУМУЛАТОРИТЕ. Няма изгледи, няма нови технологии, а и не се виждат на хоризонта и за това акумулаторите ще си останат СКЪПИ, силно НЕекологични, неефективни и лукс. Единственото бъдеще е на метанола или както е модерно да се казва: биогоривата.
  • #6
    3 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ел. колите са абсолютен мираж, това всеки който е проучвал ел. колите го знае. Направих си труда да проверя как стоят нещата. Оказа се че най-малкия проблем е късия преход. Големия проблем е зареждането, не става от обикновен контакт, домашна мрежа не може да се справи с голямата мощност която трябва да се подава към колата при зареждане, 5000 евро ти струва устройството и то за бавно зареждане което отнема 8ч. има и 30минутно , но на десеторна цена. А няма и станции в градовете за зареждане.