IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

General Motors пуска електрически Chevrolet Spark

General Motors съобщи, че от 2013 година ще пусне на пазара и електрическа версия на мини модела Chevrolet Spark.

General Motors пуска електрически Chevrolet Spark
Електрическият  Spark EV ще бъде първият сериен електромобил на GM, който разработва електрическа технология още от 90-те години, а от 2010 продава хибридния Chevy Volt.
 
 
Електромобилът ще се появи на пазара след бензиновата версия на Spark, която вече се продава в Китай, Корея и Латинска Америка. Колата ще бъде с двигател имащ 4 цилиндъра и обем 1.2 литра.
 
От GM съобщиха, че вече работят върху второто поколение на EN-V или Electric Networked-Vehicle.
0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Математически мастърю, супер образно говорех(пишех) :) Не се хаби толкова да си мътиш главата ;)
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MathMaster ( преди 12 години )
    Абе ти май нещо не можеш да смяташ....Колкото и пъти да вадиш 10% от каквото и да е, никога не може да стане 0 или по-малко от 0.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Онзи ден си говорихме с едни хора, че ако разгледаме хронологично автомобилните реклами последните 10-12 години и в частност израза "..с 10% по-нисък разход, имайки предвид един автомобил от среден клас, би следвало в момента т.нар. "разход" да е 0/100л.км или дори някъде към -2/100л.км, което обезсмисля електрическата намеса :)
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Относно цената на литиево-йонните, аз знам и за къде по-дебели сметки, ама не ми се навлиза в подробнисти, че искам да си позапазя анонимността като цяло :)Истианта е, че технологията е развивана последните 30 години и няма как да не е скъпо. Никой не може да каже реалната цена, тя би била..примерно 500 хил.евро комплекта, ако почнат да си правят сметка да избият пара през следващите 5 години.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    В репликата си не съм визирал само и единствено Генералните мотори, а като цяло.Относно плъгините, лично според мен това е много по-близо до реалното бъдеще, отколкото изцяло електрическите автомобили. Няма автомобилна компания, която да е заложила на това, че след 10-15 години ще продава повече от 5-10% електрички от общите продажби.Тук в българия ще виждаме по-често НЛО или съмнения за такива отколкото подобни автомобили. Причини колкото щеш!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    flyzepp ( преди 12 години )
    И само да допълня, че EV1 си остава електрически въпреки старите си батерии..., все пак си е само на ток:)
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    flyzepp ( преди 12 години )
    Здрасти Well,Ако трябва да съм честен не съм сигурен каква е дефиницията за хибрид, пък и нещо ме мързи да се ровя сега... За всеки случай плъгин хибридите ги наричат също и "Range extended electrical vehicles". Да спорим на такова теологично ниво няма смисъл:) Да кажем, че си прав.Що се отнася до батериите на Volt-а, то те са литиево-йонни и доста скъпи. Мисля че пакетът е около $10000 и сега горките се борят да им свалят цената поне на половина за следващото поколение:) Дано да успеят де..
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Flyzepp, Приятелю..идеята ми беше, че се говори за електрически, а не хибриден модел. Има ли повече от един, независимо какъв двигател, автомобила се води хибрид.А когато говорим за електрически трябва и друга основна разлика да правим, дали е с литиево-йонни батерии, или е нафрашкан с обикновени акумулаторни батерии гато стар Ганц(жепейците знаят какво е Ганц) :)
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    flyzepp ( преди 12 години )
    Ами за объркването сте прави... само, че не съм сигурен, че ГМ е причината. По-ми изглежда да е Аутомедия:)А Волта си е съвсем електрически може да се движи и без двигателя с вътрешно горене и то около 50 мили, което е 80 км.Спарк се продава дори и в България с нормален мотор...А това не е първия напълно електрически модел на ГМ:) Първият им модел е EV1 http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 Много интересен автомобил:) Разгледах го в музея на Форд:)
  • #2
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    споко, не се нерви, ГМ винаги са имали за цел да объркват аудиторията и по този начин да си продават евтините трошливи бангии на нечовешки високи цени