IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

По-икономични дизели за Opel Insignia

Изискват средно по 4.3 л/100 км и работят по-тихо.

По-икономични дизели за Opel Insignia

Дизеловите двигатели допринасят съществено за успеха на Insignia в Европа. Над 57 процента от всички поръчки на флагмана на Opel са за дизелови версии.

Инженерният екип на Opel знае това добре и е подобрил още повече гамата от дизелови двигатели за 2012 година. Тяхната цел е била да намалят допълнително разхода на гориво и емисиите без това да повлияе на тяхната мощност.

Крайният резултат е, че разходът на гориво и емисиите на CO2 са понижени с 12 процента. В същото време нивото на комфорт за водача и неговите спътници се е повишило благодарение на понижените шумове и вибрации.

Трите 2.0-литрови двигателя вече са оборудвани с технологията Start/Stop, като по този начин тяхната консумация на гориво е намалена с 0.6 литра на 100 километра.

Версията с максимална мощност 160 к.с. на версията 2.0 CDTI ecoFLEX изразходва средно само 4.3 л/100 км, а емисиите й на въглероден двуокис са спаднали до 115 г/км. Версията със 110 к.с. изразходва 4.4 л/100 км със само 116 г/км емисии.

Всички версии на 2.0 CDTI двигател на Insignia са оборудвани с иновативната технология “Clean Tech”. Процесът на горене е оптимизиран с помощта на сензори следящи налягането в цилиндрите. Резултатът е намаляване на азотните окиси NOx и твърдите частици, като същевременно се постига намален разход на гориво. 

Всичките двигатели 2.0 CDTI са снабдени с електронно контролирана система за рециркулация на отработилите газове. Това означава, че отработилите газове, след като биват охлаждани, се връщат в горивния процес, в резултат на което се понижават въглеродните емисии. Допълнително към това лагерите на двата разпределителни вала в главата са сменени с иглени опорни лагери, което спомага за понижаване на триенето и разхода на гориво.

Инженерите на Opel са обърнали специално внимание и на стратегията на впръскване на гориво в цилиндрите, като начин за намаляване на типичните шумове и вибрации свързани с дизеловите двигатели. Третото поколение система за впръскване на горивото common-rail функционира с налягания до 1,600 Бара, а електромагнитно контролираните инжектори позволяват извършване на няколко впръсквания на цилиндър. Това осигурява много прецизен контрол на горивния процес.

Подобрената кинематика на връзката между буталата и мотовилките, както и обновения газоразпределителен механизъм също са довели до значително намаляване на механичния шум и на шума от извършването на горивния процес. Увеличената устойчивост на редица компоненти в двигателя на свой ред противодейства на резонансните ефекти при неговата работа. Двигателите разполагат и с допълнителни мерки за шумоизолация.

0 от 500
  • #12
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Много по-добър е от Пасата.Факт.
  • #11
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Стига с този хопел бе :( Мислех че вече е умрял...
  • #10
    19 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 14 години )
    Е сещаш се,че не Опел ще ги пипат тези неща, а съвместно с фиат, защото колкото фиат никой друг не е правил тестове изпитания и т.н. на двигателя. А Опелчето Инсигния си е чудесно, пожелавам го на всеки да си го има в гаража :)
  • #9
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Какво,като е на Фиат дизела.От Опел не само софтуерно могат да го пипнат,но и да му оптимизират изпускателната система,всмукателната също.Да му барнат окачването,скоростната кутия също.Един автомобил не е само двигател.Има още 1000 неща от които зависи разхода.
  • #8
    6 rate up comment 0 rate down comment
    drinov ( преди 14 години )
    Мдааа,още повече,че трето поколение не ползват електромагнитни инжектори,а пиезо дюзи.Всички съвременни дизели от 2.0 нагоре ползват трето поколение комън рейл,1800-2000 бара и задължително пиезо дюзи.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Трето поколение комън рейл не работи с 1600 бара,а започва от 1800 бара нагоре.
  • #6
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Старият комън рейл 1.9 е отвратителен!Няма нищо общо с новите 2.0.
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Opel ( преди 14 години )
    Този мотор е способен на такова нещо - аз карам стария комън рейл 1,9 и поне при мен това е нещо постижимо - а съм Униджет - а това тук си е мултиджет!!!
  • #4
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Slav78 ( преди 14 години )
    Наистина им е висок разхода на гориво, дано да го свалят поне с един литър на 100,
  • #3
    8 rate up comment 16 rate down comment
    drianov ( преди 14 години )
    Да на фиат са, но това не им пречи да си барат софтуера в моторния компютър... Явно нещо като "чип тунинг" правят, целта на който е икономия...Но на опел разхода е винаги измислен - първо от личен опит защото едната кола в семейството ни е опел и второ от всичките тестове които съм гледал разхода на опелите е винаги над този на конглокентите и здраво над спецификацията...