Така нареченият downsizing е основно средство за намаляване на средния разход и на вредните емисии при флотилията на отделните марки.

Натискът за намаляване на средния разход остава основен мотив и за въвеждането на трицилиндровите двигатели при автомобили от ниския среден клас на редица марки.
Проектът HyBoost е отговорът на Ford на изискванията за намаляване на разхода и вредните емисии. Разработката е направена съвместно с Ricardo и Valeo.
Резултатът е версия на Focus с трицилиндров бензинов двигател с обем 1.0 литър от серията EcoBoost. От фирмата твърдят, че при значително по-ниски параметри на среден разход и вредни емисии, този автомобил ще предложи динамиката на кола с двулитров атмосферен двигател.
Focus HyBoost е с ново поколение турбина, която се комбинира и с електрически компресор. Това решава въпроса с така наречения „турбо лаг“ или забавянето докато се достигне исканото налягане за да заработи турбината.
Засега фирмата не съобщава точните динамични показатели на Focus HyBoost, нито средния комбиниран разход на гориво.


5