Според изданието AutomotiveWorld, новата технология ще позволи фаровете да станат по-ярки и при това по-безопасни и комфортни за водача и насрещните коли.
Главната разлика на лазерните фарове с конвенционалните е в това, че лазерният лъч е монохромен, което значе, че всички светлинни вълни имат еднаква дължина и еднаква фаза. Това означава, че е възможно да се постигне практически паралелен (такъв който не се разсейва) светлинен лъч, при това с интензивност 1000 пъти по-силна от тази на светодиодите.
Това от една страна ще намали нужната енергия за фаровете, а от друга фаромете ще направят автомобила много по-безопасен.
Специалистите от BMW отбелязват че високата интензивност на лазерните светлини няма да влияе негативно на околната среда.
Лазерът просто ще осветява вътрешността на крушка със специален флуорисциращ материал, създаващ чиста бяла светлина. Лазерните източници на светлина са почти сто пъти по-малки от светодиодните елементи, което ще направи фаровете много по-компактни.
Много е вероятно, първият автомобил с лазерни фарове на BMW, да бъде екологично чистия суперавтомобил i8, чиято премиера е планирана з 2014 година.