IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Не сме подготвени да караме бързи коли по бързи пътища

"Ако това нещо не се промени през 2013 година ни чака бум на загиналите по магистралите", смята експерт.

Не сме подготвени да караме бързи коли по бързи пътища


"Българинът не е подготвен да шофира съвременните бързи автомобили по бързи пътища", обяви председателят на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов в интервю пред БТА.

Според него голям пропуск в момента е, че автошколите не дават обучение по автомагистрала.

"Ако това нещо не се промени през 2013 година ни чака бум на загиналите по магистралите", смята Иванов.

"Държавната комисия по безопасност на движението предвиждаше още през 2009 г. да имаме нов закон за движението по пътищата. Вече сме 2011 г. и такъв все още няма, а и никой не си мърда пръска това да се случи", допълни Иванов.

По думите му България изостава тотално от начина, по който се изпитва в Европа - в извънградски и магистрални условия.

През 2013 година според поетия от правителството ангажимент ще имаме още две завършени магистрали и една в процес на отваряне. Това означава, че ще имаме и няколко бързи пътища с по три или четири скоростни ленти за движение, които ще се доближават до възможността шофирането по тях да бъде като по автомагистралите, отчете Иванов и продължи:

"И ако ние тези хора не ги изкараме поне един или два пъти на такъв участък от пътя и те не усетят скоростта на движение с над 120 км/час, възможността за пътнотранспортно произшествие при такава скорост и начина, по който се изпреварва, в утрешния ден, когато тези бързи автомобили навлизат все повече в съвремието ни, реакциите на шофьорите няма да са адекватни".

От името на цялата гилдия Иванов изрази категоричното си несъгласие с билбордовете по магистралите и пътищата на България и най-вече с тяхното съдържание, което разсейва шофьорите и е причина за много от жертвите.

"Така дилемата какво да гледа човек на пътя - "хубавата разголена гръд или дупката на пътя", остава неразрешена. А попадането в дупката прави нещата фатални", коментира Иванов.

Още новини от Dnes.bg

0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    @Пича, много си прав. И аз взех 90-та година книжка, но тогава карахме от едно село до друго. Но ако питаш мен, габровци би трябвало да станат по-добри шофьори, ако им приложат един изпит-тест - Габрово - Шипка и обратно за норматив ;)Там се става шофьор, не на магистрала. За Смолян да не говоря. Според мен, там са най-добрите шофьори в БГ - само завои и много сняг. Не случайно финландци и шведи са водещи в автомобилните спортове. Дрифт му е майката :P
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RED ( преди 14 години )
    А инструкторите трябва да си гледат по съвестно работата май, май... давам потресаващ пример със себе си: взех книжка без нито един час теория, и без никакво каране на заден, да не говорим за разните паркирания, а полигон дори не чух да се спомене.. До първия си час не бях сядал зад волана никога, а инструктора ми обясни за 5 минути коя лампа за какво е, коя скорост накъде е и ме пусна градско, а на втория час вече ми се караше, че гася колата.. която си гаснеше самичка
  • #35
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Пича ( преди 14 години )
    Господина да ми обясни той на мене как един глоксист от Габрово да речем може да вземе засове по кормуване на магистрала. Ами, ако е от Видин, Силистра, Малко Търново и т. н.Абе таранкольо, всичката ни Мара втасала до кормуването на магистралата опряхме. Ами аз, като карах 90-та година глокса и най-близката магистрала беше на 200 км разстояние как се научих? А всички останали? Културата мой човек, културата и манталитета са ни проблема. И най-сигурните коли да караме все тая. Класика не е прав!
  • #34
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ime ( преди 14 години )
    Аз книжката сси я изкарах в Испания. При това тук няма задължителен брой часове, както е в България. Само училищата те задължват да минеш 1 час, за да са сигурни, че можеш да караш.Полигони няма за начално обучение обикновено се ползва някой гголям, празен, паркинг.И никой не те изпитва на извънградко, само на градско...какви са теи тъпотии дет ги мислите там горе- не знам. Ами вземете накрая наготово някоя работеща система и я приложете, не само да измисляте простотии,
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Просто отвори сайта на EuroNCAP, там тества коли от 15 години. Ясно се вижда как всяко следващо поколение се представя все по-добре, въпреки по тежките изисквания.А относно културата и уменията на водачите - това е друга тема.Апропо, статистически, магистралите са много по-безопасни от междуградските еднопосочни пътища. Логично - няма в какво да се блъснеш челно... Няма пешеходци, няма каруци, няма пиянки шофиращи между 2 кръчми и пр. :)
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    KLASIKA, разбирам, че си фен на ретро автомобилите, аз също. Какво обаче те кара да мислиш, че предходните поколения автомобили са по-безопасни, след като тестовете и статистиката показват точно обратното.Върховите години са били 60-те и 70-те ако се не лъжа. От тогава жертивите намаляват, въпреки че използването на автомобили се увеличава.Това е така, дори и в България. Миналата година загинаха само 800+ човека, което е на равнището отпреди десетки години, когато колите бяха пъти по малко.
  • #31
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Защо обаче на такава новина сте сложили Мустанг.Сложете снимка на S,7,S8,Cayenne, и тем подобдни.Българските *** карат такива коли, а не американски икони.Вие ще го изкарате че нашите *** имат мозък и не си купуват едни и същи коли.И най-важното че имат вкус...
  • #30
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Иво ( преди 14 години )
    трябват закони като в Сингапур,на всеки 3 години си на шофьорски изпит,ако те хванат пил,направо в затвора,ако те хванат надрусан-екзекуция,ако убиеш човек-затвор 20г.За да притежаваш кола там ти трябва разрешително,страшно железни закони,няма корупция няма нищо
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 14 години )
    imam edna radikalna ideq...ako predlojat policaite da pribirat procent ot nalojenite globi, vmesto podkupi(otkupi)...na6ata kultura na 6ofirane 6te se podobri drasti4no!sledva, razbira se, revizirane na vsi4ki bezmisleni znaci s ograni4eniq ot po 40/60 po glavnite puti6ta...mislq, 4e e osu6testvimo!