IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

52% от американците биха пробвали китайска кола

Как стоят нещата у нас?

52% от американците биха пробвали китайска кола

Преди повече от две десетилетия, японски, корейски и немски автопроизводители стартираха атаката си на американския автомобилен пазар. Първоначално приеманите с недоверие вносни коли, набраха огромна популярност през годините, превръщайки се най-продаваните в страната.

Анализатори прогнозират, че предстои нова атака на американския пазар, този път предприета от китайски и индийски автомобилни компании. Тези прогнози накараха GfK да направи проучване, за да разбере дали американците са склонни да сменят японското, корейското, немското или американското си возило за китайско или индийско.

Резултатите от анкетата на GfK показват, че едва 38% от американците са склонни да закупят китайска кола, а 30% от тях - индийска. Все пак 52% от анкетираните са заявили, че биха изпробвали китайска кола, а 41% от тях - индийска.

Това се отнася за по-младите американци, родени след 1970 година. По-възрастните почти напълно отричат автомобилите с китайски или индийски корени. Едва 29% от тях заявяват, че биха се поинтересували от китайски автомобил и 22% - от индийски.

Как обаче стоят нещата у нас, бихте ли си купили китайска кола? Тъй като GfK не представя проучване за българския пазар, ние решихме да направим такова, чрез анкета. Тя е на началната страница

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Общото е, че китайците изнасят производството си в други страни, както правят всички автопроизводители. А ние сме една от тях. Тук ще се правят автомобили за Европа и много ще зависи и от нас.
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Само не схванах какво общо имат българите с китайскито автомобилостроене като цяло!?
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Хората може да се учат, ама ние, българите, не :) За да се прави нещо качествено, трябват квалифицирани кадри, добри заплати и съзнание, че работата трябва да се върши качествено. Шуробадженащината трябва да изчезне и тогава да претендираме, че китайско-българските коли могат да бъдат качествени. Иначе и японците да дойдат, ще ги провалим с нашия начин и разбиране за работа.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Всеки сам решава! Какъв е проблема да караш такъв автомобил. Хората се учат. Преди години по същия начин се говореше и за японските и корейските коли, но към днешна дата се продават в пъти повече от доста европейсти модели ,а пок не отстъпват по нищо. Сигурен съм ,че ще се наложат ако заложат на конглокентна цена.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    меган рс 250 ( преди 14 години )
    гоуфа е за село,особено gti....
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ако гришата наистина ги дава толкова скъпо няма да ги бъде... алтернативната китайска трябва да струва нова 8 хиляди лева за да върви при положение че най-евтината в този клас - тойота айго върви за 16 хил с ддс
  • #10
    10 rate up comment 5 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Всичко на хартия е добре, но реалноста е различна. Най-малкият дериват на Ярис, който ще се произвежда в БГ, струва 15-16 бона. Не знам да има мазохист, който би се примирил с това, вместо да ползва колата си, да губи нерви по сервизите още повече, че и работниците в сервизите трябва да се обучават на тоя етап. И какво правим, като задната врата не се затвори, а сме на стотици километри от дома? Не, благодаря! Не ми трябва такава скъпа китайска кола. За 2-3000 лева отгоре, вземаш качествен автомобил с 5 години гаранция, най-необходимото оборудване и почти същата месечна вноска, ако се вземе на изплащане. Обаче има и друго, което ще направи скъпият автомобил по-евтин. След 5 години, когато решиш да го продадеш, цената му ще е много по-висока от тоя китайски ***, който не се знае, дали ще успее да мине и 100 000 км, без тотално да се разруши. Освен това, с нормален автомобил за 5 години ще посещаваш сервиза главно за обслужване, докато с тая китайска кола не ми се мисли. Е, сигурно ще се намерят балъци, които ще си вземат тия возила, но всеки решава сам за себе си. За мен те са на нереално висока цена още повече, че се произвеждат тук, няма транспортни разходи, има евтина работна ръка и нискокачествени материали. Откъде извадиха тия 15000 цена? Май на Гришата му се иска доста бързо да си увеличи богатството, докато хората не са разбрали все още, какви *** произвежда.
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Става само ако е на китайска ЦЕНА Тоест реплика на Матиз за 5000 ЛЕВА и поне 3 год гаранция или 150 000 км Ще е по добро от западна трошка на 7-8 или 10 год каквито са масовите коли в БГ А и влизах в китайски джип ,не е върха но за смешните суми на който го продават е добре
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    M.У. ( преди 14 години )
    И аз искам едно ново китайско волво, не само да го пробвам,а ми и да си го купя.И без друго 80% от нещата, които ползвам всеки ден са произведени там, що да не им караме и колите?
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    @dd, аз преди 2-3 дена писах в една друга тема за моите впечатления от китайско-българските автомобили. Не съм сядал в тях, но това, което видях, бе достатъчно. Задната врата на най-малкия модел трака като руска кола от седемдесетте и дори не можа да се затвори след няколко опита. Пълна трагедия е качеството на изработка на тоя етап. Който купи тоя автомобил и пет години гаранция няма да го успокоят, защото предричам, че 20 % от времето, тоя автомобил ще прекарва в сервизите.