IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi с нов бензинов двигател

Audi разпространи подробна информация за новия четирицилиндров бензинов двигател с турбина за А5.

Audi с нов бензинов двигател
Новият двигател ще се предлага като базов за обновеното семейство на А5. На европейския пазар версия на А5 с този двигател ще може да се поръчва през септември, а автомобилите ще бъдат получени през декември.
 
 
 
Работният му обем е 1798 см3, мощността е 170 к.с., а максималния въртящ момент 320 Nm, като е достъпен между 1400 и 3700 об/мин.
 
Когато се комбинира с механична скоростна кутия този агрегат позволява на купето Audi A5 да ускори за 7.9 секунди, максималната му скорост е 230 км/час.
 
Средният разход на гориво според производителя е 5.7 литра на 100 км. Вредните емисии CO2 не превишават 134 г/км.
 
Двигателят е с технологията за директно впръскване на горивото от така наречения не пряк тип, при който горивото се подава в изпускателния колектор и се изпуска в непосредствена близост до всмукателните клапани така, че да може да се смеси с въздух.
 
Тази технология се използва при неголеми натоварвания на двигателя и подобрява икономичността му. В сравнение с предишната версия FSI, налягането при което се впръсква горивото е увеличено от 150 на 200 бара, като е монтирана и втора турбина.
 
В същото време теглото на двигателя е намалено от досегашните 135 кг на 131.5 кг. Буталата са изработени от нова сплав, цилиндровата глава е по-лека, картерът е от чугун, излят по нова технология, което е позволило дебелината му да се намали до 3 мм.
 
При коляновия вал вече се използват четири, а не осем противотежести. Двигателят е с изцяло нова охладителна система, а загубите от триене са значително намалени.
 
 
Освен новия бензинов двигател с обем 1.8 литра, Audi A5 ще се предлага и с двулитров бензинов двигател с механичен компресор и мощност 272 к.с.
 
Този модел ще се предлага и с четири дизелови агрегата, като базисен е двулитровия с мощност 177 к.с., а най-силен е трилитров с мощност 245 к.с. и 6 цилиндъра.
0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    минцунер ( преди 14 години )
    До колкото си спомням до скоро във Ф1 се използваше подобна технология,която забраниха.Част от горивото се вкарва в изспускателният сектор и при възпламеняване помага за по-бързо извеждане на изгорелите газове.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До Веселяк ( преди 14 години )
    Мда, това е разработка вдъхновена от горублянските джамбази. Проект за двигател с кодово означение СИК - Сипваш И Караш.
  • #5
    19 rate up comment 4 rate down comment
    АНОНИМЕН ( преди 14 години )
    Е КАК НЕ Я ЗНАЕТЕ ТАЯ ТЕХНОЛОГИЯ,ПУШИ ПРЕЗ ВЪЗДУШНИЯ ФИЛТЪР,Я ВЗИМА ВЪЗДУХ ПРЕЗ АУСПУХА
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Освен някаква част от горивотото за да се впръсква през втори ред дюзи във изпускателния колектор иначе някакси ума ми не го побира!
  • #3
    46 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 14 години )
    Те за това е директно впръскване - впръскват директно в изпускателния колектор и не си играят да губят време с разни тактове. Нито пък зацапват двигателя с така вредното горене :) Това е напълно нова стъпка в технологиите - при следващата автомобилът ще има само резервоар и ауспух, всички останали ненужни подробности ще бъдат елиминирани.Така колите ще бъдат тихи, здрави, надеждни!!!
  • #2
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Kol ( преди 14 години )
    Tova i az go 4etoh 3 pati i si vikam, tova ne moga da si go predstavq? etoh 3 pati i si vikam, tova ne moga da si go predstavq?
  • #1
    37 rate up comment 0 rate down comment
    L. ( преди 14 години )
    горивото се подава в изпускателния колектор ???